Tema u fokusu

Ivan Marić: Svaki uspješan menadžer treba prvo znati upravljati sobom, kako bi mogao voditi druge


Sinonim za vrhunski kvalitet proizvoda i usluga, kao i odnos prema kupcima i tržištu, kompanija Nobel Corporation d.o.o. Mostar, već dvaesetak godina u BiH, ali i regionu, drži lidersku poziciju u oblasti prodaje konvektora, filtera i sistema za uštedu vode.

“Najbolja kompanija u BiH u oblasti električnog grijanja, zaštite vode i okoliša” i “Lider održivog razvoja za 2021.”, samo su neka od brojnih priznanja koje je Nobel Corporation dobio za svoje poslovanje, koje iz godine u godinu bilježi stalni porast.

Prema riječima Ivana Marića, izvršnog drektora Nobel Corporation d.o.o. Mostar, i u 2022. godini ostvarili su izvrsne poslovne rezultate.

“Smatram da je protekla godina bila izuzetno uspješna, jer je Nobel ostvario odličan poslovni rezultat i prihod u iznosu od 3,4 miliona KM, što je za 46 posto više u odnosu na 2021. godinu kada je prihod iznosio 2,4 miliona KM. Isto tako, dobit za 2022. godinu je iznosila 374.467 KM, odnosno 11% od ostvarenog prihoda. Nadam se da ćemo tako nastaviti i dalje, što pokazuju rezultati našeg poslovanja već u prva 2 mjeseca u 2023.”, kaže Marić.

Koje značajne projekte ili investicije planirate realizovati ili ste već započeli njihovu realizaciju u 2023. godini?

“Imamo već dosta započetih investitorskih projekata, koje bi trebali opremiti u 2023. godini. Planiramo dodatno unaprijediti našu distribuciju filtera za vodu, posebice programa Atlas filtera vode za domaćinstva i industriju. Također, imamo jedan relativno novi projekat odnosno program nove ekološke tehnolgije čišćenja Tornado ACS, a o istom se može više pročitati na https://ecofriend-group.com/. Krajem 2022. godine pokrenuli smo i društvenoodgovorni projekt EcoFriend štedne revolucije: https://www.h2o.ba/.

Kako biste ukratko predstavili kompaniju Nobel Corporation?

“Osnovani smo 1999. godine sa sjedištem u Mostaru. Na tržištu smo prisutni s četiri prodajna programa: konvektori i bojleri Atlantic, Nobel filteri i sistemi za tretiranje vode, te Ecofriend proizvodi za uštedu vode i energije. Nobel je praktično i stvorio uvjete za razvijanje tržišta u BiH za programe konvektora, filtera i sistema za uštedu vode. Punih 20 godina držimo lidersku poziciju na tržištu za ova tri programa. Atlantic konvektori u BiH zauzimaju više od 50% tržišta električnog grijanja. Ostalih 50% je raspoređeno na više od 60 konkurenata. Također, Nobel već 20 godina razvija distributersku mrežu Atlatntica, te brojimo više od 40 distributera širom BiH. Krajem 2020. godine prodano je 100.000 komada Atlantic konvektora u BiH. Osim za program Atlantic, specijalizirani smo i za filtriranje i tretiranje vode u industriji i kućanstvu i 25 godina servisiramo i održavamo sisteme za filtriranje kod velikog broja fizičkih i pravnih lica iz svih grana industrije.
Ovlašteni smo partner najkvalitetnijih svjetskih proizvođača u oblasti električnog grijanja i tretiranja vode kao što su: Atlantic, Atlas Filtri, Wedeco, Eurotrol, Puricom, Aquafilter, Euro Clear i drugi.”

U proteklih 20 godina bilježite samo rast u svim segmentima poslovanja. Možete li reći nešto o brojnim priznanjima koje ste dobili?

“Nobel Corporation je nekoliko puta proglašen najboljom kompanijom u BiH, u oblasti električnog grijanja, zaštite vode i okoliša, zatim po pristupu i načinu poslovanja, bonitetu i financijskoj pouzdanosti, kao i promociji poduzetništva u regiji. Posebno smo ponosni na priznanja iz oblasti ekološkog poslovanja na regionalnom i europskom nivou, a među kojima se ističe posljednja nagrada “Lider održivog razvoja za 2021.godinu”. Brojimo 18 zaposlenika raspoređenih u 6 odjela. Od 2019. godine smo se proširili i na tržište regije sa sestrinskom kompanijom EcoFriend u Hrvatskoj (EU). Vlasnici smo i jedinstvenog poslovnog portala www.manager.ba koji promovira samo pozitivine vijesti iz svijeta biznisa.”

Bilježite i Složenu godišnju stopu rasta od 17% (Compound annual growth rate – CAGR). Koji faktori su doprinijeli dobrim rezultatima poslovanja?

“Visok stupanj inovacija, automatizacije i digitalizacije poslovanja omogućio je kvalitetniji pristup poslovanju i ubrzavanje svakodnevnih procesa. Puno smo uložili u unaprijeđenje prodaje i marketing promociju. Kontinuirane edukacije i osluškivanje potreba tržišta omogućili su da pružimo najbolja rješenja, te da kupci budu zadovoljni i robom i uslugom. Osigurali smo nesmetan dotok robe od naših inopartnera (dobavljača) posebice u vrijeme grijne sezone i energentske krize. Također, osigurali smo i tehničku podršku (servis) svim našim klijentima za kompletan Nobelov asortiman. Naravno, da tome doprinose i premium proizvodi koje Nobel ima u ponudi. Istakao bih i to da su za uspjeh kompanije bitan faktor Nobelovi djelatnici. Nobel je kompanija koja konstatno ulaže u ljude, davanje prilika za napredovanje i rast što u konačnici doprinosi našoj prednosti na tržištu.”

Šta je Vaš glavni moto, te kakva je poslovna strategija i politika kvaliteta Vaše kompanije?

“Vodim se činjenicom da svaki uspješan lider i menadžer treba prvo znati upravljati sobom, kako bi mogao voditi druge. Iskustvo u rješavanju svakodnevnih prepreka i problema u poslovanju izgradilo me je kao menadžera i smatram da je to jedan od ključnih faktora za profesionalni rast. Mislim da je brzo reagiranje na promjene i priprema ključ poslovnog uspjeha. Naša strategija je da pružamo najkvalitetnija rješenja za ugodan život, kako glasi i Nobelov slogan. Klijentima nudimo premium proizvode i odlične uvjete za suradnju sa Nobelom kao ovlaštenim partnerom, što uz ozbiljan i kvalitetan pristup svakom kupcu, izdvaja Nobel sve ove godine na tržištu.”

Šta biste još naveli kao razlog zbog čega klijenti trebaju da se opredjele za saradnju baš sa Nobelom?

“Naveo bih pet razloga za suradnju sa Nobelom. Prvi razlog je naš Odjel prodaje Atlantic konvektora i bojlera, te filtera za vodu, koji ima 25 godina iskustva u radu sa distributerima, investitorima i krajnjim korisnicima. Drugi razlog su renomirani proizvođači koje zastupamo kao – francuski Atlantic koji je broj 1. na svjetskom tržištu u oblasti električnog grijanja, a tu su i brojni drugi svjetski proizvođači filtera za vodu. Treći razlog je Nobel servis – izuzetno profesionalan servis za brzu i kvalitetnu tehničku podršku svim našim kupcima. Četvrti je naš Web shop – redizajnirani web shop za jednostavnu i sigurnu internetu kupovinu. Peti razlog je što je Nobel Corporation – kao partner, više puta proglašen najboljom kompanijom u BiH i regiji, za kvalitetu proizvoda, usluga i odnosa prema kupcima i tržištu.”

Iz današnje perspektive, kakvi su bili Vaši počeci u biznisu i koji su najveći problemi s kojima se danas suočavate u poslovanju?

“Iskustvo u rješavanju svakodnevnih prepreka u poslovanju izgradilo me je kao menadžera. Upravo, rukovođenje kompanijom je u globalu i najveći izazov. Osim delegiranja zadataka i organizacije posla, od savremenog menadžera se očekuje i njegova proaktivnost, fleksibilnost, agilnost, kreativnost i poduzetnički duh. Također, za cjelokupan uspjeh menadžera i kompanije važnim smatram razvoj i rast zaposlenika, jer su ljudi jedan od najvažnijih resursa kompanije. Mislim da je uspješan menadžer onaj koji uspješno vodi ljude i timski rješava sve prepreke na putu ka ostvarenju pozitivnih rezultata.”

Da li ste uspjeli ostvariti sve ciljeve koje ste kao menadžer zacrtali?

“Mislim da sam na dobrom putu da ih ostvarim. Imam još puno posla, educiranja i usavršavanja. Trenutno sam u kompaniji čija vizija i misija odgovara mojim uvjerenjima i zadovoljan sam što sam dio tima kompanije kao što je Nobel ali i ostvarenim poslovnim rezultatima na trenutačnoj poziciji. Nadam se da ćemo ostvariti dosta zajedničkih ciljeva kroz godine koje dolaze.”

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja za 2023., na čemu će biti prioritet, kao i kakva je daljnja vizija razvoja kompanije?

“Očekivanja su da nastavimo trendove iz 2022. godine koju je obilježilo puno pozitivnih aspekata poslovanja. Planiramo puno novih internih aktivnosti koje bi trebali donijeti još bolje rezultate. Isto tako planirano je uvođenje noviteta i proširivanje asortimana sa novim proizvodima te proširenje Nobelovog tima i skladišnih kapaciteta. Posvećeni smo kompanijskim vrijednostima a vizija i dalje ostaje ista, da želimo i dalje biti kompanija koja će biti lider u djelatnostima kojima se bavi sa izvrsnim poslovnim uspjesima kao i nositelji pozitivnih tržišnih promjena.”

Razgovarala: Irena Vasić – Dobrić