Car Rental Sarajevo: U 2022. godini implementirali dva nova brenda Budget i Payless

Car Rental Sarajevo: U 2022. godini implementirali dva nova brenda Budget i Payless

Car Rental d. o. o. Sarajevo, koji zauzima vodeću poziciju u rent-a car industriji u BiH, finalizirao je u 2022. tri velika projekta koja je započeo u prošloj godini.
Osim što je nadaleko poznat po svom dugogodišnjem rent-a car brendu Avis, Car Rental je u ovoj godini implementirao još dva nova brenda.

Također, uspostavili su i prvi regionalni web sajt po uzoru na korporativne, a zahvaljujući primjeni digitalizacije, nastavljaju sa modernizacijom customer service-a.

Prema riječima Gorana Hadžića, direktora Car Rental d. o. o. Sarajevo, na ovaj korak su se odlučili kako bi kvalitetu svojih usluga podigli na još veći nivo:

“Radi se o implementaciji naših dodatnih brendova Budget i Payless car rental, kao i implementaciji lokalnog web servisa avis.ba, koji je prvi regionalni lokalni sajt urađen po uzoru na korporativne. Na web servisu avis.ba moguće je napraviti rezervacije i izvršiti on- line plaćanje za usluge najma automobila, prvenstveno u BiH, ali i u ostatku svijeta. Treći projekat na kome radimo je daljnja digitalizacija i približavanje trendovima korporativnih zemalja, koja se odnosi na pojednostavljenje iskustva najma vozila, te podizanje customer service-a, odnosno brige o korisnicima na jedan viši nivo”, istaknuo je Hadžić.

Zahvaljujući Vašem brendu Avis sa dugogodišnjom tradicijom, držite lidersku poziciju u oblasti rent-a car industrije u BiH. Koje sve usluge nudite svojim klijentima?

“Avis u BiH postoji od početka ‘80-tih godina. Nakon rata počinje sa radom 1997. godine, a u vlasništvu naše kompanije Car Rental d. o. o. Sarajevo je od 2006. Ove godine smo objedinili i ostatak brendova iz naše grupacije a to su Budget i Payless car rental. Osnovna djelatnost naše kompanije je iznajmljivanje automobila. Naša strategija i fokus je na kratkoročnim najmovima. Pored toga radimo i srednjoročni najam na period od 3 mjeseca do godinu dana, te dugoročne najmove ili “full fleet service”, koji je višegodišnji najam vozila. Program srednjeročnog i dugoročnog najma su namijenjeni poslovnim ljudima, firmama i start- up firmama, koje ili ne mogu ili ne žele prolaziti dugotrajni proces provjere i odobrenja finansiranja kod banaka ili leasing kuća. Najaktuelniji je ipak i dalje kratkoročni najam. Car Rental ima 10 uposlenih sa trenutnim poslovnicama u Sarajevu i Tuzli.”

Po čemu se izdvajate od veoma jake konkurencije u ovoj djelatnosti?

“Prvo moram spomenuti našu dugogodišnju tradicju i kvalitetu naših brendova koji čine razliku u odnosu na našu konkurenciju. Od ostalih faktora istakao bih visoke sigurnosne i servisne standarde naših vozila, koje moramo poštovati. Također, moram istaći da naša unutrašnja organizacija i već spomenuti balans interesa svih interesnih grupa je nešto što na kraju daje izvrstan rezultat i najviše nas izdvaja od ostalih.”

Dugo godina ste na rukovodećim pozicijama u rent-a car biznisu. Otkrijte nam na koji način uspješno vodite kompaniju?

“Način na koji vodim ovu kompaniju, kao i prethodne u mojoj karijeri je prije svega jasno shvatanje i ispunjavanje zahtjeva svih interesnih grupa. U prvom redu vlasnika, zatim principala, države odnosno zakonskog poslovanja i na kraju, po meni dvije najbitnije, a to su klijenti i uposlenici. Neophodno je jasno, kvalitetno i pravovremeno planiranje svih aktivnosti na početku godine, konstantan monitoring, transparentna komunikacija sa svim interesnim grupama, te pravovremena reakcija i brzo ispravljanje kursa, ukoliko do toga dođe.”

Kakvi su bili Vaši početci u rent-a car biznisu i šta su bili najveći izazovi?

“Moj otac je bio direktor u jednoj rent-a-car kući, gdje sam počeo raditi na pranju vozila i pripremama za najam. Kasnije sam radio kao agent Prodaje, da bih završio kao operativni menadžer. Dalje sam otišao u pravcu prodaje i distribucije roba visoke potrošnje (FMCG) gdje sam od menadžera za ključne kupce došao do regionalnog supervizora Prodaje za jugozapadni Balkan u internacionalnoj kompaniji Kraft Foods (sada Mondelez). Nakon toga sam nastavio ponovo u lokalnoj kompaniji za distribuciju piva kao menadžer Prodaje i kasnije izvršni direktor. Daljom akvizicijom, tu kompaniju je preuzeo Heineken. U Rent-a-car businessu sam ponovo od 2019. godine. Najveći izazov u gotovo svim kompanijama je bio pomiriti i približiti, te držati u ravnoteži zadovoljstvo svih interesnih grupa, a tu najviše mislim na balans između zahtijeva vlasnika i zadovoljstva uposlenika i obratno.”

Kakva su Vaša iskustva u poslovanju u vrijeme pandemije Covid-19 i kakve poslovne rezultate očekujete do kraja 2022. godine?

“Rad u toku pandemije je bio za većinu nas jedinstveno iskustvo. Od kriznog menadžmenta i održavanja odnosa sa svim dobavljačima, do održavanja moguće osnovne djelatnosti, a to je iznajmljivanje automobila (potrebno je bilo svako vozilo, svaki put dezinfikovati prije slijdećeg najma), te rada sa uposlenicima. Naši zaposlenici su zaista bili na prvim frontovima, ako sagledamo način širenja virusa, koji je bio visoko zastupljen na aerodromima gdje se odvija većina našeg posla.
Zbog pandemije korona virusa bili su nam umanjeni prihodi za preko 80% u 2020. u odnosu na rekordne rezultate iz 2019. godine. Već u 2021. ostvaren je oporavak prihoda i godina je završila sa rastom od 40% u odnosu na 2019. Za 10 mjeseci ove godine ostvarili smo rast od 75% u odnosu na isti period prošle godine. Stoga očekujem da će se takav rezultat zadržati i do kraja 2022. godine.”

Šta za Vas znači biti pouzdan poslovni partner?

“Smatram da je pouzdanost poslovnog partnera itekako bitna. To je i jedna od temeljnih vrijednosti naših brendova. Bezbrižnost na putovanju i mogućnost asistencije bilo gdje u svijetu je zaista jedna od naših jačih strana. U ostalim primjerima, itekako je bitno znati da uvijek možete računati na partnere sa kojim surađujete i da rješenje problema mora biti urađeno na zadovoljstvo svih stana.”

Možete li navesti neki primjer?

“Vratiću se nakratko u period pandemije, gdje zaista ne bismo uspjeli bez nesebične podrške svih naših partnera a posebno leasing kuća, banaka, najmodavaca prostora, auto dilera i svih ostalih koji su imali razumijevanje za stanje u kojem smo se svi zajedno našli. Takve poslovne veze, ostaju zaista dugoročne. Podređivanje interesa kompanije kako bi se ispunili zahtjevi klijenata su najmanje drage situacije, koje dolaze pred svakog menadžera. Također, one su postale gotovo i svakodnevnica. Kako sam ranije spomenuo, umijeće odnosno uspjeh je držati te dvije stvari u ravnoteži.”

Kakva je vizija razvoja Car Rental d. o. o. u narednih nekoliko godina?

“Plan za narednu godinu je nastaviti rast, učvrstiti vodeću poziciju u rent-a-car industriji u BiH, podići nivo digitalizacije i brige za korisnicima. Veliki izazov je inflacija troškova, poskupljenje i još uvijek velika nesigurnost kod nabavke i isporuke automobila, te rast i jačanje nelojalne konkurencije koja, nažalost, iz svog neznanja prvo uništava sebe, ali ostavlja veliki trag i na samu djelatnost. Moja vizija razvoja kompanije u narednih pet godina je zauzimanje vodećeg mjesta u našoj industriji u BiH, kako po pitanju prihoda, tako i po pitanju kvaliteta usluga i zadovoljstva naših klijenata. Ukratko, želja nam je postati sinonim za najam vozila u Bosni i Hercegovini.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.