Novosti

Sal-trans lider na tržištu jača flotu: Nova vozila za utovar, pretovar i transport


Nije tako čest slučaj, posebno kod nas, da neko samostalno krene od nule i s vremenom izgradi ozbiljnu kompaniju. Sarajliji Nedžadu Ahmethodžiću to je uspjelo.

POVJERENJE, SIGURNOST, KVALITET SAL-trans d.o.o.

Nekadašnji vozač i autodizaličar danas uspješno vodi kompaniju čija je uža djelatnost upravo – utovar, pretovar te trasnport specijalnih tereta, a čiji je godišnji prihod veći od 2. miliona KM. Kako je uspio u tome, koji su mu daljnji planovi i gdje je SAL-trans učvrstio lidersku poziciju u BiH u segmentu usluga rada autodizalica, kako bi postao lider na tržištu kad je u pitanju manipulacija teškim i gabaritnim teretima, a isto tako pojačao svoje prisustvo na tržištu prijevoza teških i vangabaritnih tereta kao i tržištu klasičnog prevoza roba otkrio je u intervjuu za Poslovne novine.

Razgovarali smo sa Ahmethodžićem o njegovom poslu, načelima kojima se rukovodi tokom investiranja u razvoj firme, ali i uslugama koje su dostupne na teritorije Bosne i Hercegovine.

Većina poduzetnika se odlučuje za pokretanje sopstvenog biznisa, jer već ima iskustva u toj oblasti i preporuke za posao. Moja ljubav prema autodizalicama nastala je još u mladim danima, kad sam počeo da radim kao vozač/autodizaličar u Centrotrans Tranzitu d.d., istakao je na početku Ahmethodžić.

Koje su vaše najvažnije reference u poslu? 

Najvažnije reference u našem poslu jesu svakako Koridor Vc, dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 1, Tarčin – ulaz, zatim Tunel  “Zenica” na koridoru Vc, izgradnja žičare “Rajska dolina“ Jahorina, montaža tunela Aerodrom Sarajevo, istovar trolejbusa za KJKP „GRAS“ d.o.o. Sarajevo. Ne treba zaboraviti fleksibilnost, dostupnost, pouzdanost, prilagodljivost i širok asortiman voznog parka (autodizalice od 20t-140t, tegljači, samoutovarni kamioni, prikolice, poluprikolice te hidraulične opreme za manipulaciju teškim teretima), ističe Nedžad.

Kako se suočavate sa izazovima specijalnih tereta?

Naš tim se sastoji od profesionalaca koji svakodnevno nadopunjuju svoje znanje kroz praksu. isto tako imamo tim mladih ljudi kojima pružamo šansu – da uče i šire svoje znanje. U transportnoj industriji kriza izazvana pandemijom koronavirusa, iako traje više od dvije godine, još uvijek je aktualna, a privreda se uskoro suočava s novom energetskom krizom i rastućom inflacijom u cijelom svijetu. Upravo su ovi, ali i drugi izazovi, odredili važnost spremnosti na fleksibilnost u transportu. Cijeli svijet osjeća posljedice inflacije i ne raste samo cijena goriva, već i svih ostalih sirovina. Zato je daleko važnije pokazati se kao pouzdan partner u kojeg klijenti mogu imati povjerenje.

Inovacije i nove tehnologije dostupnije su nego ikad, jednako kao i svijest o njihovoj važnosti i primjeni u poslovanju, ističe Nedžad Ahmethodžić za Poslovne novine.

Kako primjenjujete u svom poslu nove tehnologija u transportu?

Sistemi za upravljanje voznim parkom neizostavni su dio poslovanja savremenih transportnih poslovnih organizacija jer pridonose povećanju učinkovitosti poslovanja i unaprjeđuju proces poslovnog odlučivanja. Preventivno održavanje voznog parka je ključ za postizanje kvalitete u obavljanju djelatnosti. U 2022. godini smo proširili i obnovili našu radionicu/servis, te smo odlučuli pružati usluge i prema trećim licima.

Kako planirate i kooridinišete transport specijalnih tereta sa vašim timom i klijentima?

Prevozeći teret s jednog mjesta na drugo, prijevoz organizirano savladava prostorne i vremenske udaljenosti. Treba naglasiti kako transport ne označava isključivo prijevoz, već i prijenos, odnosno utovar i istovar tereta. Transportni proces uključuje sve pripremne i završne operacije: pripremu tereta, prijem, utovar, prijevoz, istovar i predaju tereta. Transportni proces obuhvata i upućivanje vozila na mjesto utovara tereta. Tako da je jako bitno bitno naglastiti da koordinacija trasporta specijalnih tereta iziskuje vještu komunikaciju, organiziranost i posvećenost radu. Ono što je važno u poslu je da dobijete prave informacije u pravo vrijeme.

Usluge koje nudite su dostupne na teritorije Bosne i Hercegovine? 

Naš posao zahtjeva i da budemo dostupni 0-24h klijentima.  Samim tim svjesni smo da je prekovremeni rad dio poslovnih obaveza i naravno da smo spremni i da u tom segmentu damo sve od sebe kako bismo uradili dati posao i time naše klijente učinili zadovoljnim, a posao uspješnim. Usluge koje nudimo su dostupne na teritorije čitave BiH, tako da je putovanje sastavni dio našeg posla. Često nam se dešava da na terenu znamo ostati duže od predviđenog: čak i do nekoliko dana da bi se posao obavio uspješno.

Firma SAL-trans d.o.o. iz Sarajeva ove godine obilježava punih 25 godina poslovanja?

Da, SAL-trans je firma koja na tržištu uspješno posluje već 25 godine. Svoju ekspanziju doživljava 2018. godine dolaskom na čelo tima mlađih, ambicioznih, ali u ovom poslu već iskusnih, ljudi predvođenih direktorom i novim vlasnikom Nedžadom Ahmethodžićem. Postavljeni su pravci razvoja i jasan cilj da društvo SAL-trans Sarajevo što je prije moguće postane bh. lider u oblasti pružanja usluga rada autodizalica, manipulacija teškim teretima, transporta vangabaritnih i teških tereta, i drugih pratećih djelatnosti, kao što su tehnička pratnja pri transportu, servis vozila i slično.

Šta vam je bila glavna motivacija da započnete i sa ulaganjem i kupovinom cijelog voznog parka od firme CTS Sarajevo?

Kupovina kompletnog voznog parka Centrotrans Tranzit-a nije bila investicija koje se mogla planirati, jer nije zavisila samo od nas i naših planova razvoja. Ovo je bila prilika koja se ukazala nenadano i koju nismo smjeli propustiti. SAL-trans je, ovom kupovinom, došao u posjed sedam vrlo dobrih autodizalica, nosivosti od 20. do 140. tona, nekoliko transportnih sredstava, teglječa i poluprikolica, specijalnog vozila sa kranom i hidraulične opreme za manipulaciju teškim teretima. Pored toga, pristanak nekoliko stručnih radnika, vozača, rukovaoca sredstvima i tehničara, Centrotrans Tranzit-a, da svoj rad nastave u našem društvu bio je i za nas bio još jedan motiv više. Ono što se golim okom ne vidi, a što je jako važno, je prenos i usvajanje tehnologije kojom je Centrotrans Tranzit d.d. davno ovladao i bio prepoznatljiv na tržištu, u šta spada i manipulacija teškim teretima, kao što su energetski trasformatori velikih težina i gabarita. Dakle, ovom investicijom proširena je palete usluga SAL-transa, a time i samo tržište. SAL-trans je učvrstio lidersku poziciju u BiH u segmentu usluga rada autodizalica, postao lider na tržištu kad je u pitanju manipulacija teškim i gabaritnim teretima, a isto tako pojačao svoje prisustvo na tržištu prijevoza teških i vangabaritnih tereta kao i tržištu klasičnog prevoza roba. Sve ovo su benefiti koji je SAL-trans imao od kupovine sredstava Centrotrans Tranzita i motivi koji su nas opredjelili za ovu, ne malu, investiciju, koju nismo imali u planu za 2022.godinu, a možda ni kasnije.

Šta je prema vašem mišljenju zaslužno za uspjeh?

Za profesionalni uspjeh sigurno su zaslužni prvenstveno rad, volja i zadovoljstvo u tome što radite. Ono što me pokreće su svakako vidljivi rezultati rada i sredina u kojoj radim. Dok god imate tim s kojim vam je zadovoljstvo raditi,  planirati, raspravljati, zadovoljne klijente, imate odličan motiv za uspjeh i nove radne pobjede. U 2023. godini planiramo veliku pažnju posvetiti prvenstveno povećanju broja klijenata, korisnika naših usluga, poboljšanju kvaliteta usluga, povećanju stepena ispravnosti i stepena iskorištenosti voznog parka, poboljšanju materijalnog statusa zaposlenika, povećanje broja radnika, prijemom mlađih kadrova, provođenju kontinuirane obuke radnika, uvođenju sistema upravljanja sigurnošću na radu, zaštitom zdravlja i zaštitom okoliša”, zaključuje Ahmethodžić.

Razgovarala: Mujanović Mersa