Kolačići i privatnost

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali vaše iskustvo na našem sajtu, analizirali promet i prilagodili sadržaj. Klikom na "Prihvati sve" pristajete na korištenje svih kolačića. Saznajte više

PočetnaIT/TechHrvatska: Tržište digitalnog oglašavanja poraslo za 21 posto, ulaganja oko 110 miliona eura

Hrvatska: Tržište digitalnog oglašavanja poraslo za 21 posto, ulaganja oko 110 miliona eura

AUTOR:Poslovne novine
15.03.2023
Hrvatska: Tržište digitalnog oglašavanja poraslo za 21 posto, ulaganja oko 110 miliona eura

Rezultati IAB Croatia studije Online Media AdEx pokazuju da se ukupna vrijednost investicija u online oglašavanje u Hrvatskoj tokom 2022. procjenjuje na 110 miliona eura, što je rast za 21 posto.

Na temelju prikupljenih podataka prognozira se nastavak rasta od čak 12 posto u 2023. godini.Nakon što je IAB Croatia, zajednica vodećih digitalnih stručnjaka u Hrvatskoj, prošle godine predstavila prvu hrvatsku procjenu investicija u online oglašavanje, opsežno istraživanje nastavljeno je sa globalno provjerenim metodama i stručnjacima.Time je hrvatsko tržište drugu godinu dobilo vrijedne podatke na temelju istraživanja profesionalne i nezavisne organizacije kojoj je u fokusu razvoj digitalnog i interaktivnog marketinga, a okuplja ključne aktere na tržištu prateći globalnu metodologiju."Na tržištu koje je iznimno dinamično i prepuno izazova, kao komunikatori ne možemo si dopustiti neupućenost", poručila je Rajna Cuculić (GroupM), članica Uprave HURA-e i IAB-a Croatia, prenosi ICT Business.Ističe da moraju znati gdje su im korisnici."Uvidi IAB Croatia Online Media AdEx-a stoga su iznimno dragocjeni, a u IAB-ovu razgovoru na Danima komunikacija imat ćemo priliku zajedno sve detaljno prokomentaristi", poručila je Cuculić.Najveći udio u ukupnom iznosu, kao i prošle godine, u 2022. godini ostvaruje display oglašavanje (statični, animirani i videoformati) s 41 posto, nakon čega s 30 posto slijedi oglašavanje na društvenim mrežama, a potom oglašavanje na tražilicama s 20 posto udjela u ukupnoj investiciji.Procjenjuje se da će ti kanali nastaviti dominirati i u 2023. godini, a očekuje se i značajan porast ulaganja u influencere u 2023. od čak 63 posto u odnosu na 2022. godinu, dok se povećanje ulaganja u sadržajni marketing procjenjuje na također visokih 41 posto u odnosu na 2022.Više od trećine ulaganja u display odnosi se na videoformate, a čak 60 posto display oglašavanja zakupljuje se programatski, što je porast u odnosu na prošlogodišnjih 55 posto. U skladu s prošlogodišnjim predviđanjima, oglašavanje na mobilnim uređajima nastavlja rasti te u 2022. čini visokih 76 posto display oglašavanja.Većina videooglašavanja odvija se na mobilnim uređajima (83 posto), dok se 17 posto videooglašavanja prikazuje korisnicima desktop uređaja.Dominacija kompanije MetaU oglašavanju na društvenim mrežama postojana je dominacija kompanije Meta Inc: Facebook je s ranijih 54 posto porastao na 58,6 posto u 2022. godini, dok Instagram drži 37,5 posto.Ostale mreže, među kojima su najzastupljeniji LinkedIn (1,5 posto) i Snapchat (1,2 posto), sve zajedno čine manje od 4 posto udjela u oglašavanju na društvenim mrežama. Globalne platforme u vodstvu su i kada je riječ o videooglašavanju: 58 posto ulaganja odlazi na YouTube, a dodatnih 25 posto na Facebook."Social je u značajnijem porastu, iako se činilo da neće tako rasti, odnosno da će rast biti usporeniji. Platforme su se počele sve više prilagođavati novonastalim uslovima, prvenstveno cookielessu i usmjeravanju na first party datu, gdje se kroz drugačiji pristup i prikupljanje podataka bolje optimiziraju, što rezultuje generiranjem boljih rezultata oglašivača te samim time većom potrošnjom", rekao je Boris Zatezalo.Kategorija Classifieds, koja se odnosi na objave individualnih oglasa korisnika, a koja jest dio IAB standarda nije prikazana u ovom izvještaju, no obuhvaćena je istraživanjem po kojem se vrijednost kategorije u 2022. godini procjenjuje na dodatnih 16 miliona eura, što je porast u odnosu na ranijih 15 miliona."IAB-ova Online Media AdEx godišnja studija predstavlja globalni standard industrije i benchmark je za procjenu stanja struke u cijelom svijetu. IAB-ovi članovi u Hrvatskoj i radna grupa IAB-ovih stručnjaka ponovno su odradili sjajan posao, a gledajući dobivene rezultate i složnost naših stručnjaka oko predviđanja za 2023., jasan je zaključak – budućnost je digitalna", poručila je Dunja Ivana Ballon, direktorica IAB-a Croatia i HURA-e.