Tema u fokusu

Prvoplasirani u djelatnosti: Planet soft grupa planira širenje na tržište EU u 2022.


Jedna od najvećih regionalnih informatičkih grupacija Planet soft, koja posluje iz svojih kompanija u Banjoj Luci i Beogradu već je u prvoj polovini 2022. ostvarila izvrsni poslovni rast i planiraju proširenje na EU tržišta.

„Biti korak ispred svojih klijenata“ vizija je menadžmenta ove Grupe, jer svojim proizvodima Via Planet ITS, Via Planet GIS, kao i DMS, CRM u velikoj mjeri optimizuju poslovanje svojih klijenata u raznim oblastima i drže lidersku poziciju na tržištu.

U ovoj godini najavljuju angažman na primjeni ENPay poslovnog modela i na tržištu BiH, koji bi korisnicima omogućio postpaid model plaćanja putarina, umjesto prepaid modela koji je sada dominantan.

Prema riječima Aleksandra Milinkovića, direktora Planet soft d.o.o. Banja Luka, očekuju i prve realizacije prodaje njihovih proizvoda na regionalnim tržištima.

To bi bio zaista pravi šlag na tortu, koju će da čine ostvareni poslovni rezultati u 2022. godini”, istaknuo je Milinković.

Kakve poslovne rezultate je ostvarila Planet soft grupa u prvoj polovini 2022.?

“Očekivanja su bila da ostvarimo rast zaposlenih i prihoda, te da taj rast bude na nivou ili viši od rasta koji smo ostvarili 2021. godine. U prvoj polovini 2022. ostvarili smo prihod od 5.2 miliona KM, uz dobit od 2.2 miliona KM. To predstavlja rast prihoda u odnosu na isti period 2021. godine za nešto više od 20% uz adekvatan rast dobiti. Na kraju 2021. smo ostvarili ukupni prihod od 10.66 miliona KM uz dobit od 3.26 miliona KM. Tako da je evidentno da su naši planovi i očekivanja realizovani.”

Planet soft je prvoplasirana u djelatnosti na rang listi “100 najvećih kompanija u BiH” za 2021. Čestitamo! Koji su faktori presudni za poslovni uspjeh?

“Hvala. Ponosni smo na naše zaposlene i na naše projekte. Ovo direktno implicira da su naši zaposleni, kao i idejna rješenja, presudan faktor našeg uspjeha. Naravno, sa tendencijom da tim raste tj. da se obogaćuje stručnjacima. Princip djelovanja je takav da se trudimo da okupljamo najbolje. Uz atraktivne projekte nastojimo da provodimo aktivnosti koje naše postojeće zaposlene čine zadovoljnim i vežu za nas, tako da sa ponosom možemo reći da je procenat odlazaka iz Planet softa niži nego u FAANG (Facebook (Meta), Amazon, Apple, Netflix, Google (Alphabet)) kompanijama. Tome doprinose paketi koje nudimo zaposlenima, gdje uz kompetetivnu platu dobijaju budžet za edukaciju i putovanja na konferencije, dobrovoljno zdravstveno osiguranje, plaćene telefonske račune itd. Politika kvaliteta je neizostavan dio poslovne strategije i zajedno sa ostalim politikama su usmjerene ka ključnom cilju – da naši proizvodi budu korak ispred konkurentskih proizvoda. Svi smo maksimalno posvećeni da naši klijenti budi zadovoljni i da ispoštujemo najviše standarde IT industrije u oblastima gdje implementiramo naše proizvode Via Planet ITS, Via Planet GIS, DMS i ostala korisna rješenja, koja optimizuju poslovanje.”

Kako biste danas ukratko predstavili kompaniju Planet soft? Šta je ključ poslovne strategije i koji su vodeći poslovni principi?

“Ukratko – moderna, inovativna i dinamična kompanija. Planet soft je kompanija koja neprestano razgovara sa svojim trenutnim i potencijalnim klijentima, dobija pozitivne reakcije korisnika, osluškuje tehnološke trendove, glas zaposlenih i okruženja i u skladu sa tim kreira i provodi poslovnu strategiju. Ključna riječ strategije je razvoj. Razvoj zaposlenih, razvoj proizvoda, razvoj tržišta…. Do sada nam je takav način poslovanja donosio odlične rezultate i ne vidimo razlog da od njega odstupamo. Godišnji rast u smislu rasta prihoda i broja zaposlenih nam je veći nego rast tih pokazatelja unutar naše grane industrije, što nam je nesumnjiv signal da smo na dobrom putu. Vodeći princip je biti korak ispred klijenta, prepoznati njegove trenutne i buduće potrebe i imati odgovor na njih. Moram se pohvaliti da to i jeste slučaj i da naše Via Planet rješenje kroz svoju GIS i ITS komponentu, drže lidersku poziciju na tržištu.”

Ko sve koristi Via Planet rješenja i po čemu se izdvajate od veoma jake konkurencije u djelatnosti?

“Izdvajamo se po superiornom korisničkom iskustvu, praćenom fleksibilnošću konfiguracije, ekonomičnošću i efektivnošću uvođenja i eksploatacije. Naš proizvod je barem tri koraka ispred vendorskih rješenja i zaista nemamo namjeru da olako prepustimo vodeću poziciju koju smo suštim kvalitetom proizvoda zaslužili. Via Planet rješenje koristi više od 20 enterprise klijenata u regionu sa fokusom na saobraćaj, telekomunikacije, utility industriju (energija, voda, kanalizacija…) te na scenarijima upotrebe na državnom i lokalnim nivoima vlasti. Izazovi koje takvi klijenti nameću pred nas i naša volja da ih prihvatimo i adekvatno odgovorimo na njih su garant da će proizvod i dalje da se razvija u skladu sa predstojećim potrebama.”

U prošloj godini planirali ste uraditi dodatna poboljšanja na GIS proizvodu. Šta je urađeno od predviđenog?

“Urađeno je i više od planiranog. Poboljšanja koja su osigurala generičnost i fleksibilnost su donijela, kako sam ranije i pomenuo, superiorno korisničko iskustvo, fleksibilnost konfiguracije i samim time, niže troškove implementacije i korišćenja. Naravno, nismo stali sa unapređenjima GIS proizvoda, te će on i dalje biti obogaćivan novim mogućnostima. Jedan od smjerova na kome planiramo aktivno raditi jeste i napredna lokacijska analitika.”

Najavili ste i nove akvizicije, kao i prodor na nova tržišta. Koliko je od toga ostvareno?

“Za ovu godinu smo planirali proširenje na EU tržišta, gdje su nam najprivlačnija tržišta koja su ne samo geografski, nego i kulturološki bliska, te tržišta na kojima smo već prisutni kroz neke od naših operacija. Stoga su vizije, a i djelovanje, usmjerene na prisustvo na tržištima Bugarske, Hrvatske i Austrije. Kolege zaista ulažu mnogo energije na te aktivnosti i ne sumnjam da će njihov trud uroditi plodom, te da ćemo uskoro imati prve realizacije naših proizvoda na tim tržištima. Što se tiče akvizicija, tokom 2021. smo završili sve planirane korake oko akvizicije novih članica u okrilje Planet soft grupe. One su sada integralni dio grupe i posluju potpuno u skladu sa strategijom i politikama grupe.”

Koje još značajne projekte ili investicije trenutno realizujete ili planirate započeti?

“I dalje smo snažno okrenuti razvoju Smart City rješenja, čak i sa većim intenzitetom nego ranije. Osim toga, u toku je projekat unutar Planet soft grupe u kojem mijenjano kompletnu softversku platformu koju koristi naša članica AllYes, odnosno njen brend ENPay. Naime, radi se o poslovnom modelu koji korisnicima omogućava postpaid model plaćanja putarina, umjesto prepaid modela koji je sada dominantan. Da bi omogućili da privatni i poslovni korisnici imaju savremeno i lagano korisničko iskustvo, potrebno je bilo zamijeniti postojeću platformu naprednijom. Nadam se da će se ENPay uskoro pojaviti i na tržištu BiH i da će i naši građani moći koristiti njegove prednosti. Na ovom polju ENPay ima ogromno iskustvo i know-how koji je moguće velikom brzinom implementirati na nova tržišta.
Što se razvoja tiče, lično najvažniji mi je razvoj ljudskih resursa na način da nastavimo da stvaramo i okupljamo najbolje stručnjake, jer mi se poredimo samo sa najboljim.”

I za kraj, na šta je Planet soft posebno ponosan?

“Svakako bih da ponovim da smo svi ponosi na našu grupaciju, koja obuhvata Planet soft Banja Luka, Planet soft Beograd, AllYes Beograd i Antecna Banja Luka; na naše proizvode Via Planet ITS, Via Planet GIS, te implementaciju DMS-a, CRM-a i drugih rješenja koja olakšavaju i optimizuju poslovanje naših klijenata. Takođe, posebno smo ponosni što je Planet soft kompanija koja ima širom otvorena vrata dobrim idejama i idejnim tvorcima, stimulišemo ih, mentorski i finansijski u razradi i realizaciji ideja, i lansiramo u eter kao funkcionalne i tražene proizvode. Sjajne ideje su dobrodošle u Planet soft, a najbolje implementiramo.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić