Novosti

Dejla Titorić, CEO i osnivač agencije BOVA.BA: Gledam svijet kroz prizmu naših klijenata


Jedna divna korejska poslovica kaže da hrabrim ljudima pomažu i zvijezde. Je li hrabrost bila ono na šta su zvijezde „namignule“ kada se 25-godišnja Dejla Titorić odlučila pokrenuti agenciju za digitalni marketing, ne znamo, ali uspjela je, a kako rekla nam je, između ostalog, u intervjuu za Poslovne novine.

Fraza kako treba pobjeći iz zone komfora izlizala nam se od prevelike upotrebe, ali izaći iz zone komfora stvarno, na terenu, u biznisu, nije mala stvar.

I to naša sugovornica odlično zna.

Koje su primarno usluge koje nudite, odnosno koja vrsta usluga čini najveći dio portfolija Vaše agencije?

“Najkraće i najjednostavnije za reći bilo bi da je Bova.ba marketinška agencija koja radi na jačanju digitalnog integriteta kompanije. Vizuali brenda su zapravo njegov identitet.
Rečenica koju ponavljam svakodnevno je Digitalni marketing je dijalog vašeg brenda sa publikom i pratiteljima.
Naša primarna djelatnost je, dakle, osmišljavanje i dizajniranje logotipa i promotivnih materijala, ali i vođenje profila na društvenim mrežama.”

Privatno je poslovno i obrnuto

Šta kažete klijentima kada marketinškom kampanjom bilo koje vrste i kroz bilo koji kanal žele uspjeh preko noći?

“Za sve treba vremena i neozbiljno je očekivati bilo šta preko noći. Klijentima to jasno i definišem na početku pregovora o saradnji. Potrebno je vrijeme da se osmisli najbolji način oglašavanja na društvenim mrežama, kao i da se publika navikne na određene promjene, posebno ukoliko je riječ o rebrandingu.”

Jesu li klijenti dovoljno educirani u tome šta je zaista agencijski posao?

“Često se susrećem sa ljudima koji misle da se agencijski posao jednači sa automatskim pojačanjem prodaje. Agencije su tu da se određeni brend svojoj odabranoj ciljnoj skupini plasira na najbolji mogući način.
Naglasimo to vrlo jasno – nismo prodaja, ali jesmo smjernica koja je može pojačati. Nije rijetkost da sjajna objava ne poluči nikakav rezultat iz prostog razloga jer nije plasirana na ispravan način.”

U kriznim vremenima vlasnici i direktori kompanija prvo režu sredstva za marketing. Je li to otuđenje od korisnika u vremenu krize uvijek pametno?

“Istina je da lideri prva sredstva koja u vremenu krize režu kao neopravdana, jesu upravo sredstva za marketing.
Jasno je da se u krizi drugačije redaju prioriteti, ali u potpunosti ukinuti budžet za oglašavanje i komunikaciju je nonsens. Oglasi nam trebaju i kad smo na vrhuncu poslovanja, čisto da držimo pažnju naše publike.”

Je li moguće odvojiti posao od privatnog života kada ste u marketingu? Secirate li reklame, kreirate li ideje za posao proizišle iz svakodnevnih situacija?

“U suštini oba brenda (BOVA.Ba i QSIT) čiji sam dio su zapravo privatna poveznica mene i moje jače polovine. Naš poslovni život je i privatni. Najiskrenije vjerujem da iz takve povezanosti nastaju najljepše priče.
Vežem se za svoje klijente, posebna je to vrsta emocije. Svaki čovjek koji radi u marketingu reći će vam živi život brendova koji su mu pružili povjerenje. Htjeli mi to ili ne, počinjemo gledati na svijet kroz njihovu prizmu.”

Čini li Vam se da je u kreiranju strategija nestalo ono što se u marketingu zove “love marks”? Zašto smo prestali raditi kampanje i stvarati brendove “koji se vole”? Nedostaje li nam te emocije u oglašavanju i oglasima?

“Prije bih rekla da ponestaje topline u oglašavanju. Marketing je svakako uska poveznica sa prodajom, ali zar je jedino to važno? Smatram da je mnogo važnije da zagrlite svoju publiku i pružite joj sigurnost dok za usluge ili proizvode bira baš vas.”

Kako komentirate kvalitet reklama i generalno materijala i kanala oglašavanja na našem tržištu? Čini li mi se ili je nastalo neko čudno stanje kreativne apatije?

“Naše marketinško tržište po mnogo čemu, na žalost, kaska za državama u regiji, da ne pričamo o svijetu. Čini mi se da pristajemo biti zarobljenici vlastitih zona komfora, ne širimo vidike. Rezultat je stagnacija i kreativna bezbojnost. Trudim se svaki dan i vjerujem da u tome i uspijevam, svojim klijentima pružiti digitalno osvježenje.”

Po parče neba za svakoga

Je li Vas neka reklama, projekt ili strategija u posljednje vrijeme oduševila?

“Bilo kojim poslom da se bavite, počinjete primjećivati sve ,što rade drugi koji se bave istim ili sličnim poslom, tako da ni mi, ljudi iz marketinga, nismo „operisani“ od toga.
Profesionalna deformacija je kod nas vrlo izražena, pa osim same reklame i poruke koju šalje, analiziramo sve – od fonta, preko boja, do simbola. Mnogo mi se dopada način oglašavanja DM drogerije. Svaki put su drugačiji, inovativniji i svaka njihova reklama ima divnu poruku.”

Koja je to branša za koju najviše volite raditi marketinške strategije? Ima li nekih da Vam posebno leže?

“Mnogo sam zadovoljna suradnjom sa klijentima iz auto industrije. Sa njima je rad “clean and catchy”.”

Zašto bi neko angažirao Vašu, a ne neku drugu agenciju?

“Svako od nas ima svoje parče neba i za svakog od nas ima dovoljno.”

Kažu da ako volite nešto raditi i od toga možete živjeti, zapravo ne radite. Radite li Vi?

“Osoba sam koja radi dva posla i uživa u oba. Jako sam ponosna na to i moram naglasiti da sve što radim – radim sa velikom strašću i posvećenošću.”

Šta radite kad “ne radite”? Čime ispunjavate vrijeme koje volimo zvati slobodnim?

“Najdragocjenije vrijeme mi je ono provedeno s porodicom. Tu sam svoja, sretna i najbolja verzija sebe.”