Tema u fokusu

Izazovno je biti lider: Sarajevski kiseljak ulaže u kulturu moderne i brze kompanije i za narednih 130 godina


S dva proizvodna pogona – u Kiseljaku i u Kreševu, sa ukupnim proizvodnim kapacitetom većim od 230 miliona litara, Sarajevski kiseljak jedan je od vodećih proizvođača prirodne mineralne vode i bezalkoholnih osvježavajućih pića u BiH, te posluje već duže od 130 godina.

Kompanija Sarajevski kiseljak danas je dio pića Fortenova grupe gdje su još dvije proizvodne kompanije Jamnica iz Hrvatske te Mg Mivela iz Srbije. Zahvaljujući tome grupacija u svom portfelju ima neke od najpoznatijih regionalnih brendova, kao što su: Sky, Ski, Sensation, Jamnica, Jana, Mg Mivela, Progame, Botanica, Toco. Kompanija distribuira proizvode iz šest distributivnih skladišta i dva proizvodna skladišta biljem BiH. Sarajevski kiseljak trenutno zapošljava oko 350 ljudi u Kiseljaku i prodajnim uredima diljem BiH.

Naš glavni brend je Sarajevski kiseljak koji zahvalnost za kvalitet duguje bogatom mineralnom sastavu koji je ova voda stekla probijanjem kroz staro eruptivno stijenje i brojne slojeve tla. Među tim mineralima izdvajamo kalcij, natrij, magnezij, kalij, hlorid, mikroelemente, sulfate i hidrogenkarbonate. Posebna je zanimljivost da Sarajevski kiseljak u jednoj litri sadrži 30 posto preporučenog unosa kalcija. Odličan je izbor ne samo za osvježenje, već i u situacijama povećane potrebe za mineralima kao što je fizička aktivnost. Upravo su kvalitet i duga tradicija učinile Sarajevski kiseljak jednim od najprepoznatljivijih bosanskohercegovačkih brendova kojeg potrošači vole i kojem vjeruju. Ta posebna ljubav i vjernost, koju potrošači iskazuju prema Sarajevskom kiseljaku, prenosi se sa koljena na koljeno. Sarajevski kiseljak dobitnik je mnogih domaćih i međunarodnih priznanja i nagrada među kojima su: Gold Quality Award by Monde Selection 2020, Crystal Taste Award by ITQI, Superbrands BiH 2013./2014, Superior Taste Award, Best Buy Award BiH, BH BRAND BROJ 1 itd. Osim njega, u svom portfelju imamo i još neke velike brendove: Sky, Ski, Sensation, kao i brendove iz naših ostalih kompanija Grupe pića: Jamnicu, Janu, Toco, Progame, Mg Mivelu“, kažu za Poslovne novine iz Sarajevskog kiseljaka.

Kakva je Vaša poslovna strategija i šta je to po čemu se izdvajate od konkurencije u djelatnosti?

S tradicijom dužom od 130 godina, Sarajevski kiseljak razvija, proizvodi i na tržište plasira proizvode vrhunske kvalitete. Kontinuiranim ulaganjem u modernizaciju i unapređenje proizvodnje, stalnim inovacijama, unapređenjem poslovnih procesa i radnih alata, implementiranjem digitalizacije te očuvanjem visokog kvaliteta proizvoda, Sarajevski kiseljak ulaže u kulturu moderne i brze kompanije. Kompanija redovno organizira edukacije da bi dodatno razvila specifične vještine zaposlenika, a provodi i inicijative za unapređenje sigurnosti na radnom mjestu. Pored toga provodi istraživanje korporativne klime i kulture i na temelju povratnih informacija od zaposlenika razvija projekte i inicijative. Kompanija je uvela i praksu redovnih sastanaka zaposlenika s Upravom te uspostavila mogućnost fleksibilnog radnog vremena za zaposlenike kojima priroda njihovog posla to dozvoljava.

Sarajevski kisaljak dugogodišnji partner lokalne zajednice

“Sarajevski kisaljak je dugogodišnji partner lokalne zajednice kroz sponzorsko-donatorske aktivnosti kojima pomaže humanitarne projekte, sportska i kulturna događanja i ustanove, znanstvene i obrazovne institucije, aktivnosti usmjerene na djecu i mlade, aktivnosti usmjerene na zaštitu okoliša te podršku organizacija iz svih vidova društvenog života“, ističu iz kompanije.

Kada je riječ o Bosni i Hercegovini, Foreign Investment Promotion Agency uvrstila je Sarajevski kiseljak među 16. najznačajnijih investitora. Koje najvažnije projekte/investicije ste realizovali ili namjeravate realizovati i o čemu se radi?

Pogon u Kreševu u kojem se puni prirodna mineralna voda Sara u funkciji je od 2020. godine i predstavlja najveću stratešku investiciju Fortenova grupe u kompaniju, ukupne vrijednosti veće od 10 miliona eura. FIPA (Foreign Investment Promotion Agency – Agencija za unapređenje stranih investicija) Bosne i Hercegovine uvrstila je Sarajevski kiseljak među 16 najznačajnijih investitora u BiH.  Osim toga, kompanija se u proteklom periodu fokusirala na brigu o zaposlenici kroz ulaganje u njihov, proširenje paketa benefita koje imaju kao zaposlenici Sarajevskog kiseljaka i u unapređenje interne komunikacije pa je prema istraživanju portala MojPosao.ba, kompanija drugu godinu zaredom bila u top tri poslodavca u sektoru prehrane u BiH“.

I u prvoj polovini 2022. godine nastavili ste sa izvrsnim poslovnim rastom, te planiranju dodatnih ekspanzija i uvođenja novih aktivnosti, a time i novih brendova u svoj asortiman.

Tijekom prošle, ali i ove godine predstavili smo nekoliko zanimljivih inovacija. Koristeći snagu Grupe pića Fortenova grupe, u sklopu koje posluje Sarajevski kiseljak, na tržište redovno plasiramo nešto novo jer slušamo svoje potrošače, ali i pratimo trendove. Naše inovacije spadaju u segment better for you proizvoda što znači da su ti proizvodi nutritivno kvalitetniji, s manjim udjelom šećera, ne sadrže konzervanse i napravljeni su od vrhunskih sastojaka. Jedna od glavnih inovacija lani bio je ProGame – proizvod koji je nastao u suradnji s gamerima kako bi im osigurao bolji fokus i dovoljno energije za višesatne izazove bez tzv. sugar crasha. U prvih šest mjeseci ove godine, lansirali smo još zanimljivih inovacija među kojima izdvajam Toco – osvježavajuće piće s 10% udjela voća i povrća. Riječ je o niskoenergetskom negaziranom piću s prirodnim sastojcima i kombinacijama voćno-povrtnih okusa te vitaminima. Naša Sky Cola koja ima novu marketinšku kampanju kojom radimo veliki iskorak u repozicioniranju Sky-a. Ovaj brend je od lani dostupan i u atraktivnim 0,33l limenkama, a okus Sky Cole zero ostvario je najbolje rezultate u istraživanju koje smo proveli među potrošačima zero segmenta ovakvih pića – i to nam daje dodatnu potvrdu da radimo odlične proizvode koje potrošači vole. Najnovija inovacija je Sensation Nutty, koji je odnedavno prisutan u kafićima u većim gradovima u Hrvatskoj i BiH – ovo piće ima okus lješnjaka i cole, a u njemu se može uživati bez grižnje savjesti jer ima 0% šećera. Zašto imamo ovakav pristup? Zbog toga što potrošači vole isprobavati nove stvari, sve su zahtjevniji i imaju veći izbor domaćih i stranih brendova. Mi imamo kredibilitet u imenu, no svaki dan ga moramo dokazivati vrhunskim proizvodom, partnerskim odnosom te omjerom cijene i kvalitete. Izazovno je biti lider jer moraš potvrđivati svoj kredibilitet i pozicije, no nama je to motivacija da budemo najbolji u onome što radimo“ saopćeno je iz Sarajevskog kiseljaka.

Uz kombinaciju prethodnih godina, radu i iskustvu, ulaganja u modernizaciju i digitalizaciju poslovanja neizostavna su, posebno u industriji pića koja je jedna od najdinamičnijih i najkompetitivnijih.

Uspješno poslovanje omogućava kompaniji Sarajevski kiseljak da dodatno jača svoju poziciju na lokalnom tržištu i u regionu, stvarajući bolju budućnost za okruženje i društvo u kojem su potrebe i očekivanja potrošača, zaposlenih i zajednice izvor ideja za razvoj. Ulaganja u modernizaciju i digitalizaciju poslovanja pomoći će kompaniji da bude još brža i efikasnija što je posebno važno u industriji pića koja je jedna od najdinamičnijih i najkompetitivnijih. Razvoj i proizvodnja proizvoda vrhunske kvalitete uz brigu o zaposlenicima, okolišu i zajednici u kojoj poslujemo također su integrirani u poslovnu strategiju Sarajevskog kiseljaka i jedan od glavnih fokusa za naredni period“ zaključuju iz Sarajevskog kiseljaka.

Razgovarala: Mersa Sejfić-Mujanović