Tema u fokusu

Milan Vranjković, Vimkop distribucija Banja Luka: Nema uspjeha bez snažnog tima


U skladu sa motom „Mi uvijek možemo bolje“, Vimkop distribucija d.o.o. Banja Luka, uvoznik i distributer preko 25 svjetskih brendova u BiH, u ovoj godini ostvarila je poslovni rast za čak 20 posto.

Kroz maloprodajne lance u BiH distribuiraju samo najkvalitetnije proizvode u više robnih kategorija počev od proizvoda za djecu kao licencirane dječije slatkiše, sokove i igračke, potom kozmetiku i proizvode za njegu kose, tekstil, pa do prehrambenih proizvoda, što zahtijeva pouzdanu logističku organizaciju. A da su više nego uspješni u svom poslovanju, potvrđuje i to da je Vimkop distribucija rangirana kao bonitetno pouzdana kompanija sa ocjenom boniteta 5 (izvrstan), na osnovu analitičkih pokazatelja LRC d.o.o. Sarajevo, najveće bonitetne agencije u BiH.

Naši rezultati pokazuju da posvećenost i maksimalno angažovanje donose poslovni rast

Prema riječima Milana Vranjkovića, direktora Vimkop distribucije d.o.o. Banja Luka, uprkos brojnim izazovima u poslovanju u 2022. godini, ostvarili su napredak. „Morali smo obezbijediti kontinuitet u snabdjevanju svih naših partnera uz velike izazove sa pokidanim lancima distribucije i uz velike promjene u cijenama proizvoda. Može se reći da smo zadovoljni ostvarenim rezulatima u 2022. godini, jer smo ostvarili poslovni rast oko 20 posto u odnosu na 2021. Vjerujemo da će i u 2023. godini ispred nas biti puno izazova u
poslovanju, koje ćemo uspješno savladati i nastaviti sa rastom, jer iz godine u godinu povjerenje naših kupaca raste“, kaže Vranjković.

Možete li ukratko predstaviti Vimkop distribuciju d.o.o. Banja Luka?

“Vimkop distribucija je osnovana 2016. godine, pošto se javila potreba za diferencijacijom djelatnosti u odnosu na postojeće robne kategorije na našem tržištu. Trenutno zapošljavamo 17 ljudi, i sa ponosom možemo reći da su isti ljudi sa nama od prvog dana, i da zajedno rastemo i razvijamo se.”

Recite malo detaljnije o vrstama  usluga i brendovima koje Vaša kompanija distribuira na bh.tržištu?

“Vimkop distribucija je u fokus svog poslovanja postavila kvalitet proizvoda, tako da na tržište distribuiramo samo najbolje iz kategorije, npr. Celjske Mesnine Zdežele ili italijanski Simoni su brendovi koju su u samom vrhu ponude suhomesnatih proizvoda. Ako su u pitanju dječiji licencirani proizvodi, naši partneri su lideri u svojim robnim kategorijama. Licence tipa Paw Patrol, LOL, Frozen, Cars, My Little Pony, Barbie, Cry Babies … su sastavni dio života svih nas, kako djece tako i odraslih.”

Težimo da putem organskog rasta održimo stabilnost kompanije

Po čemu se Vimkop distribucija razlikuje od konkurencije u djelatnosti?

“Posvećenost kompaniji i želja za što boljim portfoliom, jer želimo da uvijek budemo prvi koji ćemo pružiti nešto novo našim malim i velikim kupcima, česte fluktuacije u strukturi postojećih robnih kategorija i izuzetno zalaganje da nove kategorije čim prije budu dostupne kupcima u BiH su za nas velike stvari. Na to smo veoma ponosni i po tome se razlikujemo od konkurencije. Brzina i odabir pravih proizvoda i plasiranje istih na naše tržište su veoma bitni za naše kupce.”

Kakva je raspoloživost Vaših brendova po kanalu distribucije?

“Naši proizvodi se nalaze kako u velikim, tako i u malim prodajnim objektima, a pored toga i u specijalizovanim prodavnicama.”

Kakva je Vaša poslovna strategija i politika kvaliteta?

“Godinama smo ulagali u razvoj kompanije, ali i u lični razvoj. Svjestan da uspjeha nema bez snažnog tima, podsticao sam svoje kolege i kreirao prilike i mogućnosti da uče, razvijaju se i usavršavaju u oblastima u kojima su željeli, a koje su bile važne za našu kompaniju. Sugestije, razumijevanje i uspješno prilagođavanje novim situacijama su veoma bitni, kako u odnosima sa kupcima i partnerima, tako i sa zaposlenima.”

Kakvi su bili Vaši početci u biznisu i koji su najveći izazovi  s kojima se  danas kompanija suočava u poslovanju?

“Vimkop je porodična kompanija. Odmah po završenom školovanju pridružio sam se ocu i učio od njega. A onda 2016. godine sam imao svoju drugačiju viziju kako treba dalje, te sam odlučio da počnem ostvarivati te ciljeve osnivajući Vimkop distribuciju. Krenuo sam u taj poduhvat sam sa dovoljno iskustva, a stigle su i nove prilike da učim na sopstvenim greškama. Ali, sve je to dio mog profesionalnog razvoja kao preduzetnika. Otvaranje Vimkop distribucije se poklapa sa rođenjem moje djece, koji su ujedno i odlični korisnici svih proizvoda koje prodajemo, tako da prateći njihove potrebe, procjenjujemo i potrebe njihovih vršnjaka. Kako su djeca u značajnoj mjeri naši kupci, izuzetno veliki izazov je bio naći rješenje kako sve proizvode tako brzo prezentovati i učiniti dostupnim djeci i njihovim roditeljima. Baviti se poslom koji usrećuje djecu, omogućiti djeci da dobiju nešto novo i gledati njihove osmijehe i radost nešto je neprocjenjivo. Sve teško se brzo zaboravi uz tako lijepe trenutke.”

Kako prevazilazite neuspjehe?

“Neuspjeh se u drugim kulturama doživljava kao važno iskustvo i stepenica ka uspjehu. Upravo takvu filozofiju je neophodno da i mi počnemo promovisati. Nekog pokreće strah od neuspjeha, a nekog baš želja za uspjehom. Naime, posljedica svih životnih i poslovnih odluka je da sam ja, kao i mnogi drugi, morao doživjeti puno ličnih neuspjeha prije nego što sam uspio izboriti svoje mjesto u društvu i poslovnom okruženju. Otkrio sam da imam snažnu volju i više discipline nego što sam ikada mislio. Ali, također sam shvatio da imam pouzdane prijatelje i kolege, što mi je od neprocjenjivog značaja.”

Da li ste realizovali sve planirane projekte u ovoj godini i šta planirate za 2023.?

“Naši rezultati pokazuju da posvećenost i maksimalno angažovanje donose poslovni rast. Korisnik – veliki ili mali – ostaje u centru svega što radimo. Da li smo u ovoj mogli da uradimo više – svakako jesmo, i to je moto kojim se vodimo: „Mi uvijek možemo bolje“. Stoga će 2023. godina biti interesantna za poslovanje. Živimo u vrijeme kada je teže nego ikad ranije davati bilo kakva predviđanja, ali ono što sigurno znam jeste da ćemo nastaviti da unapređujemo interne procese, jačamo mrežu postojećih partnerstava i stvaramo nova.”

Kakva je Vaša vizija razvoja kompanije u narednih nekoliko godina?

“Prateći dinamiku tržišta na kojima poslujemo, uvodeći nove tehnologije u svim našim djelatnostima, odgovarajući posvećenošću i profesionalnošću na potrebe naših klijenata i partnera, prerasli smo u uspješan sistem koji se i dalje razvija. Bolje pozicioniranje na tržištu logističkih usluga, kao i dalje investicije u razvoj, strateška su opredjeljenja kojima Vimkop distribucija želi da osigura stabilno poslovanje i u budućnosti. Težimo da putem organskog rasta održimo stabilnost kompanije, nastavimo da ulažemo u razvoj i obrazovanje kadrova, da širimo portfolio, te prodajne kapacitete i da doprinosimo unapređenju lokalnih zajednica u kojima poslujemo.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić