Tema u fokusu

Pivara Tuzla svijetla tačka bh. privrede: Višemilionska investiranja i plasiranje proizvoda od Australije do Amerike


Pivara Tuzla u posljednjih osam godina investirala je više od 30 miliona KM u proizvodnju, logistiku, kako bi kvalitet proizvoda ostao stabilan, a ulaže i velike napore u unapređenje kvalitetnog kadra.

Pivara s tradicijom od 138 godina je ostala vjernoj recepturi pripreme tradicionalnog načina piva, uz modernizaciju proizvodnog procesa sa odležavanjem piva u fermentorima 25 dana.

To je jedna od osnovnih kakrakteristika zašto smo jedinstveni na ovom dijelu Europe što su naši potrošači i prepoznali. Misija Pivare je proizvodnja i distribucija kvalitetnog prepoznatljivog piva i bezalkoholnih pića koji će zadovoljiti potrebe i želje naših kupaca“, kazao je Fahrudin Salihović, direktor kompanije u razgovoru za ”Poslovne novine“.

Kompanija radi pod motom: red, rad i disciplina. U prošloj godini ostvarili su dobre poslovne rezutate te su drugoplasirani u svojoj djelatnosti.

Ako jedan parametar od ove tri stvari nije zadovoljen teško da možemo očekivati pozitivne stvari. U Pivari je u zadnjih osam godina investirano preko 30 miliona maraka u proizvodnju, logistiku, kako bi kvalitet proizvoda ostao stabilan. Izmijenjena je kompletna linija za proizvodnju PET ambalaže, poboljšan i ubrzan proces na liniji za proizvodnju limenke te unapeđen i automatizovan pogon flašare. Drugi segment je dostupnost proizvoda na tržištu gdje u sklopu Pivare djeluju i dvije poslovnice jedna u Sarajevu, a druga u Bihaću. Prihvatljivost i pristupačnost prizvoda su ključni za odabir proizvoda na polici“, kazao je Salihović.

Naravno bez kvalitetne radne snage nije moguće i ostvariti dobre rezultate. Pivara Tuzla trenutno zapošljava 205 radnika.

Svi radnici su stručno osposobljeni za poslove koje obavljaju, a s obzirom na specifičnost proizvodnje teško je obezbjediti adekvatan kadar pogotovo u vremenu kada imamo odliv stanovništva iz BiH.

Zbog toga Pivara Tuzla vrši edukaciju svojih uposlenika kroz razne seminare, sajmove u svijetu gdje su uposlenici u prilici upoznati se sa novom tehnologijom koja je prilagođena potrebama.

”Možemo reći da Pivara Tuzla čini svijetlu tačku bh. privrede. Prisutni smo na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine. Kupci su prepoznali naš kvalitet što je produkt višemilionskih ulaganja u proces proizvodnje. Veliki smo porezni obveznici pogotovao ako se uzme u obzir da je kompletan naš asortiman akcizna roba.Sve sirovine i repromaterijal koji zadovoljava naše kriteriume kvaliteta kod odabira favorizujemo i dajemo prednost domaćim kompanijama što u totalu čini preko 80 posto udjela domaćih kompanija kada je riječ o nabavci za proces proizvodnje”, kazao je Salihović.

Dodao je kako postoji i saradnja s međunarodnim partnerima koji su najviše vezani za prostore bivše Jugoslavije.

“Sva oprema za proces proizvodnje je nabavljena od renomiranih proizvođača koji se isključivo bave pivarskom industrijom, a vezane su za zemlje Evropske Unije. Pivara Tuzla plasira svoje proizvode i van granica BiH a neke od država su Hrvatska, Italija, Švicarska, Amerika, Australija. Planovi za budućnost Pivare Tuzla je nastaviti pozitivan trend sa ulaganjem i investiranjem u proces proizvodnje i infrastrukturu Pivare, od kojih su neke već u realizaciji i biće gotove do kraja tekuće godine a neke su planirane za buduće vrijeme”, kazao je Salihović.

Dodao je kako je drugi imperativ zadržati i biti lider na postojećim, te osvojiti nova tržišta.

Namjeravaju i nastaviti ulagati i educirati u zaposlenike, nastaviti trend zapošljavanja, ostati društveno odgovorna kompanija, nastaviti sa sponzorstvom sporta u BiH, podržavanjem raznih kulturno-umjetničkih dešavanja i pomagati socijalno ugroženoj kategoriji stanovništva.

Kao i druge kompanije u BiH i svijetu i Pivara Tuzla susreće sa globalnim izazovima koji traju već nekoliko godina.

“Prvo smo imali period koronavirusa koji je kako nas u Bosni I Hercegovini tako i u cijelom svijetu stavio u izolaciju i gdje smo vidjeli i bili svjesni da se moramo oslaniti najviše na domaću proizvodnju i na domaće kompanije. Trenutna situacija koja je pogođena sa nesretnim ratom u Ukrajini nam je donijela novi val glavobolje od poskupljenja energenata,sirovina do dužeg roka isporuke i nabavke repromaterijala i sirovina”, kazao je Salihović.

Dodao je kako se Pivara Tuzla susreće sa jednim vidom nelojalne konkurencije od strane multinacionalnih kompanija, gdje su u više navrata zajedno sa ostalim bh. pivarama pokušavali ukazati na probleme vlastima sa koji se susreću, ali bez uspjeha i pomaka

”Naravno ako uzmemo na sve to namete i doprinose koje imamo na plate, koji su nam najveći u regionu onda se postavlja pitanje da li bi vlast trebala više činiti kao bi zaštitila domaće kompanije i domaću proizvodnju”, zaključio je Salihović.

Razgovarala: Anesa Pindžo