Tema u fokusu

Kenan Magoda: Za unapređenje i promociju turizma izdvojili skoro 2,5 miliona KM


Turistička zajednica Kantona Sarajevo osnovana je krajem 2016. godine s ciljem razvoja, unapređenja i promocije turističke ponude te očuvanja i zaštite turističkih i kulturnih vrijednosti u Kantonu Sarajevo, kao vodećoj destinaciji kada je u pitanju turistički promet u Bosni i Hercegovini.

Na čelu Turističke zajednice Kantona Sarajevo od aprila 2021. godine je Kenan Magoda koji se suočio sa izazovom vođenja ove organizacije u vrijeme pandemije, ograničenja putovanja i globalne krize u turističkom sektoru.

„Pandemija koronavirusa pokazala je sav značaj turističkog sektora za cijelu privredu i ekonomski progres društva u cjelini. Turistička zajednica Kantona Sarajevo je svoje poslovanje morala prilagoditi zahtjevima tržišta, prateći trendove u turizmu na lokalnom i globalnom nivou, ulažući u inovativna rješenja i spremno odgovarajući na promjene i krizne situacije.
Turistička zajednica Kantona Sarajevo je iskoristila krizu uzrokovanu pandemijom i pretvorila je u priliku da se aktivnije posveti sistematskom razvoju turizma, preispita budućnost razvoja turizma, otkrije jake strane naše turističke ponude i iskoristi nove trendove potražnje u turizmu, i to prvenstveno one koji pogoduju razvoju turizma kod nas. Ponosni smo što je zimska turistička sezona u 2022. godini bila uspješnija nego u rekordnoj 2019. godini. U odnosu na prethodnu godinu zabilježili smo porast broja noćenja od 110%, a u odnosu na rekordnu 2019. godinu povećanje broja noćenja iznosilo je 22%. Zadovoljni smo i ljetnom sezonom koja nas je približila brojkama prije pandemije i pokazala da je Sarajevo izuzetno atraktivna turistička destinacija za turiste iz cijelog svijeta“, kaže Magoda.

U 2021. i prvoj polovini 2022. godine Turistička zajednica Kantona Sarajevo je podržala više od 150 institucija, privrednih subjekata, udruženja, saveza ili istaknutih sportskih pojedinaca te za projekte značajne za razvoj, unapređenje i promociju turizma izdvojila blizu 2,5 miliona KM.

Kroz podršku stotinama realizovanih projektnih aktivnosti i manifestacija koje su zabilježile veliki broj posjetilaca i promociju na prestižnim međunarodnim sajmovima turizma, roadshow kampanje i FAM tripove, Turistička zajednica Kantona Sarajevo nastoji konstantno raditi na povećanju turističkog prometa, jačanju saradnje sa postojećim emitivnim tržištima i istraživanju i otvaranju novih, razvoju lokalne i regionalne saradnje te nadogradnji turističke ponude i pozicioniranju Kantona Sarajevo kao jednog od poželjnijih turističkih odredišta u Evropi, prateći svjetske trendove u turizmu i prilagođavajući svoje poslovanje zahtjevima tržišta i turista.

„Osnovni cilj nam je smanjiti sezonalnost turističkih posjeta, odnosno produžiti trajanje i zimske i ljetne turističke sezone, povećati turistički promet i prihode od turizma te ponuditi zanimljive sadržaje turistima i lokalnom stanovništvu. S ponosom možemo reći da smo imali najbogatiji kalendar dešavanja protekle sezone i u Sarajevo doveli velike regionalne i svjetske muzičke zvijezde, a istim ćemo intenzitetom nastaviti raditi i u budućnosti.“

Turistička zajednica Kantona Sarajevo u svom poslovanju koristi inovativne pristupe, počevši od elektronske prijave/odjave gostiju kroz aplikaciju prijava.ba, digitalizacije brošura i promotivnih materijala, razvoja mobilne aplikacije Visit Sarajevo i interaktivne turističke mape sa VR prikazom objekata, do projekata na čijoj realizaciji trenutno radi kao što su Sarajevo City Card i prvi pametni reciklomati.

„Sarajevo City Card je jedinstvena platforma čija je implementacija u toku, a koja će na jednom mjestu objediniti sve ono što je turistima potrebno za kvalitetan i ispunjen boravak u Kantonu Sarajevo, kao što su javni prevoz, ulaznice za Trebevićku žičaru, Bijelu tabiju, muzeje, galerije i kulturne institucije, a u narednoj fazi namjeravamo uvezati i usluge telekom operatera (turistički broj i internet), karte za sportska i muzička dešavanja, kao i popuste za ugostiteljske usluge i usluge smještaja. Cilj nam je uvezati sve stakeholdere i ponuditi paket usluga uz koji bi turisti ostvarili različite pogodnosti i uštede, a ponuđači usluga ekonomsku korist.
Drugi značajan projekat koji smo pokrenuli je postavljanje prvih pametnih reciklomata i promocija Sarajeva kao ekološki osviještenog grada. Recikliranjem otpada građani i turisti doprinose čistoći grada, ali imaju i mogućnost učešća u humanitarnim akcijama ili ostvarivanje pogodnosti pri korištenju usluga partnera ovog projekta, kao što su ulaznice za Sarajevo Film Festival, parking karte, zabavno-rekreativni sadržaji u Pionirskoj dolini i slično.

Sarajevo je mjesto susreta civilizacija gdje se prepliću uticaji osmanske i austrougarske kulture, a višestoljetna multikulturalnost, suživot i tolerancija daju nam titulu ‘evropskog Jerusalema’. Više od 20 muzejskih institucija, bogata kulturna scena, olimpijske planine i mnogobrojne zelene oaze, festivali koji se održavaju tokom cijele godine, raznovrsna gastronomska ponuda i ispunjen noćni život razlozi su zašto domaći i strani turisti percipiraju Sarajevo kao savršeno mjesto za doživljaj jedinstvenog, cjelovitog i nezaboravnog iskustva. Trenutno radimo na izradi strategije pozicioniranja Kantona Sarajevo kao turističke destinacije i analizu profila turista, što će nam biti vodilja za planiranje programskih aktivnosti za narednu godinu i alat za ostvarivanje strateških ciljeva u vezi s unapređenjem, razvojem i promocijom turističke ponude“, zaključio je Kenan Magoda, predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo.