Tema u fokusu

Vahdet Drino: Građani Zenice imat će istu cijenu grijanja narednih sedam godina


Zahvaljujući projektu izgradnje nove i moderne toplane, vrijednom 53 miliona eura, riješen je višedecenijski problem daljinskog zagrijavanja Grada Zenice, čiji građani sada imaju jedno do najboljih i najčišćih grijanja u državi.

Osim, sigurnog i kvalitetnog grijanja, JP “Grijanje” Zenica i Grad Zenica obezbijedili su svojim građanima i značajnu uštedu, nepromijenjenu cijenu grijanja u narednih sedam godina.

Sa Vahdetom Drinom, generalnim direktorom JP “Grijanje” d.o.o. Zenica razgovarali smo o poslovnim rezultatima ostvarenim u 2022. godini, novim projektima za narednu godinu, viziji razvoja ove kompanije, te kako danas biti uspješan menadžer.

Poštovani gospodine Drina, da li prema Vašem mišljenju Zenica danas ima adekvatno riješeno pitanje isporuke toplotne energije?

“Zenica danas ima jedno od najboljih, najčišćih i najjeftinijih grijanja u BiH. Puštanjem u rad nove toplane, dobili smo izuzetno pouzdanog dobavljača toplotne energije. Trenutno naš najveći problem je starost mreže toplovoda i vrelovoda. U protekle dvije godine u sanaciju toplovoda i vrelovoda uložili smo preko 2,5 miliona KM vlastitih sredstava i sanirali dijelove toplovoda i vrelovoda koji su bili najkritičniji. Investirali smo dodatnih 750.000 KM u izgradnju završne dionice novog magistralnog voda, kojim ćemo omogućiti u narednim godinama još bolje snadbijevanje energijom naših korisnika.”

JP Grijanje Zenica – Toplane Nemila

Možete li reći malo detaljnije o tim projektima i koje investicije planirate realizovati u 2023.?

“Imamo izuzetno staru toplovodnu mrežu od preko 40 godina, koja je sva suštinski amortizovana, ali je još u funkciji. Kako sam i rekao, radili smo na sanaciji nekoliko magistralnih vodova, a najznačajniji je rekonstrukcija D magistrale u dužini od 550 m sa kompletnim vanjskim uređenjem pješačke zone u parku Kamberovića polja uz rijeku Bosnu. Također, radili smo i izgradnju spoja GGM, kojim ćemo pustiti u funkciju novi magistralni vod, čija izgradnja je započeta 2012 godine. Ova investicija iznosi cca. 5.5 miliona KM i bit će realizovana u 2023. godini.”

Kako biste ocijenili poslovanje preduzeća u proteklih deset mjeseci  i kakva su Vaša očekivanja do kraja godine?

“Možemo biti izuzetno zadovoljni poslovanjem u tekućoj godini, obzirom da je puštena u rad nova toplana. Sada imamo kontinuitet i kvalitet pružanja usluga na većem nivou. Prošlu i ovu godinu bilježimo rast zagrijavanih površina, a samim time i povećanje prihoda u odnosu na prethodne godine, kao i sve veći broj zahtjeva za korištenje naših usluga od strane pravnih i fizičkih lica.”

JP Grijanje Zenica – zgrada Uprave

Zbog čega klijenti Vaše preduzeće smatraju pouzdanim poslovnim partnerom?

“U prvom redu rekao bih da smo izuzetno pouzdan partner sa aspekta izmirenja naših obaveza prema dobavljačima. Ove poslovne godine naše usluge su znatno poboljšane i možemo reći da Zenica danas ima najbolje i ekološki najčišće zagrijavanje. Bitno je napomenuti da smo u saradnji sa JP Grad Zenica obezbijedili svojim građanima nepromijenjenu cijenu grijanja narednih sedam godina.”

Kakvi su bili Vaši počeci u biznisu i koji su najveći problemi i izazovi  s kojima se danas suočavate u poslovanju?

“Značajan dio svog radnog angažmana proveo sam u bankarskom sektoru, koji je jako dobro uređen u odnosu na javni sektor. Najveći problem javnog sektora ogleda se u radnoj snazi i veoma tromom sistemu promjena u odnosu na poslovno okruženje. Radna snaga javnog sektora ne želi prihvatiti izazove promjena tržišne ekonomije i isti nisu spremni primjenjivati nove tehnike i načine poslovanja. Prirodna selekcija odliva radne snage u penziju je jedini način promjene radne snage u javnom sektoru.”

Poznati ste kao izuzetno uspješan mendažer. Kakva je Vaša poslovna strategija?

“Teško je govoriti o sebi, najbolje to znaju moji saradnici i poslovni partneri. Sve što je bitno u poslu je da se jasno i nedvosmisleno dogovorimo. Kada imamo iskrene namjere u poslu i kada jasno znamo šta je naš cilj, lakše ćemo prevazići probleme koji se pojave. Dugi sastanci iscrpljuju sudionike i na istim se ne završavaju poslovi. Od svojih saradnika tražim rad i disciplinu, profesionalnost, timski rad i zajedničko rješavanje problema, kao i donošenje odluka. Kao što sam spomenuo, moj poslovni angažman je uglavnom bio u finansijskom sektoru gdje sam zajedno sa svojim partnerima radio na razvoju njihovih biznisa. U javnom sektoru to ide teže, ali uspijevamo. U narednom perodu želja nam je tranformisati JP “Grijanje” Zenica na tržišno orjentirano sa fokusom na naše korisnike usluga. Bit će teško, ali se nadam uspjehu.”

U poslu se susrećete sa lijepim i manje lijepim stvarima. Šta je najbitnije?

“Najbitnije je rješavati probleme, a ne ostavljati ih u ladicama. Lijepe stvari odnose se na sve ono što sam na čelu ove kompanije napravio, a ogledaju se u rezultatima i investicijama, kao i novim projektima. Zadovoljstvo mi je na kraju nekog završenog posla uslikati se sa svojim radnicima i podijeliti radost uspjeha, jer bez tima nema uspjeha.”

Kakvi su  planovi i očekivanja  menadžmenta za 2023. i na čemu će biti prioritet?

“U narednoj godini zajedno sa EBRD-om, Gradom Zenica i vlastitim snagama radimo studiju izvodljivosti rekonstrukcije vrelovodne mreže u vrijednosti 350.000 EUR-a koje finansira EBRD grant sredstvima. Okvirna investicija prema studiji izvoljivosti EBRD-a je cca. 10 mil EUR-a, a odnosi se na rekonstrukciju vrelovodne mreže i modernizaciju toplinskih podstanica sa daljinskim upravljanjem koje gravitiraju centralnom dijelu grada.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić