Novosti

Branimir Muidža: Naš zadatak je da uvijek budemo jaki, stabilni i dugoročno održivi


Tvornica cementa Kakanj ima privilegiju da se nalazi među 20 posto kompanija u BiH sa ocjenom boniteta 5 i to posljednjih šest godina zaredom, zahvaljujući ostvarenim izvrsnim poslovnim rezultatima.

Tako je značajno priznanje Zvijezda bonitetne pouzdanosti i ove godine otišlo u ruke Branimira Muidže, generalnog direktora Tvornice cementa Kakanj i Heidelberg Materials grupacije u BiH i Hrvatskoj.

U intervjuu za Poslovne novine sa Branimirom Muidžom razgovarali smo o tome šta sve čini uspješnog menadžera, da li je ostvario sve planirane ciljeve  ali i kako je igrajući u nogometnom klubu sudbonosnog imena “Cement” došao na sadašnju poziciju generalnog direktora TC Kakanj…

Kakva su Vaša iskustva kao dugogodišnjeg generalnog direktora TC Kakanj i šta prema Vašem mišljenju čini uspješnog menadžera?

“Smatram da je menadžer uspješan u onolikoj mjeri, koliko je uspješan njegov tim. Drugim riječima, da bi bio uspješan, menadžer treba biti lider koji prije svega mora imati vjeru u vlastite snage, vjeru u samog sebe, što onda prenosi i na svoj tim. Kroz višedecenijsku menadžersku karijeru naučio sam da je najvažnije konstantno raditi na promjeni, kako kod sebe tako i kod ljudi s kojima radim. Ljude treba poticati, dati povjerenje, odgovornost, omogućiti da se razvijaju, da profesionalno rastu i osnažiti ih, a sve će se vratiti dobrim rezultatima. Poticanjem promjene ostvarujemo dinamiku u okruženju koje, kako smo vidjeli, može biti itekako promjenjivo i nepredvidivo. Insistiram na kontinuiranom učenju i obrazovanju kako bi se svi članovi mog tima, a i ja s njima, stalno razvijali i rasli.”

Možete li se prisjetiti početaka vaše karijere?

“Gledajući iz ove perspektive, čini mi se da me je zapravo sve vodilo ka cementu. Odrastao sam blizu cementare u Puli. Otac mi je tu proveo skoro cijeli radni vijek, a ja sam 10-ak godina kao pionir, kadet i junior igrao nogomet u nogometnom klubu sudbonosnog imena “Cement”. Međutim, tokom svog školovanja nisam se zamišljao u cementnom biznisu. Mislio sam kako je to sve previše konzervativno i nezanimljivo, a sebe sam u to vrijeme vidio kao vrhunskog brokera u adrenalinskoj atmosferi burze. Ali, kada mi se ukazala prilika da usvajam dragocjena iskustva rada u velikom, međunarodnom i vrlo organiziranom sistemu, pritom njemačkom, koji je na mene uvijek ostavljao poseban dojam, prihvatio sam ponudu iz Heidelberg Materialsa da na nekoliko mjeseci odem u Njemačku. To je bila ključna odluka za moju dalju karijeru, ali i život. Imao sam priliku da kroz rad u više odjela steknem nova saznanja, naučim još jedan svjetski jezik, testiram svoje kapacitete. Shvatio sam kako je ovaj biznis zapravo veoma dinamičan i mnogostran, i kada su mi ponudili da rukovodim određenim procesima tranzicije tek privatizirane Tvornice cementa Kakanj, nisam mogao odbiti. Tu se spojila nova poslovna i životna avantura. Pored neprocjenjivog učenja kroz posao, kompanija mi je omogućila i dodatno vrhunsko obrazovanje na svjetskim najpriznatijim učilištima (Harvard, Insead, Duke, itd), te da u konačnici u vrlo ranoj fazi karijere, u 28. godini postanem direktor, a potom i generalni direktor cementare Kakanj, ali i poslovanja u regiji.”

Otkrijte nam tajnu dugogodišnjeg uspjeha i šta iz svog iskustva možete savjetovati drugim menadžerima?

“Prije svega, dobar lider treba biti dobar uzor svojim kolegama i zaposlenicima kada se radi o posvećenosti misiji i viziji kompanije, te slušati šta mu govore njegovi ljudi. Ključno je graditi otvorenu komunikaciju baziranu na povjerenju unutar organizacije, te kod ljudi razvijati potencijale, jer smatram da koncept cjeloživotnog učenja donosi mnogobrojne dobrobiti svim zaposlenicima, a prije svega im pruža zadovoljstvo i samopouzdanje. Dobar lider i dobar menadžer zna da se može osloniti na svoje ljude, da im u potpunosti može prepustiti da vode svoje segmente organizacije. Ipak, ono što smatram da je najvažnije za dobrog lidera jeste da se njegovi ljudi mogu osloniti na njega znajući da je osoba od povjerenja i da će im uvijek pružiti bezuslovnu podršku, pravovremene i dobre povratne informacije i liderstvo koje se oslanja na vođenje vlastitim primjerom.”

Svrha našeg postojanja je proizvodnja materijala od kojih se gradi budućnost, materijala kojima naši kupci grade da traje

Koliko su Vam važni  poslovni partneri i klijenti i da li ste nekada morali žrtvovati interes kompanije, kako biste ispunili zahtjeve klijenata?

“Kupci su nam uvijek na prvom mjestu. Svrha našeg postojanja je proizvodnja građevinskih materijala, odnosno materijala od kojih se gradi budućnost, materijala kojima naši kupci grade da traje. U tom smislu mi sa našim kupcima gradimo partnerski odnos, tako da slobodno mogu reći da nama kupci ne postavljaju zahtjeve nego mi zajedno s njima radimo na pronalaženju najboljih mogućih rješenja. Mi smo kompanija koja već desetljećima posluje veoma uspješno, i to postižemo tako što svoje poslovanje stalno mijenjamo i prilagođavamo novim trendovima. Nastojimo uvijek biti korak ispred i spremni na promjene. Naši kupci zato znaju da se sigurno mogu osloniti na nas.”

Duži niz godina TC Kakanj drži primat u BiH kao  bonitetno pouzdana kompanija. Zbog čega Vas klijenti smatraju  pouzdanim partnerom?

“Prije svega, svakodnevno se trudimo da zaslužimo povjerenje naših partnera, kupaca, komšija, lokalne zajednice. Imidž se mora graditi na kvaliteti, na vjerodostojnosti, na pravovremenom izvršavanju svojih obaveza, na kvalitetnom i uspješnom upravljanju ljudima, kapitalom, imovinom, procesima i resursima. Spremno prihvatamo sve izazove i uvijek težimo novim i naprednijim poslovnim i proizvodnim rješenjima.
Naučili smo da se nosimo sa svim preprekama koje pred nas donose različita vremena i različite krize. Predviđamo nove trendove, pa čak i stvaramo nove i prema tome usmjeravamo i naše poslovanje. Osnovni stub našeg poslovanja i postojanja je održivost. Naši proizvodi su najvažniji za razvoj društva, jer mi pravimo materijal koji se ugrađuje u temelje svega onoga što nam je važno i što želimo da bude stabilno, dugoročno i održivo. Proizvodnja takvih materijala zahtijeva veliku odgovornost, a glavna politika naše kompanije na kojoj se zasniva naše poslovanje jeste da se na nas mogu osloniti svi naši dionici, od dioničara, kupaca i partnera do naših radnika i lokalne zajednice. Zato je naš zadatak da uvijek budemo jaki, stabilni i dugoročno održivi. A mi taj zadatak shvatamo veoma ozbiljno i dosljedno ispunjavamo iz dana u dan. To je ono što nas čini pouzdanim partnerom.”

Da li ste uspjeli ostvariti sve ciljeve koje ste  kao menadžer zacrtali, a ako niste možete li reći koja je to kockica koja nedostaje u Vašem uspješnom mozaiku liderstva?

“Stalno pomičem granice svojih ciljeva i ostvarenja, jer smatram da je važno u životu stalno napredovati i imati nove izazove. Sve što radim želim uraditi na najbolji mogući način i želim biti najbolji u tome što radim. Mogu reći da sam ispunio sve najvažnije ciljeve u životu, da sam popunio sve kockice, ali kockice se uvijek mogu dodavati i dopunjavati. Uvijek postoje više pozicije, uvijek ima veća stepenica, uvijek se može ići dalje. Međutim, najvažnije mi je zadržati osnovna etička načela, kojima se vodim kroz sve aktivnosti u svom životu.”

Koje su najveće prepreke i izazovi s kojima se kao menadžer danas susrećete u poslovanju?

“Uvijek ističem da smo mi kompanija koja pravi materijal od kojeg se gradi naše društvo, naši putevi, infrastruktura, tuneli, mostovi, aerodromi, zgrade i domovi, tako da je naša odgovornost zaista ogromna. Mi smo toga svjesni i dajemo sve od sebe da napravimo proizvode vrhunske kvalitete na koje se svako može osloniti. Živimo u vremenima koja su veoma promjenjiva, što traži da smo stalno na oprezu i da smo uvijek spremni nositi se sa novim izazovima. Naša industrija, koja inače važi za prilično konzervativnu, ovih godina se mijenja iz temelja, i to su promjene koje rado potičemo i na kojima intenzivno radimo, a to opet zahtijeva i ljudske i finansijske napore. S druge strane, unazad već nekoliko godina suočeni smo s globalnim krizama koje imaju ogroman uticaj na sve nas. Ovakve situacije mogu djelovati kao da nisu pogodne za dugoročna planiranja, ali sve ono što smo radili na duge staze, pokazalo se pravilnim i veoma korisnim. Dugoročna vizija uz kratkoročno detaljno planiranje i budžetiranje je ono što uvijek ističem kao ključ uspješnog poslovanja uz permanentnu edukaciju svih uposlenika i insistiranje na kvaliteti bez kompromisa.”

Koje najvažnije projekte planirate u 2023. godini i kakva je Vaša vizija razvoja TC Kakanj u narednih nekoliko godina?

“U najkraćem, želimo biti još bolji, još uspješniji i efikasniji, a sve to kako bi bili zeleniji i digitalniji. Drugim riječima, želimo i dalje biti predvodnik najvećih promjena u našoj industriji na putu ka održivosti. Naša poslovna strategija u potpunosti se naslanja na UN Ciljeve održivog razvoja do 2030. godine, tako da imamo jasno definirane ciljeve daljeg unapređenja rada i poslovanja na principima održivosti. Neprikosnovena kvaliteta naših proizvoda uvijek je na prvom mjestu, jer mi pravimo materijal od kojeg se gradi budućnost. Projekti na kojima rade naši kupci su usmjereni na budućnost, tako da su njihove potrebe na prvom mjestu. Naša proizvodnja i proizvodi temelje se na principima održivog razvoja što znači da ćemo i u narednom periodu raditi na novim proizvodima i uslugama kojima doprinosimo smanjenju CO2 emisija. Sigurnost na radu također je naš stalni prioritet, a nastavljamo i sa intenzivnim obrazovanjem naših ljudi na svim poljima digitalne transformacije. Tokom ove godine radit ćemo i na uvođenju dodatnih mogućnosti i alata za naše kupce kojima ćemo još više unaprijediti, olakšati i ubrzati poslovne procese. Sagledat ćemo i mogućnosti dodatne ekspanzije u regiji. Iskustvo duže od 20 godina u ovoj kompaniji mi govori da ćemo i dalje biti pioniri na mnogim poljima razvoja i ja ću svojim radom, vodstvom i zalaganjem nastojati da uvijek budem predvodnik pozitivnih promjena kako u kompaniji, tako i u okruženju u kojem radim i djelujem.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić