Tema u fokusu

Fokus na snažnoj digitalizaciji procesa, proizvoda i usluga u 2022.


Svoju opredijeljenost digitalnoj strategiji, održivom razvoju i poslovanju NLB Banka d. d. Sarajevo, lider u pružanju bankarskih usluga u BiH i regiji, već je pokazala kroz brojne projekte realizovane u 2021. godini, u kojoj su ostvarili intenzivan rast u svim segmentima poslovanja. Istim tempom nastavljaju i u ovoj godini, a rezultati poslovanja Banke za prvi kvartal 2022. govore u prilog tome da je nastavljen trend rasta i da je poslovanje snažnije nego u istom periodu prethodne godine.

Sa Lidijom Žigić, predsjednicom Uprave NLB Banke d. d. Sarajevo, razgovarali smo o poslovnim planovima Banke u 2022. godini, najznačajnijim projektima koje namjeravaju realizovati do kraja ove godine, podršci domaćoj privredi te daljnjoj digitalizaciji procesa.

Šta u poslovnom smislu za NLB Banku u BiH donosi 2022. godina?

„Naši poslovni ciljevi i planovi za ovu godinu su izuzetno ambiciozni, ali su zasnovani na očekivanom rastu ekonomije. Očekujemo postepen rast tržišnog učešća, sa najvećim naglaskom na plasirani kreditni rast u segmentu kreditiranja stanovništva, posebice u dijelu stambenog kreditiranja, gdje ćemo zasigurno zabilježiti povećanje tržišnog udjela. S obzirom na to da se na tržištu još uvijek osjećaju posljedice COVID-19, prioritet nam je i očuvanje kvaliteta portfolija finansiranja, naročito kod djelatnosti pogođenih negativnim efektima pandemije.

Svjedočili smo koliko je pandemija ubrzala proces digitalizacije i na našem tržištu. To nam je samo dalo dodatni vjetar u leđa na putu ostvarenja naših strateških ciljeva i u 2022. godini, najviše s fokusom na snažnoj digitalizaciji procesa, proizvoda i usluga i pružanju najkvalitetnijeg korisničkog iskustva, kao i održivog poslovanja i razvoja.“

Najavili ste širenje palete proizvoda i usluga i u ovoj godini, posebno kroz implementaciju nove mobilne banke za poslovanje pravnih lica. Koliko je od toga ostvareno i koje novitete u bogatoj paleti usluga planirate za pravna lica u 2022. godini?

Implementacija novih funkcionalnosti u mobilnu aplikaciju za pravna lica omogućila je pridruživanje usluga elektronskog plaćanja i za fizička i pravna lica, čime je klijentima dodatno olakšano poslovanje s Bankom. Pored toga, omogućili smo i potpunu kompatibilnost aplikacija za elektronsko i mobilno bankarstvo tako da se svi procesi započeti u elektronskoj banci mogu završiti u mobilnoj banci i obrnuto. Visok standard zaštite ove vrste bankarstva omogućava sigurno korištenje, dok se transakcije obavljaju jednostavno.
Digitalizacija i usmjerenost na klijenta i dalje ostaje naš prioritet. Nastojat ćemo biti ‘bliži’ klijentima kontinuirano unapređujući ponudu proizvoda te pristupačnih i personaliziranih digitalnih usluga koje će najbolje odgovoriti na sve izazove u segmentu pravnih lica i njihovih finansijskih potreba.“

Koliko imate aktivnih klijenata u BiH te koje još pogodnosti nudite za pravna lica u BiH?

Trenutno NLB Banka ima oko 131.000 aktivnih klijenata, od čega su oko 8.000 pravna lica. Sve naše klijente analiziramo po pojedinačnoj osnovi kroz individualni pristup kako bismo najbolje odgovorili na njihove finansijske potrebe, a u fokus stavljamo savjetodavne usluge kroz koje možemo sagledati potrebe i ponuditi finansijska rješenja. Nastavljamo podržavati domaću privredu kroz različite programe za olakšanje poslovanja, poput investicijskih kredita, plasmana uz garancije Garancijskog fonda Federacije Bosne i Hercegovine i regionalno poznatog projekta ‘Okvir pomoći’ u kojem pružamo podršku domaćim malim kompanijama.

Implementirali smo i E-commerce uslugu koja omogućava našim klijentima da ponude svoje proizvode i na internetu i budu dostupni većem broju potencijalnih kupaca. U toku je kampanja pod nazivom ‘Poboljšaj svoje poslovanje’ unutar koje smo, u suradnji sa partnerima, pozvali sve lokalne kompanije da se prijave za dodjelu besplatne E-commerce podrške. Odabrane kompanije će dobiti besplatnu izradu vlastitog web shopa i integraciju E-commerce rješenja, sveobuhvatnu marketinšku podršku, edukacije za korištenje i benefite ove usluge, kao i svu ostalu podršku i savjetovanje u svim fazama integracije i korištenja usluge, a sve kako bi u konačnici unaprijedile svoje poslovne rezultate.“

Kakve je poslovne rezultate Banka ostvarila u 2021. te prvom kvartalu 2022. godine?

„Unatoč efektima pandemije, koji su još uvijek bili značajno primjetni i u prethodnoj godini u svim sferama života i poslovanja u svijetu, ponosni smo na predanost i napore naših zaposlenika i naša postignuća u prethodnoj godini. NLB Nanka je u 2021. godini ostvarila rast aktive, kao i prihoda u odnosu na godinu ranije, a održala je i zadovoljavajuću likvidnost, stopu adekvatnosti kapitala te ostale regulatorne propisane limite, a zabilježen je i rast depozita i neto kredita kako fizičkih tako i pravnih lica, posebno u segmentu stambenog kreditiranja.
Uvjereni smo da su upravo naš snažan identitet, stabilnost, povjerenje, transparentnost naših usluga te društvena odgovornost važni čimbenici naše uspješne strategije kojima ostvarujemo odlične rezultate iz godine u godinu i zbog kojih nam klijenti ukazuju svoje povjerenje.
Rezultati za prvi kvartal 2022. godine indiciraju da smo nastavili trend rasta i da je poslovanje snažnije nego u istom periodu prethodne godine.“

Jedan od fokusa Banke je digitalizacija procesa. Koliko je na tom planu urađeno i šta dalje namjeravate poduzeti?

„Prethodna godina je bila veoma dobra za Banku ako govorimo o uspješnosti našeg digitalnog puta. Implementirali smo niz IT infrastrukturnih projekata, kao temelj za digitalnu transformaciju, primjenom agilnih principa razvoja, sa fokusom na isporuku, kvalitetu i usmjerenost na klijenta. Sa aspekta procesa, fokusirajući se na zahtjeve klijenta, implementiran je novi kreditni proces za fizička lica, koji je osigurao brzinu i tačnost isporuke, te smo redizajnirali i pojednostavili zahtjeve klijenata putem web stranice.

Već dugo se govori o digitalnom potpisu u našoj zemlji, čiji zakon o primjeni još uvijek nije donesen, ali smo nastojali osigurati sve preduvjete kako bismo spremno dočekali zakonske promjene i omogućili klijentima da sve bankarske poslove mogu obavljati iz udobnosti svoga doma. Banka je implementirala primjenu digitalnog potpisa interno, što je uveliko ubrzalo i pojednostavilo interne procese, a služi i kao odlična priprema za brzu primjenu u segmentu poslovanja s klijentima ukoliko se u skorije vrijeme usvoji zakon o digitalnom potpisu na nivou države.
Proteklu godinu NLB Banka je obilježila i ulaskom u svijet robotike implementacijom robotske automatizacije koja je doprinijela većem stepenu efikasnosti i efektivnosti tako što ponavljajuće procese sada obavlja robot kao ravnopravan član NLB porodice.“

Koje ste najznačajnije projekte realizovali u protekloj godini?

U godini koja je iza nas nastavili smo našu inicijativu, projekat #OkvirPomoći, u okviru kojeg smo, osim znanja, savjeta i naših usluga, ponudili i besplatni prostor za oglašavanje odabranim poduzetnicima i lokalnim kompanijama kako bismo osigurali da njihov trud i rad primijete i potencijalni kupci. Kroz kampanju ‘Stalo nam je’ i želju da pozovemo klijente da nam svojim sugestijama pomognu da unaprijedimo poslovanje pokazali smo da nam je zadovoljstvo klijenata i zaposlenih na prvom mjestu.

Ponosni smo da smo nastavili biti dijelom značajnog broja društveno odgovornih inicijativa u segmentu kulture i obrazovanja, sporta, nauke i poduzetništva te smo nastavili naš put ka održivom bankarstvu.

Pokrenuli smo projekat #NLBSportmladima, platformu unutar koje su zaposlenici zajedno sa mladim sportistima iz sportskih klubova koje Banka podržava organizirali različite eko akcije, od sadnje drveća do akcija čišćenja.

Banka je snažno stala i uz projekat razvoja zimskog turizma na Bjelašnici i Igmanu kroz kampanje popusta i pogodnosti koje su klijenti mogli ostvariti u ovim olimpijskim centrima, čineći ih dostupnijim i atraktivnijim za brojne skijaše i izletnike. Upravo zbog toga je ova inicijativa proglašena najboljim poslovnim potezom u turizmu u sezoni zima 2021/2022. u okviru projekta pod nazivom ‘Najbolji poslovni potez’ koji već osmu godinu zaredom provodi poslovni portal Indikator.ba.

Za nas u NLB grupi nije fraza kada kažemo da je ovaj region naš dom, jer zaista vjerujemo u njegov potencijal i ulažemo značajne napore kako bismo doprinijeli kvaliteti života u regionu u kojem živimo i radimo. Uz motivaciju i energiju koju imamo, sigurna sam da će nas upravo to, kao članicu NLB grupe, odvesti na jedan novi nivo, kao jednu od najvažnijih banaka u regionu sa pozitivnim utjecajem na društvo i zajednicu u kojoj živimo.“

Šta će biti u Vašem fokusu do kraja 2022. godine?

„Našu opredijeljenost digitalnoj strategiji, održivom razvoju i poslovanju potvrdili smo i realizacijom projekta ‘Paperless’ (bez papira), koji smo započeli u 2021. godini implementacijom digitalnog potpisa i digitalizacijom pojedinih internih procesa. Poseban naglasak stavljen je na smanjenje štampe i upotrebu papira do 50%, a posljedično i na smanjenje zagađenosti okoliša. Nastavljamo ovim putem digitalne banke i u 2022. godini kroz implementaciju niza aktivnosti u ovom segmentu.

Raduje me što mogu najaviti da Banka u ovoj godini planira i širenje mreže prihvata platnih kartica sa novim uređajima. Projekat ‘Unattended POS’ će našim trgovcima omogućiti novu dimenziju poslovanja i doživljaj plaćanja sljedeće generacije na samouslužnom prodajnom mjestu. Također, planiramo i implementaciju Soft POS uređaja koji će omogućiti pretvaranje pametnog telefona u POS uređaj. Zahvaljujući tome, mikropoduzetnici će moći brzo i jednostavno poslovati te svoje usluge naplaćivati i putem kartičnog plaćanja, pri čemu im neće trebati klasični POS terminal.

Pored projekta u kojem klijentima dodjeljujemo besplatnu E-commerce izradu, integraciju i podršku, a koji je već u svojim početnim fazama, naš je plan i za ovu godinu nastaviti intenzivne aktivnosti u segmentu društveno odgovornog poslovanja. Tako planiramo nastavak projekta ‘Okvir pomoći’, koji će ove godine biti u nešto novijem formatu, te niz drugih inicijativa za unapređenje zajednice u kojoj živimo i radimo, poput podrške kulturi, mladim sportistima, obrazovanju i poboljšanju cjelokupne ekološke svijesti. Posvetit ćemo se ulaganju velikih napora u jačanje brenda Banke, ne samo kao pružatelja finansijskih usluga već i kao poslodavca, odnosno kompanije koja nudi odlične uvjete za razvoj karijere i kontinuirani rast.

Nekoliko puta smo pokazali našu predanost u ovom segmentu, jer smo četvrtu godinu zaredom drugi najpoželjniji poslodavac u finansijskom sektoru u BiH prema istraživanjima koje provodi portal MojPosao.ba. Naši dobri rezultati u ovom polju plod su niza ulaganja u sisteme i strukture, a prije svega u izgradnju konstruktivne korporativne kulture. Već smo započeli dva projekta jačanja kulture i employer brandinga koje ćemo provoditi u toku godine.

Naše polazišne osnove će biti redovna istraživanja kulture i angažiranosti zaposlenika, kao i istraživanje o percepciji brenda Banke kao poslodavca. Važan dio naše misije je unapređenje kvaliteta života u regionu u kojem poslujemo, kao i unapređenje zajednice i promoviranje vrijednosti koje u prvi plan stavljaju razvoj ljudskih potencijala i prosperiteta, kontinuirano učenje i povjerenje, ujedno stvarajući i preduvjete za uspješne priče na ovim prostorima.“

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić