World Population Review: Bosna i Hercegovina je na 65. mjestu po konzumaciji alkohola u svijetu

World Population Review: Bosna i Hercegovina je na 65. mjestu po konzumaciji alkohola u svijetu

Bosna i Hercegovina se nalazi na 65. mjestu po konzumaciji alkohola u svijetu. Stranica World Population Review objavila je podatke o prosječnoj konzumaciji alkohola u svijetu, koji variraju u zavisnosti od zakona, kulture i drugih karakteristika svake zemlje…

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) zabilježila je potrošnju alkohola u svakoj zemlji u litrima čistog
alkohola za sva piva, vina, žestoka i druga alkoholna pića. Prema podacima WHO, građani Češke
konzumirali su najviše alkohola po glavi stanovnika, a pojedinci su konzumirali oko 14,26 litara čistog
alkohola.

U većini zemalja, muškarci u prosjeku piju najmanje tri puta više alkohola od žena. Podaci za Bosnu i
Hercegovinu iznose 7.81 litara po glavi stanovnika godišnje, što je stavlja na 65. mjesto u svijetu. Ispred
naše zemlje su naše komšije Crna Gora, Srbija i Hrvatska. Prema toj statistici, muškarci u BiH piju 12.95
litara, a žene 2.96 litara.

Naravno, najviše alkohola se prodaje pred božićne i novogodišnje praznike. Posljednjih dana u tržnim centrima širom BiH, i pored brojnih poskupljenja svih namirnica, kupci kupuju veće zalihe alkoholnih
pića.

Među Bosancima i Hercegovcima popularni su proizvodi destilerije Monogram, koja je jedna od
najljepših regionalnih destilerija, savremeno opremljena i gdje nastaju rakije i likeri visoke kvalitete. Ona
u svom asortimanu ima osam voćnih rakija i šest likera, a godišnji kapacitet destilerije iznosi 120.000
litara.

“Kraj godine znači brojne praznike i prema informacijama sa terena mnogi Bosanci i Hercegovci proslavit
će ih uz naše proizvode. Kada govorimo o paleti proizvoda destilerije, pored perjanice u vidu Monogram
rakija i likera, tržištu smo predstavili džin u premijum segmentu, kao i novu liniju rakija pod brendom
“Duboka hipnoza”, a koja je, dizajnom ambalaže i drugačijim “šmekom” namijenjena novijim
generacijama konzumenata. Posebno bismo istaknuli saradnju sa poznatim muzičkim sastavom “Dubioza
kolektiv” sa kojim smo, u zajedničkom projektu, javnosti predstavili novi brend pod nazivom
“Maksuzija”. Za destileriju Monogram 2022. godina je najuspješnija od njenog osnivanja. Pored rekordnih prodajnih rezultata, ponosni smo što smo, u vremenima sveopšte neizvjesnosti, tektonskih promjena na tržištu energenata i nabavke neophodnog repromaterijala, uspjeli ne samo da povećamo obim prodaje, već i da investiramo u budućnost”, kaže Nenad Mišić, vlasnik destilerije Monogram.

Nenad Mišić: Za destileriju Monogram 2022. godina je najuspješnija od njenog osnivanja

Posjed destilerije Monogram (u selu Donji Skugrić nadomak Modriče) prostire se na 30 hektara zemlje i
ima 25.000 stabala kruške, 15.000 stabala jabuke, 5.000 stabala šljive i 5.000 stabala dunje.

“Zasadili smo nove voćnjake s ciljem da što više rakija dobijemo od plodova naših voćnjaka. Modernizovali smo mehanizaciju kako bismo efikasnije obrađivali naše zasade, napravili smo prve korake ka stvaranju energetski nezavisnog i ekološki savjesnog imanja, proširili smo proizvodne pogone u destileriji istovremeno razvijajući nove brendove i, konačno, uložili smo znatna sredstva u otvaranje novih inostranih trzišta. Bitno je naglasiti da iza ovog uspjeha ne stoji samo jedna osoba, već čitav tim ljudi. Plan razvoja za 2023. uključuje nastavak modernizacije u vidu potpune automatizacije proizvodnih procesa, ulaganje u obnavljanje i proširivanje proizvodnih i skladišnih kapaciteta kroz akviziciju novog kazana i tankova, implementiranje proizvodnih procesa i kontrole kvaliteta po svjetskim standardima, kao i ulaganje u edukaciju, kako našeg kolektiva, tako i naših partnera. Intenzivno radimo na fokus grupama, te će 2023. obilježiti i predstavljanje novih proizvoda kao što su Monogram čoko liker, Monogram travarica, širenje lepeze džin ukusa, kao i predstavljanje super premijum kategorije čiji će prvi predstavnici biti Monogram šljivovica starosti 15 godina i liker od kupaže našeg vinjaka i viljamovke”, govori Mišić.

Prodajom u 2022. godini zadovoljni i domaći vinari

Iz jedne od najboljih bh. vinarija, Marijanović koja ima tradiciju dužu od 85. godina ističu da prodaja
posljednjih godina raste.

“Prodaja je pred novogodišnje i ostale praznike puno veća i jedva stižemo isporučiti sve narudžbe.
Najveće tržište nam je u Sarajevu. Slijede Mostar i ostali gradovi u Hercegovini. Dosta dobru prodaju
imamo u Tuzli, Vitezu, Kiseljaku, Bugojnu…”, kaže Josip Marijanović.

Josip Marijanović: Radimo na kvaliteti i izbacivanju premium vina

Priča vinarije Marijanović, priča je o obitelji, tradiciji i ljubavi prema vinu. Smještena je u hercegovačkom
selu Služanj, nedaleko od Čitluka i Međugorja.

“Naša vinarija je u 2022. godini proizvela 50.000 boca. Radimo na kvaliteti i izbacivanju premium vina.
Naša vinarija ima tradiciju od 1936. godine i ovo je četvrta generacija koja se bavi vinarstvom i
vinogradarstvom. U Jugoslaviji nismo mogli registrirati vinariju, a od 1994. godine, od kada postoji zakon
u BiH, mi smo jedna od prvih registriranih vinarija i od tada proizvodimo vina sa svojom etiketom.
Trenutno je u izgradnji hotel koji bi trebao biti otvoren do početka naredne sezone. Prodaja po glavi stanovnika raste već godinama. Posebno me raduje da su u modi domaća vina – žilavka, blatina, trnjak”, kaže Josip Marijanović.

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.