Auto

Slavljenička atmosfera okružuje Taycan: godišnjica proizvodnje i kraljevi kilometraže


7. novembra, 100.000-ti primjerak modela Taycan je sišao sa proizvodne linije. Ovaj automobil koji označava prekretnicu je napustio proizvodnu traku oko tri godine nakon što je proizvodnja počela u glavnoj fabrici u Zuffenhausen-u u septembru 2019. godine. Neptune Blue Taycan Turbo S je namijenjen za kupce u Ujedinjenom Kraljevstvu. „Veoma smo zadovoljni što smo tako brzo dostigli ovu prekretnicu u proizvodnoj historiji – uprkos nedavnim izazovima koje predstavlja nestašica poluvodiča i nestabilna situacija oko virusa Covid,“ kaže Kevin Giek, potpredsjednik odjela Model Line Taycan. „Sa Taycanom smo napravili izrazito uspješan početak u električnom dobu.“

Tri najbolja pojedinačna tržišta za potpuno električne sportske automobile trenutno su SAD i Kina i Velika Britanija/Republika Irska. Model je sada dostupan u tri stila karoserije – Taycan sports sedan, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo. U svakom slučaju, do pet opcija motora je upareno sa pogonom na zadnje ili sve točkove. Domet od 513 kilometara (WLTP) čini Taycan 4S verziju, verzijom sa najdužim dometom. Taycan Turbo S je trenutni nosilac rekorda najbržeg proizvodnog električnog automobila, sa vremenom od 7 minuta i 33 sekunde na Nürburgring Nordschleife.

Ljubitelj dizajna i tehnologije: Jean-Hubert Revolon i njegov Taycan 4S

Taycan nije samo u proizvodnji dostigao brojku od 100.000. To je magičan broj i u smislu kilometraže, s obzirom da su mnogi kupci već prešli daleko više od 100.000 kilometara u ovom električnom sportskom automobilu. Jean-Hubert Revolon je već od sredine augusta 2020. godine u svom Taycan 4S-u prešao više od 188.119 kilometara. Ovaj poduzetnik u oblasti transporta živi u području Lyona i već je vozio svoj Porsche u gotovo svim susjednim zemljama Francuske, prelazeći dnevne udaljenosti do 1.200 km.

Njegovi razlozi za kupovinu automobila bili su njegov dizajn i „tehničke inovacije, koje su dobre za okoliš, kao i razlozi koji se tiču budžeta zbog niskih troškova rada“, kako on kaže. Ostale prednosti, po njegovom mišljenju, su performanse i ovjes automobila, koji nude „pakleno dobro prianjanje i maksimalnu agilnost, nešto što samo čarobnjaci u Porscheu mogu izvesti.“ Štaviše, 43-godišnjak kaže da nijedan od njegovih mnogobrojnih automobila nikada nije bio pouzdaniji od njegovog Taycan 4S. Do sada je trebalo zamijeniti samo jedan senzor za ovjes.

Ali nije sve uvijek išlo tako glatko. Revolon se prisjeća neobičnog iskustva punjenja kada je stajao sa svojim Taycan-om samo nekoliko metara od stanice za punjenje, ali nije mogao doći do nje zbog barijere. Objekat je bio dio odmorišta na autoputu i nije bio dostupan iz grada, što je njegov navigacioni sistem pogrešno naznačio.

Spontana kupovina: Guillaume Takvorian i njegov Taycan 4S

Guillaume Takvorian je još jedan od kraljeva kilometraže. Kada je kilometraža na brzinomjeru njegovog Taycan 4S dostigla šest cifara, on je to zabilježio svojim mobilnim telefonom. U vrijeme fotografisanja, njegov Porsche je prešao 113.977 km – s tim da će ih biti još.

Apotekar iz Marseillea nabavio je sportsku limuzinu Volcano Grey spontano u junu 2020. godine. „Porsche Toulon je upravo preuzeo isporuku Taycana. Nakon probne vožnje, odmah sam se odlučio za ovaj model“, dodaje sa osmjehom. Poslovno, vozi Taycan 4S uglavnom po jugu Francuske. „Najduža vožnja je bila od Marseille-a do Megève-a u Savojskim Alpama. Putovanje od 440 kilometara bilo je uzbrdo cijelim putem, što naravno povećava potrošnju energije. Zbog toga sam svratio u Porsche Grenoble i besplatno napunio svoj Taycan“, prisjeća se 41-godišnjak. Osim bučnog kotača ventilatora, koji je zamijenjen pod garancijom, sve ovo vrijeme nije imao problema.

„Jednostavno je zabavno voziti Taycan,“ kaže Takvorian. Pored trenutne isporuke snage, on smatra da je izgled jedna od prednosti automobila: „U smislu dizajna, Taycan je potpuno u stilu Porschea i ima mnogo detalja koji su karakteristični za ovaj brend. Tome su dodati savremenost i dobar kvalitet gradnje.“ Kao neko ko često vozi, Francuz također cijeni prijatan nivo buke električnog pogona. „Volim zvuk moje 911 Targe, ali pri vožnji na duže relacije, tišina u Taycanu je vrlo ugodna.” Njegov Porsche se uvijek puni preko noći koristeći kućni uređaj wallbox, a Takvorian se oslanja samo na stanice za brzo punjenje kada je to potrebno.

Česta poslovna putovanja u istočnu Evropu: Markus Kreutel i njegov Taycan Turbo

Markus Kreutel, uglavnom koristi brze stanice za punjenje kako bi dopunio svoju bateriju – i nije ni čudo, s obzirom na to da prelazi dnevne udaljenosti do 1.500 km. Između februara 2021. i augusta 2022. godine, ovaj Porscheov zaposlenik je prešao tačno 134.911 km u svom službenom automobilu, Taycan Turbo. Kreutel je šef odjela za planiranje karoserije u Porscheu i stoga je odgovoran za proizvodnju karoserije u bijeloj boji u Zuffenhausenu, Leipzigu i Bratislavi. I kao izvršni direktor Porsche Toolmaking-a, također brine o lokacijama tog odjela u Schwarzenbergu, Dubnici i Horna Streda. Kao rezultat toga, često putuje iz Porscheovog sjedišta u Zuffenhausenu do Slovačke ili do Rudnih gora.

Pored sposobnosti za velike udaljenosti, sigurnog držanja puta čak i po lošem vremenu i preciznog upravljanja, Kreutel hvali niže troškove rada u poređenju sa modelom sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem. I on je također ljubitelj kvaliteta izrade i izdržljivosti: bijeli Taycan je dobro izdržao rigorozne uslove, čak i nakon više od 100.000 km. I vizuelno i tehnički: „Baterija je još uvijek na 91 posto svog prvobitnog kapaciteta“, kaže Kreutel. I opet, jedini problem je bio manje prirode, kada je plastični poklopac na bravi prtljažnika otpao.

Infrastruktura za punjenje, je sa druge strane, ponekad testirala Kreutelovo strpljenje. „Jedno putovanje u Rumuniju mi je ostalo u sjećanju“, kaže on. „Prva stanica za punjenje u Temišvaru, na kojoj sam se zaustavio u 2 sata ujutro, nažalost nije radila. Sljedeća stanica u Aradu bila je u neosvijetljenoj sporednoj ulici.“ Dakle, proširenje sistema brzog punjenja je na vrhu liste želja vozača koji često voze.

Kraj i početak: testovi izdržljivosti u „Auto Bildu“ i „auto motor und sport“

Kao i kupci i zaposleni u Porscheu, novinari koji se bave automobilima su, naravno, među redovnim vozačima Taycana. Frozen Blue Taycan 4S prošao je 100.000 km u ubrzanom testiranju izdržljivosti sa njemačkim automobilskim časopisom „Auto Bild“. Zahtjevni test izdržljivosti započet je 17. oktobra 2020. godine a završen je u novembru 2022. godine. „Za mene je naš test izdržljivosti Taycana dokazao najmanje tri stvari. Prvo, ovaj automobil privlači pažnju kao vrlo malo drugih“ kaže Tom Drechsler, glavni urednik časopisa „Auto Bild and Auto“ u Bild grupi. „Drugo, električni Porsche mora biti Porsche od samog starta, a Taycan to jeste. Treće, naš test dokazuje da je vožnja na duže relacije apsolutno moguća sa električnom energijom.”

„Auto motor und sport“ je u međuvremenu, dobio u ruke Taycan Cross Turismo 4: model Mamba Green koji se nedavno pridružio voznom parku za testiranje izdržljivosti uredničkog tima. Tokom otprilike dvije godine, brojač kilometara će i kod njih dostići šestocifreni broj. Ovo je prvi put da će medijska grupa Motor Presse Stuttgart preći punu probnu udaljenost od 100.000 km u električnom automobilu. „Imati Porsche u našem voznom parku za testiranje izdržljivosti je nešto posebno, naravno. Nakon raznih kratkih testova u trajanju od najviše 12 mjeseci, ali najčešće samo tri do šest mjeseci, sada je vrijeme da se pređe 100.000 kilometara u roku od najviše dvije godine sa električnim vozilima,” kaže Michael Pfeiffer, glavni urednik časopisa „auto motor und sport“.

„Sada smo uvjereni da također možemo osigurati podrobno bilježenje i dokumentiranje procesa punjenja i potrošnje električnih vozila koje zadovoljava naše standarde kvaliteta. To je neophodno kako bi se mogla dati kvalifikovana izjava o svakodnevnom kvalitetu vozila. Također smo prirodno znatiželjni da vidimo kako se Cross Turismo ponaša kao svakodnevno vozilo“, dodaje Jens Dralle, voditelj testiranja i tehnologije na tom mjestu.

Pametno, zeleno i vitko: proizvodnja

Ne samo Taycan, već i njegove najsavremenije proizvodne metode postavljaju standarde u oblastima održivosti i digitalizacije. U Stuttgart-Zuffenhausenu je izgrađen proizvodni pogon visoke tehnologije, sa novom tehnologijom i procesima. Vještačka inteligencija (AI) se koristi u proizvodnji električnih pogonskih sklopova, na primjer. Zahvaljujući „mašinskom procesu učenja“, na primjer, sistemi kamera procjenjuju kvalitet čak i preciznije od konvencionalnih sistema za praćenje bez AI prilikom utiskivanja broja pogona i predmontaže mjenjača. To također smanjuje radno opterećenje proizvodnog osoblja, jer oni moraju uraditi manje naknadnih provjera. Jedan primjer iz područja procesa i tehnologije koji štede resurse je rekuperacija energije iz robota. Kao i kod Taycana, kinetička energija se pretvara u električnu energiju tokom procesa kočenja i skladišti se uz pomoć kondenzatora visokih performansi. Ako robot ubrza, rekuperirana energija se koristi.

„Taycan je inovator, a takva je i proizvodnja Taycana“, kaže Albrecht Reimold, član Izvršnog odbora za proizvodnju i logistiku u Porscheu. „Od početka proizvodnje 2019. godine proizvodimo Taycan na potpuno ugljično-neutralan način.“ To se sada odnosi na proizvodnju svih sportskih automobila u našim pogonima u Zuffenhausenu i Leipzigu. To nas dovodi još jedan korak bliže našoj viziji „fabrike sa nultim uticajem“. Pametno, zeleno i vitko – to je naše viđenje održive proizvodnje.”