Organizirana sam i disciplinirana, pa mi nijedan cilj nije nemoguć

Organizirana sam i disciplinirana, pa mi nijedan cilj nije nemoguć

Kid Zone BH sa Jumbo brendom šestu godinu zaredom povećava broj svojih poslovnica u našoj zemlji. Posluju u šest bh. gradova, imaju preko 200 zaposlenih, a od samog osnivanja nalaze se na listi top brzorastućih kompanija u kategoriji srednjih preduzeća.

Godinu koja je iza nas obilježili su brojni društveno odgovorni projekti, prije svega oni čiji je cilj izmamiti osmjehe mališanima. Iza sjajnih marketiških aktivnosti u ovoj kompaniji stoji jedna, jednako sjajna, ambiciozna žena. Naša sugovornica je Aja Smječanin, marketing koordinatorica Kid Zone BH.

Koliko je teško u velikom sistemu iskazati i održati individualnost i kreativnost i da li je teško nametnuti se u smislu građenja karijere i napredovanja?

Želja za znanjem i napredovanjem su učinila moj karijerni put bogatim, pa i napravila put do sadašnje pozicije u Kid Zone kompaniji. Iza mene je iskustvo rada u korporacijama i agencijama i to je bogatstvo koje nosim sa sobom. Moja odgovornost je da stečeno znanje i iskustvo prenesem u kompaniju u kojoj radim. Nekada to volim zvati poklonom. Imati i sačuvati individualnost i kreativnost je prednost u svijetu marketinga. U velikim sistemima postoje procedure i hijerarhija, bez kojih oni ne mogu opstati i funkcionirati, ali ja volim pričati o mogućnostima i znanju koje takvi sistemi nude pojedincu. Mislim da je važno da se to naglasi. Ja lično sam iz svakog velikog i manjeg sistema u kojem sam radila uzela najbolje i imala sreću da su to moji poslodavci prepoznavali.

Koordinirate marketinške aktivnosti na regionalnom tržištu, ne samo u našoj zemlji. Jesmo li različiti kao što mislimo ili smo slični kao što bismo voljeli biti?

S obzirom na to da je Jumbo grčka franšiza, dosta kampanja i aktivnosti radimo unificirano, ali kako svako tržište ima svoje specifičnosti, neophodno je, manje ili više, prilagoditi komunikaciju. Moje ranije iskustvo u Mercatoru i Konzumu, koji su imali različite strategije na različitim tržištima, naučilo me je da je neophodno znati istu poruku sa različitim sadržajem prilagoditi različitim tržištima, kulturama i potrošačkim navikama. Kid Zone sa Jumbo brendom prisutan je na četiri tržišta – albanskom, kosovskom, crnogorskom te bosanskohercegovačkom. Komuniciramo dosta slično, ali ipak postoji određen stepen prilagodbe svakom tržištu i potrošačima.

Koliko se marketinški pristupi koje komunicirate ka našem tržištu razlikuju od, recimo, onoga koje komunicirate prema crnogorskom?

Cilj Kid Zone kompanije je isti na svim tržištima – zadovoljiti naše potrošače i odgovoriti na njihove potrebe. Trudimo se da kroz različite asortimane, poput asortimana za domaćinstvo, sport, kućne ljubimce mališane, pa u konačnici za cijelu porodicu omogućimo kupcima da na jednom mjestu pronađu sve što im je potrebno, a da to zaista budu kvalitetni i raznoliki proizvodi po pristupačnim cijenama. Tome je prilagođena i naša komunikacijska strategija, u sklopu koje smo tokom ljetnje kampanje, sredinom 2022. godine, kupcima predstavili tri lika – JoJo, BoBo i MeiMei kroz koje želimo javnosti približiti našu ponudu. Naša želja je da Jumbo u svim zemljama u kojim posluje postane prvi izbor prilikom kupovine svega neophodnog za dom, ali i mjesto susreta i dobre zabave za cijelu
porodicu.

Imate iza sebe iskustvo i klasičnog korporativnog, ali i agencijskog marketinga. Koje je to polje u kojem ste bili više Vi, ako se tako može reći? Šta Vam više leži – poznati teren u jednoj kompaniji gdje imate tačno utvrđene planove mjesecima unaprijed ili izazov agencijskog poslovanja gdje se ne zna koji će dan donijeti novog klijenta i iz koje branše će klijent biti?

Sretna sam što mi je pružena prilika da karijeru gradim na oba kolosijeka, bez kojih, sigurna sam, danas ne bih imala ovako bogato iskustvo. Ne bih mogla razdvojiti korporaciju od agencije jer smatram da svi oni koji planiraju da se bave marketingom svoj karijerni put treba da grade i u korporaciji i agenciji kako bi mogli u potpunosti razumjeti proces kreiranja i provođenja marketinških kampanja i aktivnosti koje su usklađene s potrebama krajnih potrošača.

Bili ste edukatorica EU projekta My Career from zero to hero. Kako je, u kratkim crtama, tekla Vaša karijera from zero to hero?

Na samom početku karijeru sam gradila u korporaciji koja posluje na različitim tržištima, što mi je, uz mentoring stručnjaka iz polja marketinga, pružilo priliku da naučim, a nakon toga i usavršim, procese kreiranja marketinških kampanja, promotivnih i društveno odgovornih aktivnosti, a navedeno iskustvo sam upotpunila i usavršila u marketinškoj agenciji, koja mi je, s druge strane, dala prilku da, osim iz perspektive klijenta, odnosno korporacije, upoznam proces marketinških aktivnosti i iz ugla agencije. Takav tok karijere omogućio mi je da lakše prilagodim novom poslovnom okruženju i usavršim lakše nove redne procese. Također, različiti poslovni sektori su olakšali razumijevanje potreba, ali i radnih procesa svih s kojima sarađujem, zbog čega sam iznimo sretna jer smatram da je dobra sinergija i dobra komunikacija ključ uspjeha svake kompanije.

Marketing je posao koji živim i o kojem razmišljam, čak i kada ga ne radim operativno

Kakvi ste u multitaskingu? Je li nam to stvarno urođeno, jednako kao i funkcioniranje pod pritiskom? Kako se nosite s pritiskom? Imate li burnout faze i na koji način kanališete i otpuštate nagomilani stres?

Živimo u vremenu koje nam nalaže užurban stil života, pa je multitasking jedini način da stignemo sve što smo za taj dan isplanirali i što smo stavili na to do listu. Nije uvijek jednostavno ispuniti sve zadane ciljeve, ali uz dobru organizaciju, želju i dobre navike nije ni nemoguća misija. Pritisak je nekada poželjan jer nas tjera da pomjeramo granice. Meni lično je izazov koji posmatram kao priliku da testiram samu sebe i detektujem svoja polja razvoja na kojima želim raditi u narednom periodu. Na deadline i pritisak, bez kojeg mi u marketingu ne možemo funkcionisati, trebamo gledati kao na priliku da u što kraćem roku budemo što budemo produktivniji.

Šta je još od onoga što ste privatno važno za posao?

Pored znanja, rekla bih da je to, prije svega, disciplina. Bez nje je nemoguće. Disciplina je osnova za sve, pa i za dobro poslovanje. Kroz svoj karijerni put sam spoznala da samo uz dobru disciplinu i jasno
definisane ciljeve možete postići ono što želite. Sreća je ukoliko u tom putu imate podršku porodice koja vam pruža priliku da se razvijate, kako profesionalno tako i privatno.

Negdje sam pročitala da ste ranoranilac i da ne propuštate jutarnje vježbanje…

Volim svoju jutarnju rutinu. Strastveni sam zaljubljenik u fitness, zbog čega moj radni dan počinje u šest sati treningom u teretani ili jogom kod kuće. Osoba sam koja bez fizičke aktivnosti ne može zamisliti svoj dan. Potičem iz sportske porodice i fizička aktivnost mi je nešto što se podrazumijeva, kao tri obroka, kao pranje zuba, kao spremanje kreveta. Ne znam drugačije i to radim i na službenom putu i na godišnjem
odmoru.

Nosite li posao kući ili ste uspjeli u onome u čemu uspijevaju rijetki – postaviti tačnu i jasnu granicu između poslovnog i privatnog?

Naravno da nisam, ali ne žalim se. Marketing je posao koji živim i o kojem razmišljam, čak i kada ga ne radim operativno. O marketinškim aktivnostima i mogućnostima unapređenja vidljivosti na tržištu kompanije za koju radim razmišljam 24 sata. Ne vidim niti jedan razlog da i kući ne ponesem nešto što volim. Jednako tako dio onoga što jesam privatno nosim na posao. Privatno hranim svoj um i o njemu vodim računa kao i o svome tijelu. Ne sjećam se, barem ne u odrasloj dobi, da mi je prošao dan, a da nisam pročitala barem petnaestak stranica knjige. Bez nahranjenog uma vi ste samo mašina koja izvršava poslove, a to nije stvarni život ili, da budem preciznija, nije moja definicija života.

Dolazite iz porodice jakih žena. Ako ostavimo po strani da svaka od nas ima različitu definiciju snage, čini li Vam se da su žene insistiranjem na toj „jakosti“ samo sebi nametnule nove terete i obaveze jer nam terete i obaveze koje smo imale ranije nije niko preuzeo?

Naša snaga treba da se ogleda u sposobnosti da pružimo podršku jedna drugoj u nastojanjima da uspijemo, bez obzira da li se radi o poslovnom ili privatnom djelovanju. Naša društvena zajednica je bogata uspješnim ženama čije karijere i pozitivne priče o uspjehu mogu inspirisati druge žene koje su na početku karijere i one koje žele unaprijediti svoju karijeru. Tako da smatram da je važno da budemo podrška jedna drugoj kroz mentoring ili jednostavno kroz razgovor da budemo tu jedna za drugu.

Koji biste savjet dali mlađoj sebi?

Istrajnost, predan rad i disciplina su nešto što će te odvesti do ostvarenja jasnih ciljeva koje sebi postaviš. Sve se može postići uz određenu dozu upornosti i kontinuiran rad na sebi.

Razgovarala: Adisa B. 

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.