Tema u fokusu

Nestlé  Adriatic u BiH: Mladi poduzetnici trebaju smjernice i prilike


Najveća svjetska prehrambena kompanija Nestlé predana je njegovanju talenata, energije i snova mladih ljudi. Ulaganje u mlade ključno je za uspješno poslovanje, jer mladi su ti koji pokreću promjene u kompaniji Nestlé, istakao je to na sedmom po redu Sarajevo Unlimitedu direktor prodaje Nestlé  Adriatic u BiH Milan Dukić. Dukić je učestvovao na panelu „Digitalni izazov: poduzetništvo“, gdje je kompanija Nestlé prepoznata kao kompanija koja na lokalnoj razini implementira globalne ciljeve na jednak način, a to se ogleda kroz mnoge programe koji za cilj imaju edukaciju i usmjeravanje ka razvijanju inovacija i poduzetništva.

Prema Međunarodnoj organizaciji rada (ILO), dvoje od svakih pet mladih ljudi su ili nezaposleni ili imaju posao koji ih drži u siromaštvu. Kao jedan od odgovora na pitanje zapošljavanja mladih, 2013. godine pokrenuli smo Nestlé  Needs YOUth program i udružili smo snage sa 300 partnerskih kompanija iz saveza mladih Youth Allieance, kako bismo stvorili 300.000 novih poslovnih prilika za razvoj karijere mladih širom Evrope, Bliskog istoka i Sjeverne Afrike do 2025. godine. Kroz ovu inicijativu pokrenuli smo i Nestlé Summer’s Cool koji je prvi put implementiran prošle godine u Bosni i Hercegovini. U okviru programa, mladi su imali priliku, potpuno besplatno, učiti od stručnjaka iz oblasti prodaje, nabavke, marketinga, e-poslovanja, komunikacije u međunarodnom okruženju tokom tri nedelje trajanja programa. Brojni aplikanti iz BiH bili su uključeni u poslovne aktivnosti organizovane kroz deset radnih grupa sa učesnicima iz svih zemalja i deset grupnih mentora, sačinjenih od iskusnih i raznovrsnih profesionalaca. Ovaj program nudi studentima priliku da nauče tajne ključnih poslovnih oblasti i nauče liderstvo, samosvijest, komunikaciju, fleksibilnost, emocionalnu inteligenciju i vještine kritičkog mišljenja.“, pojasnio je Dukić.

Poduzetništvo može biti pozitivan izbor, sredstvo za otključavanje inovacija, vještina i energije za pokretanje ekonomskog i društvenog napretka. Mladi poduzetnici trebaju smjernice, podršku, a prije svega prilike i platforme na kojima se njihov glas može čuti i njihove ideje realizirati, smatra Dukić dodajući da  „to uključuje izgradnju znanja i vještina, testiranje njihovih ideja u stvarnim situacijama, dobijanje povratnih informacija od publike i primanje podrška da se njihov koncept podigne na viši nivo. Nestlé to ohrabruje i ulaže u kompanije u njihovoj ranoj fazi razvoja i pomaže mladim poduzetnicima da svoje ideje ostvare u praksi.“ Na pitanje zašto su kompaniji Nestlé potrebni mladi, direktor prodaje Nestlé Adriatic u BiH Milan Dukić, rekao je:

Mladi ljudi su od suštinskog značaja za našu budućnost i budućnost društva. Mi u kompaniji Nestlé dijelimo tu viziju – snovi mladih ljudi mogu promijeniti svijet! Želimo pomoći novim generacijama, mladim ljudima da postanu naša sljedeća generacija lidera, preduzetnika uopćeno, ali i preduzetnika u sektoru poljoprivrede. Faktori promjena ili “Game changers”, koja god da je vaša oblast ili nivo stručnog znanja. Konkretan primjer ove prakse trenutno se sprovodi u Srbiji, gde će izgradnjom nove fabrike biti zaposleno 330 novih kolega, a veliki akcenat stavljen je upravo na zapošljavanje mladih ljudi, koji će imati priliku da se dalje razvijaju u okviru najveće prehrambene kompanije na svijetu. Mi težimo tome da njegujemo talenat, energiju i snove da bismo osigurali održivu budućnost za sve. Ulaganje u mladost je od suštinske važnosti za napredne zajednice pune života, a to pomaže i građenju našeg poslovanja. Mladi ljudi pomažu pri unošenju  promjena u kompaniju Nestlé – vi nas činite dinamičnim i konkurentnim.“, zaključio je Dukić.

Podaci kažu da 71 milion mladih ljudi širom svijeta je nezaposleno, dok ih preko pola milijarde nema posao koji odgovara stepenu njihove kvalifikacije ili pak obavlja nesigurne ili neizvjesne poslove. Zato je kompanija Nestlé ponudila mladim ljudima desetine hiljada mogućnosti da se obuče kao pripravnici, da prođu stručnu praksu i dobiju priliku da se zaposle. A to je tek početak, jer ambicija ove kompanije je pomoći 10 miliona  mladih ljudi širom svijeta da dobiju pristup ekonomskim prilikama do 2030. godine.

Svako ko je zainteresovan da svoje profesionalno iskustvo nastavi u kompaniji Nestlé, otvorene pozicije na teritoriji Bosne i Hercegovine može pronaći na zvaničnom web sajtu Nestle.ba u odjeljku „Karijere“, te uživo pratiti otvaranje novih pozicija.