Tema u fokusu

Damir Šlosel, direktor dm BiH: U središtu djelovanja naše kompanije uvijek je čovjek


Već četvrt stoljeća Damir Šlosel radi u koncernu dm drogerie markt, od čega deset godina u rodnoj Hrvatskoj, a 15 u našoj zemlji.

Sa direktorom dm-a BiH na kraju godine razgovarali smo o svemu. Najvažnija tema, ipak, bila nam je briga za ljude kao imperativ u ovoj kompaniji. Kompanija dm brine; o uposlenicima, kupcima, saradnicima, partnerima.

Dobitnici su najviših priznanja koje jedna kompanija može dobiti. Šest godina zaredom (osam puta ukupno) najpoželjniji su poslodavac u našoj zemlji, a za 2021. godinu konstantan rad, empatičnost i posvećenost, donijeli su im i priznanje Najinkluzivniji poslodavac.

Bonitetni, pouzdani, godinama na prvom mjestu na listi najpoželjnijih poslodavaca, najinkluzivniji ste poslodavac, podržavate domaće brendove i proizvodnju, ljudi opisuju dm kao kompaniju koja voli svoje kupce i uposlenike… Recite nam za čitaoce portala Poslovnih novina, mogu li se ove priče posmatrati odvojeno ili su pak dio jedne koja je stala u Vaš slogan koji nije samo slogan, već, reklo bi se, poslovna filozofija – „Tu sam čovjek, tu kupujem“?

– Kontinuiranim njegovanjem filozofije da je čovjek u središtu našeg djelovanja, kroz različite nacionalne inicijative i lokalni angažman nastojimo pružiti podršku zajednici u kojoj poslujemo. Dugoročno smo opredijeljeni da djelujemo sukladno načelima održivosti i odgovornog postupanja prema prirodnim resursima. Isto vrijedi i za kreiranje radne sredine koja će omogućiti zaposlenicima da se razvijaju, uče jedni od drugih i međusobno se prihvataju kao individue. Stoga smo ponosni što krunu našeg djelovanja čine brojne nagrade koje su nam pokazatelj da kupci, partneri i zaposlenici prepoznaju naš cilj i želju da oplemenimo njihove potrebe.

Predan rad uvijek daje rezultate

Bonitetnost, pojednostavljeno, znači da nikome ne dugujete, da obaveze izmirujete na vrijeme i da nemate blokiranih računa. Kako se u tome uspijeva u kriznim vremenima popute pandemije Korona-virusa? Kako se nosite s posljedicama inflacije?

– Imajući u vidu izazove s kojima se proteklih godina, a posebno u ovoj godini suočilo globalno, ali i bh. tržište, naše djelovanje nastavili smo osluškujući i oplemenjujući potrebe naših kupaca, poslovnih partnera i zaposlenika. Već tokom pandemijskog vremena, njihove potrebe i navike značajno su se promijenile. S tim u vezi poduzeli smo neophodne mjere kako bismo zaštitili svoje zaposlenike i kupce, formirajući tim za praćenje situacije uzrokovane pandemijom te preventivno djelovanje. Ponudili smo brz i kvalitetan odgovor na krizu usmjeren na očuvanje stabilnog poslovanja, radnih mjesta, ispunjavanje obaveza prema zaposlenicima, državi i poslovnim partnerima te održavanje nivoa investicija. U saradnji s našim partnerima, osigurali smo visokotražene proizvode poput različitih vrsta sredstava za dezinfekciju i higijenu, zaštitnih maski i rukavica kao i hrane i proizvoda za njegu beba, proizvoda za posebne prehrambene navike i potrebe.
Nažalost, nezanemarive su i posljedice izazvane inflacijom na globalnom i lokalnom tržištu koje su obilježile proteklu godinu. Stoga smo pored bogate ponude proizvoda po UVIJEKPOVOLJNO cijenama, našim kupcima ponudili nove usluge uvođenjem dm active beauty programa lojalnosti uz koji mogu ostvariti dodatne pogodnosti i uštede. Tokom poslovne godine zaposlenicima smo u dva navrata povećali plate: u januaru za 9,5%, a u maju za 9%. Nadalje, prihvatili smo prijedlog uredbe Vlade Federacije, na osnovu koje je svih 1.011 dm zaposlenika dobilo jednokratnu novčanu pomoć. Iako se pogodnost jednokratne pomoći bez oporezivanja odnosila samo na zaposlenike s područja FBiH, mi smo odlučili isplatiti ovu novčanu pomoć svim zaposlenicima, dakle i na području Republike Srpske i Brčko distrikta, što čini sveukupni bruto iznos od 1.207.071 KM.

Već ste spomenuli vanredne isplate i povećanja plata koji su u dm-u i mimo izazovnih situacija redovnost u vidu regresa i trinaeste plate. Za većinu radnika u BiH (posebno u trgovini) takva vid doprinosa čini se nezamislivim. Smatrate li da ovaj vid podrške može postati standard u našoj zemlji? Mogu li se naši poslodavci u ovom sektoru, uvjetno rečeno, educirati u smislu poštovanja radnika i njihovih, ne samo radničkih, već i ljudskih prava? Može li dm biti pokretač takvih pozitivnih promjena?

– Naš je cilj i naša želja kao društveno odgovorni poslodavac oplemeniti potrebe naših zaposlenika koji su neizostavnim dijelom filozofije da je čovjek u središtu našeg djelovanja. Ponosni smo što smo osam puta, od toga posljednjih šest godina zaredom, dobitnici priznanja Najpoželjniji poslodavac, a za 2021. godinu dobili smo i priznanje za Najinkluzivnijeg poslodavca. To je rezultat predanog rada i konstantnog ulaganja u osobni i profesionalni razvoj dm zaposlenika. Uspješno poslovanje kompanije dm ogleda se i u konstantnom radu na unapređenju kvalitete života lokalne zajednice u kojoj poslujemo. Upravo imajući u vidu tržište na kojem djelujemo, to prije svega postižemo kroz društveno odgovorne inicijative i kampanje s kojima želimo oplemeniti potrebe naših sugrađana. Njegujemo partnersku saradnju s Udruženjem poslodavaca, podržavamo i potičemo različite inicijative koje će doprinijeti razvoju lokalne zajednice, kvalitete života i rada. Ponosni smo što svojim djelovanjem možemo biti primjerom drugim poslodavcima: bh. tržište je kompleksno, no mi u dm-u vjerujemo da zajedničkim radom, kroz različite inicijative i projekte, možemo biti dijelom pozitivnih promjena.

Proizvodnja zelene energije za vlastite potrebe

Ove godine potpisali ste i ugovor o pristupu Filantropskom forumu u Bosni i Hercegovini. Šta to, zapravo, znači?

– Za nas kao kompaniju, poslovna godina bila je uspješna i zbog toga što smo potpisali Ugovor o pristupanju Filantropskom forumu BiH. To znači da ćemo u narednom periodu kao članica dati svoj doprinos u pozicioniranju filantropije, jedne od temeljnih vrijednosti našeg društva – ali i naše kompanije. Tokom 16 godina našeg poslovanja u BiH, nastojali smo društveno odgovornim aktivnostima obuhvatiti sve sfere i izazove društva te, kada god smo to mogli, u aktivnosti uključiti i naše zaposlenike, kupce te bh. građane. Tako želimo nastaviti i dalje.

Molim Vas i za nekoliko rečenica o „ozelenjavanju“ Vašega poslovanja. Šta to konkretno podrazumijeva?

– Kao kompanija trajno smo opredijeljeni za zaštitu okoliša. Nastojimo što više „ozeleniti“ poslovanje, stavljajući fokus na održivost u svim segmentima našeg poslovanja. Početkom godine nabavili smo prvi električni automobil koji ne stvara buku, ne ispušta otrovne, izduvne plinove i ne sagorijeva fosilna goriva, čineći ga tako u potpunosti ugljen-neutralnim. U krugu dm centrale instalirana je stanica za punjenje električnih automobila koju, uz dm zaposlenike mogu koristiti i poslovni partneri te posjetioci centrale. U ovoj poslovnoj godini uveli smo i samouslužne stanice za punjenje deterdženata u dm prodavnice u Banjoj Luci i Mostaru, gdje kupci mogu natočiti deterdžent isključivo u namjenske višekratne boce. Jednom kupljene boce mogu biti korištene svaki naredni put za punjenje deterdženta. A u poslovnim godinama koje su pred nama, želimo ići korak dalje i po uzoru na dm u ostalim zemljama dm grupe krenuti s ugradnjom solarnih panela na dm centralu, dm distribucijski centar i dm prodavnice na kojima to bude moguće. Cilj je proizvodnja zelene energije za naše potrebe, a time i smanjenje zagađenja životne sredine uzrokovanog štetnom energijom iz termoelektrana koju sada trošimo. Sve to doprinijet će poboljšanju kvalitete života i očuvanju prirode.

Veliku pažnju poklanjate društvenoj odgovornosti kroz različite inicijative i projekte. Jedan od takvih jeste i podrška ženskom poduzetništvu kroz aktivnost FEEL GOOD. Koje biste projekte još istakli?

– Neke od naših sada već tradicionalnih aktivnosti su {ZAJEDNO} za bolje sutra, dm ženska utrka, saradnja s lifestyle portalom bonjour.ba s kojima kreiramo FEEL GOOD majice, a tu je i podrška lokalnoj zajednici kroz donacije koje imamo prilikom svakog novog otvorenja ili preuređenja dm prodavnica. Na taj način započeli smo i novu poslovnu godinu, u kojoj smo – sada već tradicionalno – najveću globalnu shopping groznicu poznatu pod nazivom Black Friday zamijenili društveno odgovornom aktivnošću GIVING IS THE NEW BLACK. Četvrti put zaredom, dm zajedno sa svojim kupcima donira 5% ostvarenog dnevnog prometa u dm prodavnicama i na online shopu. Donacija u iznosu od 49.331 KM će biti usmjerena za pripremu 9.062 obroka u 20 narodnih kuhinja u 24 grada širom BiH.

Kupci kao izvor inspiracije

Kako objašnjavate lojalnost kupaca dm-u?

– Jedno od osnovnih načela naše poslovne filozofije jeste oplemeniti potrebe naših kupaca i shvatiti ih kao vlastite. Da bismo u tome uspjeli, direktna komunikacija s kupcima i marketinški alati omogućavaju da iste prepoznamo i osvijestimo. Pritom se tu ne radi samo o trenutnim potrebama: Kao kompanija želimo ići korak dalje i svoje kupce iznenaditi novim i praktičnim idejama. Iznimno je važno u obzir uzeti lokalne uvjete života i kupovne navike kupca te vrednovati njihovu želju za individualnosti i samoodređivanje. Stvaramo optimalne uvjete za kupovinu pažljivim izborom lokacija naših prodavnica, ponudom bogatog asortimana i različitih usluga i uz ljubazne zaposlenike koji kupcima u svakom trenutku stoje na raspolaganju za savjete i preporuke. Sve to čini temelj za stvaranje emotivnih, inovativnih trenutaka, vrijedne i za kupce i za nas, jer se tako gradi naša komunikacija. Stoga kao preduzeće cijenimo razmjenu s našim kupcima kao važan izvor inspiracije.

Zanimljiva je činjenica da Vaši uposlenici, osim plaćenog zdravstvenog osiguranja, imaju pravo i na plaćanje sistematskih i stomatoloških pregleda, kao i na psihološku podršku, ukoliko im treba. Koliko zaposlenika dm ima u ovom trenutku i koji su još benefiti koje uživaju?

– Slika čovjeka u dm-u istkana je uvjerenjem, da ljudi teže ka razvoju, da žele oblikovati i preuzeti odgovornost, da traže i teže ka smislu svojega djelovanja. Kao kompanija želimo osvijestiti i potaknuti naših 1.011 zaposlenika na zdrave navike kojima mogu dugoročno olakšati svakodnevni život. Stoga su svim zaposlenicima omogućeni redovni sistematski i stomatološki pregledi te saradnja s psihologom. A kontinuirano radimo i s dm ambasadorima zdravlja koji zaposlenicima nude sadržaje za održavanje zdravlja na radnom mjestu – ali i privatno. Pored toga, zaposlenicima želimo biti potpora i pružiti razne programe za osnaživanje i razvoj osobnog potencijala i stručno usavršavanje kroz izbor internih, ali i mogućnost pohađanja eksternih edukacija. Njegujemo i jačamo zajedništvo kroz aktivnosti poput tradicionalnog Obiteljskog dana, novogodišnjih večera i teambuildinga. Roditelji prvačića uživaju mogućnost korištenja dodatnog slobodnog dana za polazak mališana u školu, a svaki zaposlenik jedan radni dan može pokloniti zajednici obavljajući društveno-korisni rad. Kako bismo nastavili oplemenjivati potrebe naših zaposlenika, na nivou dm grupe i u BiH sproveden je upitnik za zaposlenike u okviru kojeg su zaposlenici mogli iskazati svoje zadovoljstvo kada je u pitanju rad u dm. U samom upitniku uzelo je učešće preko 80% zaposlenika iz dmBiH, od kojih je 90% iskazalo da ponosno mogu reći da rade u dm-u. Upravo ti rezultati naša su motivacija da nastavimo kontinuirano ulagati u dobrobit i razvoj naših zaposlenika.

Nove aplikacije i 150 novih radnih mjesta

dm u našoj zemlji posluje skoro 17 godina. Primakli ste se čarobnoj brojci od stotinu prodavnica. Kako je tekao cijeli taj put? Jeste li zadovoljni, ima li segmenata u poslovanju koji bi možda mogli biti uspješniji?

– Na bosanskohercegovačkom tržištu dm je prisutan od juna 2006. kada je otvorena prva dm prodavnica u sarajevskom naselju Dobrinja. Od samih početaka dm-a vodimo se vizijom osnivača Götza W. Wernera koja kaže da preduzeća postoje radi ljudi, a ne obratno. Čovjeka i njegove potrebe stavljamo u središte svega što radimo, bio to kupac, zaposlenik, poslovni partner ili cjelokupna društvena zajednica u kojoj poslujemo. Sveobuhvatna orijentacija na potrebe kupaca, unapređenje usluga, stalne inovacije i investicije u asortiman, UVIJEKPOVOLJNO cijene, uređenje prodavnica, stručno i osobno usavršavanje zaposlenika, društveno odgovorne aktivnosti su ono što doprinosi zadržavanju liderske pozicije dm-a na drogerijskom tržištu s više od 1.000 zaposlenika i 85 prodavnica u 45 gradova te distribucijskim centrom u Sarajevu.

Kao gospodarska zajednica bismo mogli dodatno unaprijediti poslovanje kompanije, no to je često uvjetovano samim bh. zakonodavstvom, koje je umnogome neusklađeno. Poslovanje bi nam znatno bilo olakšano kada bi usklađivanje relevantnih zakonskih regulativa unutar zemlje, ali i sa zapadnoeuropskim normama teklo nešto brže. Istaknuo bih da ponekad zbog navedenoga nismo u mogućnosti na efikasan način implementirati provjerena rješenja po kojima dmBiH posluje kao dio jedne velike i uspješne europske grupe, a od kojih bi benefite imali kako naši kupci i partneri, tako i naši zaposlenici, ali i cijela zajednica.

Molim Vas i da nam, ukoliko je moguće, otkrijete barem dio planova za narednu godinu.

– Jedan od fokusa poslovanja u narednoj poslovnoj godini jeste nastavak ulaganja u novi dm online shop, za koji već sada možemo reći da ostvaruje značajne rezultate. Naše kupce do kraja kalendarske godine očekuje i „Moj dm“ aplikacija s dodatnim pogodnostima i mogućnostima za uštedu u okviru dm active beauty programa lojalnosti. Narednu poslovnu godinu obilježit će i širenje naše prodajne mreže s još pet novih prodavnica i blizu 150 novih radnih mjesta. Ukupan iznos planiranih ulaganja je 12,1 miliona KM.

Razgovarala: Adisa B.