Kolačići i privatnost

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali vaše iskustvo na našem sajtu, analizirali promet i prilagodili sadržaj. Klikom na "Prihvati sve" pristajete na korištenje svih kolačića. Saznajte više

PočetnaVijestiU Hrvatskoj digitalno oglašavanje porast će više od 10%

U Hrvatskoj digitalno oglašavanje porast će više od 10%

AUTOR:Poslovne novine
11.12.2022
U Hrvatskoj digitalno oglašavanje porast će više od 10%
Ukupno tržište digitalnog oglašavanja porast će u 2022. godini u Hrvatskoj za 10,3 posto u odnosu na lani, pokazuje istraživanje ulaganja u digitalne kanale – digitalni AdEx, koji je provela Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI).Istraživanje, koje je HUDI proveo u saradnji s austrijskim partnerom Momentumom te domaćim Ipsosom, temeljeno je na prijavljenim iznosima zakupa oglasa kod najvećih hrvatskih izdavača, agencija, društvenih mreža i pretraživačkih platformi.Neto oglašavanje kod hrvatskih izdavača u 2021. iznosilo je 53,9 miliona eura, a prema rezultatima istraživanja, ove se godine u oglašavanju kod hrvatskih izdavača očekuje rast od 15 posto. Očekuje se i rast ulaganja u društvene mreže i pretraživačke platforme, ali sporiji.Rast društvenih mreža procjenjuje se na devet, a pretraživačkih platformi na osam posto.Te razlike, stoji u priopćenju, ukazuju na sve veće povjerenje klijenata prema hrvatskim izdavačima. Trend izdavača u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, ide u smjeru strateškoga zaokreta prema korisničkom iskustvu, što, naglašava se, dovodi do veće lojalnosti.U naredne četiri godine najavljene investicije u Hrvatsku vrijedne 414 miliona eura: u visini ulaganja ‘po ključu‘ su u vrhu.Video oglasi, bez Google Display i YouTubea, zauzimaju 22 posto oglašavanja, a ‘native‘ oglašavanje petinu cijelog ulaganja – formati za koje se očekuje rast u svijetu u idućim godinama. ‘Programmatic‘ oglašavanje je trenutno s udjelom od 37 posto kod hrvatskih izdavača.Iz HUDI-ja ističu i da je to prvo cjelovito istraživanje marketinškog ulaganja u digitalne kanale medijskoga zakupa u Hrvatskoj, temeljeno na tačnim iznosima oglašavanja po pojedinim izdavačima te objavljenim izvještajima društvenih mreža i pretraživačkih platformi, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu (agencije, oglašivačke mreže i sl.)."Ovim potezom Hrvatska udruga digitalnih izdavača omogućila je tržištu objektivne i relevantne rezultate, odmaknute od procjena, koji čine bazu za nastavak mjerenja i evaluacije ukupnoga digitalnog medijskog tržišta u Hrvatskoj. Model temeljen na točnim iznosima ključan je u dobivanju dobre procjene tržišta, a samim time i za definiranje strateških smjernica hrvatskih online izdavača, kao i drugih poslovnih subjekata koji sudjeluju u digitalnom oglašavanju", zaključuje su u priopćenju.Izvor: Novac.hr