Cilj nam je prodati četiri modela Taycana u 2022. godini

Cilj nam je prodati četiri modela Taycana u 2022. godini

Porsche je u protekle dvije godine ostvario značajne rezultate na promociji trenda elektromobilnosti i prezentovao nove modele električnih automobila u BiH. Prema riječima Armina Mulovića, brand managera marke Porsche za Bosnu i Hercegovinu, i u 2022. godini očekuju ih novi poslovni izazovi.

Osim što su proširili mrežu električnih punjača za električna vozila na 33 lokacije širom BiH, u okviru projekta Porsche Destination Charging a ispred Porsche Centra Sarajevo, su postavili i prvi brzi DC punjač za električna vozila od 150 kW. Rezultat toga je mnogo više korisnika električnih Porscheovih vozila u BiH koji, ma gdje god se nalazili, mogu u svakom trenutku da napune bateriju i putuju bez problema na željenu destinaciju.

Nove izazove i poslovne poteze iz Porschea najavljuju i u ovoj godini

Poslovna 2022. definitivno nudi do sada najveći izazov kada je u pitanju automobilska industrija. Naime, zbog mnogih svjetskih dešavanja, koja itekako negativno utiču na autoindustriju, mogu da kažem da će 2022. biti mnogo izazovnija od prethodne. Ali to je i šansa za implementaciju novih ideja i poslovnih modela koji će zaživjeti na tržištu i time kompenzirati te nedostatke. Uvijek se u poslu prepoznaju hrabri i odvažni, što je i neophodno kako bi cijelo društvo krenulo naprijed“, kaže Mulović.

Kakva je trenutno paleta električnih vozila Porsche branda i koji je cilj kompanije kad je u pitanju prodaja ovih modela u 2022. godini?

Taycan je prvi električni model Porschea, naravno unutar Taycana postoje modeli Taycan, Taycan 4S, Taycan turbo, Taycan turbo S, a dobili smo i Taycan Cross Turismo (karavansku varijantu). Također smo prije dva mjeseca promovisali na tržište i Sport Turismo model, a to je karavanska sportska varijanta. U prošloj godini prodali smo ukupno pet Taycana u BiH, a naš cilj je u 2022. godini prodati četiri modela ovog vozila.“

Prije dvije godine započeli ste aktivnosti na elektromobilnosti, kao nezaobilaznom trendu u autoindustriji. Šta je Porsche uradio na tom planu?

„Brand Porsche je već 2020. godine predstavio prvi električni Porsche Taycan i na taj način ozvaničio prodaju i električnog Porsche vozila – model Taycan. Postavili smo punjače za električna vozila na 33 lokacije širom Bosne i Hercegovine i nećemo na tome stati. Dakle, imamo tačno 66 punjača snage 11 kW. Očekujemo podršku proizvođača za širenje mreže za električna vozila. U našoj kompaniji smo instalirali prvi brzi DC punjač za električna vozila od 150 kW (za samo jedan sat bateriju možete napuniti u potpunosti). Ovi putem Porsche daje maksimalnu podršku elektromobilnosti. Ne smijemo zaboraviti da je 2020. godine Porsche Centar Sarajevo osvojio prvo mjesto u svijetu po broju instaliranih punjača (lokacija) u jednoj godini.“

Dokle ste stigli sa radom na infrastrukturi kada je u pitanju mreža punjača svih vrsta potpuno električnih modela automobila u BiH?

„Instalirali smo ukupno 66 punjača po 11 kW za električna vozila. Osim toga, imamo i prvi brzi punjač od 150 kW instaliran u našoj firmi. Navedeni punjači se mogu koristiti za sva električna vozila, jer se radi o univerzalnim punjačima. Bitno je napomenuti da smo punjače geografski tako rasporedili da korisnici u svakom trenutku, ma gdje se nalazili, mogu puniti automobilske baterije i putovati na svoje željene destinacije.“

Od izuzetne važnosti je i projekat izrade „Strategije elektromobilnosti 2030.“ Šta je urađeno na ovom planu?

„Kada je u pitanju Porsche, ova strategija svakako postoji. Naime, 2030. godine će zastupljenost električnih vozila u cjelokupnoj proizvodnji kompanije Porsche AG biti 80%. To nam govori da smo kao brand definitivno zauzeli kurs ka elektrifikaciji. Činjenica je da je ovo projekat šire odgovornosti pa će i državne institucije morati dati svoj doprinos. Cilj je instalacija brzih punjača kako bi korisnici brže napunili svoje vozilo i prije stigli na odredište. Također, bit će potrebno odrediti povlastice za sve korisnike električnih vozila kako bi imali podršku u kupovini električnih vozila.“

Šta bi nadležni u bh. vlasti trebali uraditi kako bi koncept elektromobilnosti u našoj zemlji brže napredovao?

„Prvenstveno ukinuti carine za električna i hibridna vozila! Zatim definisati neku vrstu olakšice pri kupovini za kupce električnih vozila, jer oni ne zagađuju okolinu, omogućiti posebna i besplatna parking mjesta (e-zona) za električna vozila, dopustiti da se autobuska stajališta mogu koristiti za parkiranja električnih vozila, povećati broj zelenih površina kojima će se očuvati priroda te općenito dati značaj kupcima koji kupuju električne automobile. Također, treba definisati da 50% vozila u javnim ustanovama budu električna i time promovisati elektromobilnost.“

Prema Vašem mišljenju, šta BiH dobija uvođenjem trenda elektromobilnosti?

„Prvenstveno želimo živjeti društveno odgovorno, u društvu gdje svaki pojedinac može maksimalno doprinijeti zajednici. Elektromobilnost u BiH će pozitivno uticati na kvalitetu zraka koji nam je neophodan za normalan život. Mi moramo misliti na budućnost i svesti CO2 gasove na minimum te tako zaštititi prirodu. Također, mora se promijeniti i mindset ljudi. Osim toga, moramo prilagoditi električna vozila trenutnim situacijama i zahtjevima na tržištu. Sve je to jedna vrsta paketa koja se mora implementirati. Raduje me što proizvođači imaju samo jednu mogućnost – preći na električna vozila, jer povratak na konvencionalna vozila u 100% obimu se neće desiti. Gledamo naprijed i implementiramo nove ideje u skladu sa društvom. Brand Porsche će i dalje promovisati elektromobilnost u BiH i zasigurno ćemo dati svoj maksimum kako bi se u svim sredinama instaliralo što više punjača i tako potencijalnim klijentima omogućila vožnja električnih vozila.“

Razgovarala: Irena Vasić-Dobić

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.