13U BiH posluju 394 marketinške agencije, koje su u 2021. godini ostvarile ukupan prihod od prodaje u iznosu oko 252 miliona KM i rekordnu dobit od 32,5 miliona KM, pokazuju podaci bonitetne agencije LRC BIS.
Najveća domaća bonitetna agencija LRC BIS je ovu analizu uradila na osnovu završnih finansijskih izvještaja koje su predale 35.726 kompanije u BiH nadležnim entitetskim agencijama za 2021. godinu.
Uprkos tome što su budžeti brojnih bh. kompanija bili zamrznuti zbog krize prouzrokovane pandemijom COVID-19, agencije za promociju (reklamu i propagandu) u BiH ostvarile su rast poslovanja u posljednje dvije godine.
Za razliku od 2020. kada su ostvarile 227,8 miliona KM ukupnog prihoda od prodaje, marketinške agencije u BiH su brzo konsolidovale svoje poslovanje zahvaljujući sve većem interesu bh. kompanija za online marketing i digitalne kanale oglašavanja, pa su u 2021. ostvarile ukupni prihod 252 miliona KM i gotovo dostigle pretpandemijski nivo.
Sličan je i uzorak amplitude poslovanja marketinških agencija koji se odnosi na ostvarenu dobit, koja je sa 29 miliona KM u 2019. opala na 26 miliona KM u 2020., da bi u 2021. godini dostigla rekordnu cifru od 32,5 miliona KM.
U strukturi ukupnog prihoda od prodaje je 67 miliona KM izvoza, ostvarenog u 2021. godini i to zahvaljujući sve većem otvaranju globalnog tržišta, za razliku od godinu prije kada je izvoz bilježio 57 miliona KM.
Interesantno je napomenuti da je u 2021. godini 10 agencija za promociju (reklamu i propaganda) “prešlo prag” i ostvarilo prihod preko 5 miliona KM.
U djelatnosti Agencije za promociju (reklamu i propagu) prvih deset rangiranih u 2021. godini ostvarilo je ukupni prihod od 118 miliona KM, dok je njihova ukupna dobit iznosila 18 miliona KM.
Prvo mjesto među TOP 10 agencija po ostvarenom prihodu od osnovne djelatnosti sve tri posljednje godine neprikosnoveno drži Sport Klub d. o. o. Sarajevo koji je u 2021. godini ostvario 35,7 miliona KM prihoda, što čini 14,2 posto ukupno ostvarenih prihoda u ovoj industirjskoj grani koja iznose 252,2 miliona KM.
Dalje, na listi top 10 po ostvarenom ukupnom prihodu od osnovne djelatnosti slijede Media Group d. o. o. sa 13 miliona KM, dok je na trećem Ascanius Media d. o. o. sa 12,9 miliona KM. Među prvih deset našao se i Studio Naxus d. o. o. sa 5,7 miliona KM prihoda, a na desetom mjestu je Social-Net d. o. o., sa 5,1 milion KM.
Među TOP 10 kompanija po ukupno ostvarenoj dobiti u 2021. godini prvo mjesto zauzela je kompanija iz Federacije BiH, ePICENTAR d. o. o. Sarajevo sa ostvarenih 3.89 miliona KM, što čini 45 posto ili gotovo polovinu ukupno ostvarene dobiti u ovoj grani industrije koja iznosi 35,6 miliona KM.
Agencija ePICENTAR je tako potisnula na drugo i treće mjesto agencije iz Republike Srpske i prijašnje lidere u ostvarenoj dobiti: Aquarius d. o. o. Banja Luka sa 2,7 miliona KM i Info Media Group d. o. o. Banja Luka sa 2,2 miliona KM. Slijede Via Media d.o.o. Sarajevo na četvrtom mjestu sa 2,1 milion KM i na petom Socijal Net d. o. o. sa 1,8 miliona KM, dok su na devetom i desetom mjestu Barlan BH d. o.o. i Galaxy Invest d. o. o. Banja Luka.
Među TOP 10 kompanija u BiH po ukupno ostvarenoj dobiti u 2021. godni nije se plasirala kompanija Sport Klub d. o. o. Sarajevo, koja drži prvo mjesto među TOP 10 kompanija po ukupno ostvarenom prihodu od osnovne djelatnosti.
“Pandemijska klima” pogodovala je rastu boja marketinških agencija u BiH za čak 12,2 posto, jer je njihov broj sa 346 u 2019. godini, porastao na 370 u 2020., a u 2021. godini dostigao cifru od 394.
Uporedo s rastom marketinških agencija u BiH, rastao je i ukupan broj zaposlenih radnika u njima, sa 1.695 u 2020. na 1.875 u 2021. godini.
Piše: Irena Vasić-Dobrić