Tema u fokusu

Geoput kompanija vrijedna poštovanja sa preko 120 inžinjera


Na tržištu Bosne i Hercegovine i Srbije firma Geoput prisutna je duže od dvije decenije, a njihov razvojni put krenuo je iz Banje Luke i nastavio se u Beogradu. U proteklom periodu, kako je za Poslovne novine kazao Ognjen Aleksić, direktor kompanije, stvorili su kompaniju vrijednu poštovanja sa preko 120 inžinjera i sa razvijenim sektorima projektovanja, geodezije, geomehanike, a ono na šta su posebno ponosni jeste laboratorija za ispitivanje kamenta, betona, asfalta, zemljišta i drugih materijala po najsavremenijim metodologijama koje su prihvaćene u EU.

Povezujemo dva tržišta

„Naše poslovanje je podjednako vezano za tržište BiH i Srbije, gdje koristimo iskustva grupacije i na taj način imamo mogućnosti da radimo i na velikim kapitalnim objektima infrastrukture. Ideja je da našim radom kroz projekte budemo neko ko povezuje ova dva tržišta“, kazao je Aleksić.

Do sada su radili na brojnim značajnim poslovima, a Aleksić je istakao one na projektovanju Turskog toka, gasovoda u Srbiji, projektovanje vjetroparkova u Kovačici i Alibunaru i rad na projektovanju dijelova trase na Moravskom koridoru. U BiH su prisutni u poslovima geodetskog premjera, izradama projekata putne infrastrukture i izradama regulacionih i zoning planova, osposobljeni su sa svim licencama potrebnim za rad u oba entiteta, a trenutno rade na određenim projektima za nekoliko velikih privatnih investitora.

„Ova godina je za Geoput bila veoma uspješna gledano po svim sektorima poslovanja uz blagu dominaciju sektora geodezije, ali svake godine jedan od sektora se izdvoji s obzirom na ugovorene poslove tako da postižemo za nas vrlo dobre rezultate. Siguran sam da će i ova godina biti pozitivna i uspješna kao i prethodne godine“, poručio je Aleksić.

Najsavremenije tehnologije

U firmi Geoput uveliko već planiraju poslovanje za 2023. godinu i planiraju biti podrška za nekoliko velikih projekata u Srbiji i Republici Srpskoj, ali Aleksić još uvijek ne bi da detaljiše o ovom projektu. Kada su u pitanju neki dugoročniji planovi, kaže kako se planovi vezuju za jačanje kadrovskog potencijala, a paralelno i rad na najsavremenijim tehnologijama koje su dostupne.

„U prošlosti smo donijeli odluku da kapacitete usmjerimo prema projektima veće vrijednosti i prema tržištu koje u momentu planiranja ima bolje finansijske performanse, odnosno za nas mnogo bolje kalkulacije, pa u tome pristupu imamo i prostor da postignemo bolji finansijski rezultat u sektoru. Pored toga, investiramo konstantno u opremu i ljudske resurse i tako postižemo i veći stepen zadovoljstva zaposlenih“, pojašanjava Aleksić tajnu dosadašnjeg uspjeha firme Geoput koja sada ima preko stotinu uposlenika.

Piše: Minela Pamuk