Meridian a.d. Banja Luka- nova dimenzija logistike sa investicijom od 12 miliona KM

Meridian a.d. Banja Luka-  nova dimenzija logistike sa investicijom od 12 miliona KM

Za kompaniju Meridian a.d. Banja Luka, jednog od lidera u oblasti transporta, logistike i skladištenja u BiH, protekla 2021. godina bila je više nego uspješna, jer su ostvarili rast prihoda i dobiti cca. 30%  i realizovali značajne investicije.

Među najvažnijim je izgradnja najsavremenijeg logističkog centra u Banja Luci, što prema riječima direktora Anđelka Šobota, za ovu kompaniju predstavlja ključnu prekretnicu.

Zahvaljujući ovoj značajnoj investiciji, vrijednoj 12 miliona KM povećat ćemo kvalitet naših usluga i njihovu daljnju diverzifikaciju, te unaprijediti naše poslovanje“, kaže Šobot.

Od kolikog je značaja izgradnja ovog logističkog centra za Banja Luku?

“Logistički centar u Banja Luci prostire na 32,500m² sa 6,421m² korisnog prostora, 40 kamionskih parking mjesta i 2.000 m² kontejnerskog terminala. Opremljen je carinskim vagama nosivosti do 60t, modernim skladišnim prostorom od 5.500 m² sa preko 7.000 paletnih mjesta. „Nova dimenzija logistike“, svojevrsni je moto našeg logističkog centra u Banja Luci, jer smo time naše usluge digli na značajno viši, kvalitetniji nivo. Osim toga, podarili smo i Banja Luci savremeni logistički centar, koji će podržati njen privredni razvoj.”

Možete li za naše čitaoce predstaviti ukratko Meridian a.d. Banja Luka?

“Kompanija Meridian je osnovana 1948.godine, privatizovana 2001.godine i danas djelujemo kao akcionarsko društvo. Branša u kojoj poslujemo je transport, logistika, skladištenje i usluge u oblasti carinjenja roba. Pokrivamo sve granične prelaze u BiH i imamo logističke centre u Banja Luci, Tuzli i Sarajevu. Trenutno pored BiH, koju pokrivamo sa 19 poslovnica, imamo otvorena preduzeća u Srbiji i Sloveniji sa identičnom djelatnošću. Kompanija danas zapošljava preko 180 radnika, pružamo usluge za preko 3.000 klijenata u privredi i za fizička lica, kako u BiH, tako i inostranstvu.”

Kakva je,  prema Vašem mišljenju, bila poslovna 2021. godina za  Meridian a.d.  i da li ste ostvarili poslovni rast u odnosu na 2020.?

“Obzirom da se još uvijek sumiraju poslovni rezultati, naši preliminarni izvještaji ukazuju da smo dobro poslovali i zasad možemo reći da smo ostvarili rast prihoda i dobiti cca. 30 % u odnosu na 2020.godinu. Podaci za 2021.godinu pokazuju da oko 20% naših prihoda dolazi po osnovu saradnje sa inostranstvom.”

U kolikoj mjeri je pandemija COVID-19 uticala na poslovanje kompanije?

“Pandemija COVID-19 uticala je na sve nas da shvatimo značaj i važnost koju ima logistička funkcija za podršku privredi i stanovništvu. U 2020.godini imali pad poslovnih aktivnosti, ali u 2021. prilagodili smo se novonastaloj situaciji, razvili inovativniji pristup u poslovanju i ostvarili poslovni uspjeh.”

Koji su osnovni principi kojim se  rukovodite u poslovanju?

“U našem poslovanju nastojimo da zadržimo višedecenijski kontinuitet u standardizaciji usluga i edukaciji zaposlenih. Kao kontinuirani proces, uspješno se implementiraju ISO Standardi za upravljanje kvalitetom i zaštitom životne sredine. Kvalitet usluga, zadovoljni klijenti, otvaranje novih poslovnica kako na graničnim prelazima, tako i u zemlji su neke od naših smjernica u poslovanju. Međutim, osnovni moto kojeg se držimo sve ove godine postojanja je zadovoljstvo klijenta.”

Kako se uspjevate izboriti sa veoma jakom konkurencijom na tržištu ?

“Konkurencija je jača nego ikad, jer su predstavnici velikih logističko-transportnih kuća iz EU i regije Balkana otvorili ovdje svoja predstavništva uz neznatna ulaganja. Pojavilo se i nekoliko domaćih preduzeća u oblasti transporta, što se u doba pandemije pokazalo kao pun pogodak, jer se prodaja znatno preselila u virtuelni svijet, on- line putem. Naše analize ukazuju da držimo oko 7% tržišnog učešća na nivou BiH, dok u carinskom posredovanju učestvujemo sa oko 27% na posmatranom tržištu. Međutim i dalje je osnovni način borbe sa konkurencijom partnerski odnos sa klijentima, vrhunska i brza usluga u transportu, logistici, carinjenju i skladištenju. Brojka od preko 3.000 klijenata u zemlji i inostranstvu su dovoljan pokazatelj da nas svi oni smatraju pouzdanim partnerom, na kog mogu uvijek računati.”

Koje najvažnije projekte namjeravate realizovati u 2022. godini?

“Nastavljamo sa digitalizacijom naših usluga u svim sferama, otvorićemo nove poslovnice, a time i nova radna mjesta, radićemo na daljnjoj standardizaciji usluga i edukaciji zaposlenih. Planiramo jačati dalje našu flotu transportnih jedinica i imamo u planu nabavku novih vozila. Takođe, nastavljamo sa projektom kontejnerskog terminala, koji obuhvata revitalizaciju industrijskog kolosijeka, izradu pristupnog perona za manipulaciju kontejnerima i obezbjeđenje odgovarajuće opreme (stacker) za prihvat kontejnera.”

Šta u poslovnom smislu za Meridian a.d. donosi  2022. godina?

“Očekujemo bolji poslovni rezultat, te unaprjeđenje poslovnih aktivnosti. Investicije iz prethodne godine, uz digitalizaciju i edukaciju zaposlenih, daju nam za pravo da možemo očekivati brži rast poslovanja u svim segmentima kompanije Meridian.”

Piše: Irena Vasić Dobrić

Oznake:

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.