Neophodna izmjena zakonskih regulativa za uvoz električnih vozila sa carinskom stopom od 0%

Neophodna  izmjena zakonskih regulativa za uvoz električnih vozila sa carinskom stopom od 0%

Iako je kompanija Porsche BH u prvom kvartalu 2022. osjetila negativne efekte u poslovanju zbog globalne pandemije COVID-19, kao i zbog rata u Ukrajini, s optimizmom očekuju ostatak godine i bolju proizvodnju i snabdijevanje u 2023.

Kao lider u prodaji novih vozila u BiH, Porsche BH će i u ovoj godini istrajati na izmjeni zakonske regulative i subvencioniranju kupovine ekološki prihvatljivih vozila po uzoru na EU i liberalnijem pristupu nadležnih za dobivanje dozvola za instalaciju mreže električnih punionica.

Također, do kraja 2022 godine očekuju i proširenje game električnih vozila za još tri potpuno nova modela.

Sa Senadom Olovčićem, direktorom koncerna Porsche BH, razgovarali smo o očekivanjima i planovima u poslovnoj 2022. godini, kako napreduje uvođenje koncepta elektromobilnosti u BiH, ali i izmjena zakonskih regulativa za uvoz električnih vozila kako bi bila cjenovno prihvatljiva za bh. kupce itd.

Poštovani gospodine Olovčić, šta prema Vašem mišljenju donosi poslovna 2022. godina za Porsche BH i kakva su Vaša očekivanja u tom pogledu?

“Za nas je ova godina posebno turbulentna i rekao bih slobodno teška iz više razloga. Jedan je sigurno utjecaj globalne pandemije COVID- 19 na snabdijevanje i nedostatak tzv. elektronskih čipova neophodnih za proizvodnju novih vozila, te rat u Ukrajini koji je poremetio proizvodnju nekih drugih komponenti na koje je naš koncern Volkswagen oslonjen. Dakle, imamo situaciju veće potražnje za novim vozilima nego što objektivno možemo dobiti od naših snabdjevača, te samim tim ovo ima određene negativne implikacije na naše poslovanje. To je realnost. No, mi se trudimo da premostimo i prevaziđemo sve ove probleme na najbolji mogući način. Očekujemo da ćemo u drugoj polovici ove godine imati bolju situaciju, sa značajnom naznakom bolje proizvodnje i snabdijevanja u 2023. godini.”

Započeli ste aktivnosti vezano za aspekt elektromobilnosti i digitalizacije. Šta ste sve uradili na tom planu?

“To su sigurno dva bitna aspekta našeg djelovanja u kojem smo mi, kao lider u prodaji novih vozila u BiH, uzeli učešće sa jasnom vizijom našeg budućeg djelovanja. Ono se sastoji iz dva dijela, prvi je neophodna izmjena zakonske regulative i subvencioniranje kupovine ekološki prihvatljivih vozila po uzoru na EU ili zemlje u našem okruženju i drugi liberalniji pristup nadležnih za dobivanje dozvola za instalaciju mreže električnih punionica. U tom smislu mi smo, ne čekajući nadležne, od cca. 170 električnih punionica koliko ima u BiH, sami instalirali oko 80 istih diljem BiH.
Gore pomenute instalirane električne punionice nisu naš konačan broj. Sa ovim brojem punionica koje imamo danas, naš kupac je u mogućosti otići u bilo koji veći grad u BiH izvršiti punjenje, ako je neophodno i vratiti se na svoje krajnje odredište.
Ovdje očekujemo neophodan i promptan angažman države sa nadležnim organima, koji će izgraditi punionice ili dati investitorima mogućnost za razvoj mreže neophodnih električnih punionica u BiH.”

Kako napreduje uvođenje koncepta elektromobilnosti u BiH, prema Vašem mišljenju i koje su najveće prepreke na tom planu?

“Napreduje malim koracima, daleko sporije nego u EU ili našem okuženju, te se zasniva na entuzijazmu nas uvoznika i naše Elektroprivrede, koja takođe ovdje ima svoj jasan interes.
Od državnih organa, jedinu podršku ovom projektu imamo od Privredne komore FBiH, koja skupa sa našim Udruženjem za elektromobilnost pri istoj, pokušava kod nadležnih organa u vlasti ukazati na potrebe, kao i puteve kako implementirati nešto što nam globalno predstoji. Neka nadležna ministarstva zaista imaju sluha i vide interes države, prije svega u oblasti ekologije ili energetskog sektora, a neka pak ključna ne, što nas udaljava sigurno od našeg cilja, a na kraju i od EU.”

Šta je u BiH do sada urađeno u okviru projekta izrade strategije elektromobilnosti do 2030.?

“Nažalost na nivou države BiH ne postoji jasna strategija razvoja elektromobilnosti. Ako bi samo gledali period do 2030. godine, onda se postavlja veliko pitanje gdje naša država ide zapravo, kada se već zna da će odnos električnih vozila naspram današnjih sa motorima sa unutarnjim sagorijevanjem biti 70% na spram 30%!. Ta vremenska distanca nije uopšte daleko, jer već samo u našem koncernu imamo paletu od 6-7 potpuno električnih modela.
Postavlja se takođe nekoliko ključnih pitanja da ukoliko kasnimo, a evidentno je da kasnimo, kako ćemo ispuniti nadolazeće EU norme o putovanju automobilom npr.u zemlje EU i hoće li nas strani turisti zaobilaziti zato što nemamo odgovarajući broj električnih punionica na našim putevima?”

Koji su drugi benefiti koje država ima, ukoliko ovu oblast postavi na ispravan put?

“To je takođe bitno pitanje na koji nema nažalost odgovora. Uvijek aktuelno pitanje ekologije i zdravog okoliša do prodaje vlastite naše proizvedene električne energije…
Neosporno, BiH će sasvim sigurno biti dio globalnog procesa elektromobilnosti u budućnosti. Već i prije 2030. godine ćemo htjeli ili ne, biti „osuđeni“ voziti električna vozila koja će se najvećim dijelom nuditi odnosno proizvoditi globalno. Konvencionalna vozila već danas lagano idu u istoriju i njih ćemo sve manje viđati na putevima.
Nesumnjivo, najveći benefit za BiH je što će se pored zaštite životne sredine, čistijih gradova, bez smoga u zimskom periodu, kao i veće proizvodnje vlastite električne energije sa trendom manjeg uvoza i ovisnosti od naftnih derivata, otvoriti nove ekonomske prilike. Nadamo se da će i sve državne strukture mnogo brže u narednom periodu prepoznati isto.”

Koje benefite bi nadležni u bh. vlasti trebali omogućiti za one kupce, koji se opredjele za kupovinu električnog vozila?

“Nažalost u BiH danas za kupovinu električnih vozila ne postoje nikakvi benefiti. Činjenica da zemlje okruženja već daju poticaj kupovine istih u visini plaćanja PDV-a, jasno govore gdje smo mi u regionalnoj priči. Dakle neophodna je izmjena zakonskih regulativa za uvoz električnih vozila sa carinskom stopom od 0% (danas je to 5%), te dodatni poticaj u visini najmanje plaćenog PDV-a kako bi vozila bila cjenovno prihvatljiva za bh. kupce. Država bi dobila vozila koja ne zagađuje prirodnu okolinu, a najveći benefit bio prodaja energije proizvedene u BiH što bi imalo višestruku ekonomsku korist.
Drugo što bi bilo jako bitno jeste izmjena zakonske regulative u smislu jednostavnijeg dobivanja dozvola za izgradnju ili ugradnju punionice. Današnji zakon nažalost ovo tretira kao da pravite stambeni objekat!.”

Kakva je trenutno Porsche-ova paleta električnih vozila iz VW koncerna i da li je namjeravate uskoro proširiti, te koje novitete planirate u 2022. godini?

“Trenutno u našem voznom parku posjedujemo e-Golf, VW ID3, VW ID4, Porsche Taycan,
SEAT Tarraco (Plug In Hybrid), AUDI e –tron.

Do kraja 2022 godine očekujemo proširenje game električnih vozila za još 3 potpuno nova modela: Audi Q4 e-tron, ŠKODA Enyaq, te SEAT Leon Plug in Hybrid.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Oznake:

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.