Edin Deljkić, CEO, Klika: Kontinuirano kreiramo bolje uslove za rad, lični i profesionalni razvoj

Edin Deljkić, CEO, Klika: Kontinuirano kreiramo bolje uslove za rad, lični i profesionalni razvoj

Jedna od najbrže rastućih IT kompanija u našoj zemlji, već šest godina zaredom bonitetno pouzdana, a pri tome okrenuta ljudima, kako onima koje upošljava, tako i ljudima u zajednici u kojoj posluje, sa razvijenim programom unapređenja uslova rada uposlenih i mnogobrojnim društveno odgovornim projektima, samo su neki od razloga zbog kojih Klika ima imidž jednog od najpoželjniji poslodavaca u Bosni i Hercegovini, a projekti koji su planirani za naredni period govore u prilog tome da će ostati na poziciji jedne od nauticajnijih kompanija u IT industriji, o svemu ovome za Poslovne novine razgovarali smo sa Edinom Deljkićem, izvršnim direktorom kompanije Klika.

Klika je nedavno uručila 38 stipendija od po 1.000 KM studentima u Bosni i Hercegovini. Koliko je važno pitanje ulaganja u obrazovanje mladih ljudi u smislu ostvarivanja utjecaja na sprečavanje odlaska mladih ljudi iz Bosne i Hercegovine i uticaja na tržište rada i koliko domaće kompanije mogu doprinijeti tome?

“Odlazak mladih ljudi i migracije potaknute potragom za boljim životom predstavljaju veliki izazov za sve zemlje Zapadnog Balkana, a posebno za Bosnu i Hercegovinu. Da bi se smanjio trend odliva mladih potreban je sveobuhvatan pristup koji bi rezultirao značajnim poboljšanjem društveno-ekonomskih prilika. Klika na smanjenje odlaska mladih iz naše zemlje sigurno ima uticaj i time što je trenutno jedna od najvećih IT kompanija u BiH, što kreira dobra radna mjesta, dobre radne uvjete i kontinuirano doprinosi svojoj zajednici. Jedan od vidova doprinosa društvu je i program stipendiranja studenata u okviru Klika Foundation koncepta. Mi smo se odlučili djelovati van standardnog okvira programa stipendiranja u bosanskohercegovačkoj IT industriji i podržati studente završnih godina sa svakog od fakulteta dva javna univerziteta u gradovima u kojima imamo svoje hub-ove, Sarajevu i Banjoj Luci, sa čvrstom vjerom u važnost razvoja i napretka društva ujednačeno u svim njegovim segmentima. Podrškom studenata sa svih fakulteta željeli smo poslati snažnu poruku i studentima i poslovnoj zajednici, te inspirisati sve one koji mogu da i djeluju. Mnogo je kompanija na našem tržištu koje samim time što uspješno posluju mijenjaju okruženje i kreiraju prilike za mlade, baš kao i mi. Također, mnogo je kompanija koje kroz društveno odgovorno djelovanje pomažu ugrožene skupine u našem društvu. Obrazovanje predstavlja temelj napretka jednog društva i nama je zadovoljstvo što možemo podržati studente koji se pripremaju za izlazak na tržište rada na ovakav način i olakšati im prelazak u novu fazu njihovog života.”

Klika je izgradila reputaciju društveno odgovorne kompanije. Kakve su prednosti i koristi društveno odgovornog poslovanja?

“Društveno odgovorno djelovanje moramo posmatrati kao praksu koja ima puno dugotrajniji i širi efekat na društvo nego što je sama novčana vrijednost doniranih sredstava tokom realizacije donatorskih aktivnosti ili aktivnosti posvećenih podizanju svijesti o nekom važnom društvenom pitanju. Sa svakom takvom akcijom ne doniraju se samo sredstva ili oprema, nego mijenja svijest u društvu, promoviraju neke druge vrijednosti, vraća nada i inspiriraju se drugi da se osvrnu oko sebe i urade onoliko koliko je u njihovoj moći. Stoga bih rekao da je pozitivni efekat koji društveno korisno djelovanje ima na širu zajednicu nemoguće izmjeriti, ali je svaka incijativa i pomak u smjeru kreiranja društva boljih prilika važan. Nama kao kompaniji čija je jedna od vrijednosti Life (Život), što reflektira našu predanost brizi o životu u svakoj formi i svih živih bića, važno je da i naši uposlenici, svako na svoj način i u skladu sa svojim željama doprinose zajednici. S ponosom možemo reći da preko 95% naših uposlenika na neki način daje doprinos zajednici, bilo kroz dobrovoljne donacije, volonterski rad ili odgovornim odnosom prema okolini. Za narednu godinu planiramo implementaciju posebnog volonterskog programa koji će potaknuti sve uposlenike kompanije da volontiraju u organizaciji i za svrhu po vlastitiom izboru, a Klika će im za to omogućiti slobodan dan. Kao što je to bio slučaj i do sada, ništa ne povezuje ljude bolje nego činjenje dobra zajedno, pa vjerujemo da će i ovaj volonterski program dodatno ojačati pripadnost našoj zajednici i ujedniniti nas oko vrijednosti koje nas vode u našem poslovanju. Izuzetno je važno da svi znamo da smo neodvojivi dio zajednice, kao pojedinci i kompanije, i da dugoročno ne možemo funkcionisati izolirani, vodeći se samo finansijskim interesima.”

Koliko je obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini prilagođen potrebama tržišta rada kada su u pitanju informacione tehnologije i da li planirate neke projekte u toj oblasti?

“Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini ima svoje mane i prednosti, i svi smo svjesni da se radi o jednom kompleksnom aparatu koji se teško mijenja. Budući da većina radne snage bh. IT industrije dolazi sa fakulteta javnih univerziteta, i da uspijeva nositi kompleksne projekte, naravno uz dodatnu obuku i usmjerenje unutar svake od kompanija, možemo reći da se radi o dobrim programima i dobroj podlozi za daljnji profesionalni razvoj. Specifičnost IT struke jeste potreba za kontinuiranim unapređenjem i učenjem zbog ere ubrzanog tehnološkog razvoja u kojoj živimo. Zato je po meni, jako važno kod svakog od studenata razviti svijest o važnosti kontinuiranog učenja i nadogradnje, pored sticanja konkretnih znanja unutar inžinjerskih oblasti tokom studija. Pored toga, od izuzetne je važnosti povezanost industrije sa obrazovnim institucijama u vidu angažiranja predavača iz struke i mogućnost sticanja prakse. Mi kao kompanija smo u proteklom periodu prepoznali da postoji prostor za dodatnu obuku studenata završnih godina ili diplomanata elektrotehničkih i IT fakulteta, te smo prije nekoliko godina pokrenuli program KLIKA PRAKSA, tromjesečni program obuke, tokom kojeg praktikanti imaju priliku steći konkretna iskustva na projektima uz vodstvo naših iskusnih uposlenika i njihovih mentora, te naučiti nešto više ne samo o tehnologijama nego i o načinu rada unutar jednog projektnog tima. Pored toga, ostvarili smo suradnju sa Elektrotehničkim fakultetima Univerziteta u Sarajevu i Univerziteta u Banjoj Luci, kojima smo donirali vrijednu opremu i uspostavili laboratorije, a sa naše strane je došao i prijedlog usklađenja kurikuluma sa potrebama IT industrije naše zemlje. Imamo kontinuiranu suradnju i sa privatnim i javnim univerzitetima, i vjerujemo da ćemo u narednom periodu uspjeti proširiti neke od postojećih projekata.”

Koje su specifičnosti konkurencije u IT indsutriji i kako se Klika tu pozicionirala?

“IT industrija u BiH je doživjela ubrzani rast u proteklih pet godina što je svakako dobro i za ekonomiju naše zemlje u cijelosti, ali i sve kompanije koje djeluju na tržištu. Ono po čemu se razlikuju IT kompanije sa našeg tržišta od kompanija iz drugih oblasti, je prvenstveno, izvozna orijentiranost tih kompanija. To bi značilo da se naši klijenti nalaze van BiH, da je naše tržište, zapravo, cijeli svijet, tako da u tom domenu nemamo konkurentsku borbu. Iz primjera brojnih, sada već velikih kompanija na našem tržištu, u koje svakako spada i Klika, može se vidjeti da projekata ima sasvim dovoljno i da svaka firma ima prostor za neometan rast i razvoj. Domen u kojem možemo reći da smo jedni drugima konkurencija jesu talenti za kojima je potražnja na našem tržištu zaista velika. Klika je u proteklim godinama uvijek isticala važnost posvećenosti svojim ljudima, te smo kroz godine kontinuirano radili na kreiranju što boljih uvjeta za rad, ali i lični i profesionalni razvoj u našoj kompaniji. Danas je Klika jedna od najbrže rastućih i najvećih IT kompanija u BiH, i to zasigurno govori o tome koliko se dobro nosimo sa konkurencijom. Istaknuo bih da u našoj industriji vladaju jako dobri odnosi među kompanijama, da realiziramo zajedničke projekte, posebno kroz rad Bit Alijanse, te da postoji svijest o važnosti udruživanja naših snaga u jačanju i boljem pozicioniranju IT industrije u BIH, ali i na svjetskom tržištu.”

Kojem tržištu je Klika najviše usmjerena i koji su vaši planovi za širenje?

“Mi sve ove godine radimo isključivo s klijentima van BiH i to u Sjedinjenim Američkim Državama i državama EU, i tu postoje standardi kvaliteta rada koje uspješno ispunjavamo. Tu govorimo o klijentima i projektima iz različitih industrija, čija imena ne smijemo uvijek ni spominjati zbog povjerljivosti informacija, ali tu se radi o najjačim brendovima u industrijama loT, marketinga, prodaje i finansija. Kada su u pitanju naši planovi za budućnost, mi nastavljamo sa našom strategijom izlaska na svjetsko tržište u kontekstu širenja tima inžinjera, kao što smo ranije najavili. Pored toga, ono što je za nas uvijek u fokusu su naši ljudi, naš postojeći tim i jačanje njegovih kapaciteta, što planiramo realizirati nizom inicijativa i programa.”

Postoji li i kakva je saradnja sa javnim sektorom i institucijama?

“Do sada nismo imali suradnju sa javnim sektorom, ali jesmo pružili podršku javnim obrazovnim institucijama na različite načine i to kroz naš CSR program. Pored gorepomenute suradnje sa elektrotehničkim fakultetima, u suradnji sa Arheološkim fakultetom Univerziteta u Sarajevu razvili smo jedinstvenu istraživačku platformu Nekropola.ba koja će akademskom osoblju i istraživačima iz oblasti srednjovjekovne historije naše zemlje koji se bave proučavanjem stećaka, omogućiti lakše istržaivanje i digitalicaciju postojeće građe o tom vrijednom kulturnom nasljeđu Bosne i Hercegovine. To je projekat na koji smo veoma ponosni i koji predstavlja jedan od najboljih primjera angažmana IT kompanija u domenu društvene odgovornosti.”

S vremenom IT industrija je postala jedan od najpoželjnijih, šta je to čini toliko privlačnom, a šta čini Kliku privlačnom u odnosu na druge IT kompanije?

“Jedan od najvećih izazova IT industrije je nedostatak kvalitetnih stručnjaka – suočavamo se sa situacijom gdje je tržište malo, a velika je potražnja i konkurencija. Svjesni ove situacije, kontinuirano radimo na unapređenju radnih uvjeta, prateći potrebe naših uposlenika. Pored kvalitetne finansijske kompenzacije, uposlenima nudimo i različite dodatne pogodnosti, poput privatnog zdravstvenog osiguranja, privatnog dentalnog osiguranja, hrane i pića u kancelarijama, osiguranog parking mjesta, sportskih aktivnosti, članarine za teretanu, pet-friendly kancelarija, ali i dodatnih stimulativnih finansijskih kompenzacija, poput bonusa, budžeta za edukacije i profesionalni razvoj, budžeta za putovanja s timom te dodatne dane godišnjeg odmora i bolje uslove radnog vremena u zavisnosti o dužine staža u kompaniji. Mi u Kliki smo lansirali Klika Service Awards program kroz koji smo definisali i promovirali sve dodatne pogodnosti za naše uposlenike, koje zaista rijetko koja kompanija na našim prostorima nudi i namjera nam je da nastavimo raditi na drugim, novim aktivnostima koje u fokusu imaju brigu za naše uposlene. Još bih istaknuo i posvećenost ličnom i profesionalnom razvoju naših uposlenika, i činjenicu da smo ovih dana predstavili i jedinstven edukacijski program Klika Leadership Academy posvećenu razvoju lidera u Kliki, a u okviru sveobuhvatnog Learning and Development programa koji smo promovirali ove godine. Iz svega ovoga možete zaključiti da mi kao kompanija imamo sasvim drugačiji pristup od standardnog poslodavca na našem tržištu i zbog čega je IT industrija tako privlačna za profesionalce različitih profila.”

Razgovarala: Amina Hadžiahmetović

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.