Tema u fokusu

Obscale iz Srebrenika planira strateško širenje na Aziju i Ameriku


Kada jedna mlada i inovativna kompanija u samo četiri godine svog postojanja ostvari  nevjerovatan, eksponencijalni rast svog  poslovanja kao što je Obscale d.o.o. Srebrenik, onda zaslužuje da se nađe među brzorastućim  kompanijama u BiH.

Tome u prilog govori i  Složena godišnja stopa rasta – CAGR 1053% koju je ostvarila ova grupacija baveći se razvojem softverskih rješenja, partnerskim (affiliate) marketingom i fitofarmaceutskom proizvodnjom.

U intervjuu za Poslovne novine Ešef Ćosić, suvlasnik i direktor Obscale d.o.o. Srebrenik, kaže da su zahvaljujući  održavanju visokih standarda u svim aspektima poslovanja uspjeli ostvariti poslovni uspjeh.

“Poslovanje naše kompanije u 2022. godini možemo ocijeniti kao iznimno uspješno, s obzirom na značajno povećanje prihoda i dobiti u odnosu na prethodne godine. Dok je u 2020. ostvareni prihod iznosio  34.754 KM, a dobit  2.806 KM, već u 2021. prihod je značajno porastao na 1,03 miliona KM, a dobit na 84.743 KM. U 2022. ostvarili smo još veći rast na impresivnih 5,94 miliona KM prihoda, što je više nego petostruko povećanje u odnosu na 2021.,  dok je dobit  dosegla  984.153 KM ”, istaknuo je Čosić.

Ovaj izuzetan rast prihoda i dobiti samo je jedan od pokazatelja poslovnog uspjeha koji je postigla Vaša kompanija. Kako biste je ukratko prestavili?

“Da, ovi naši finansijski rezultati  potvrđuju našu uspješnost, ali tu su i brojni drugi faktori  zaslužni za naš poslovni uspjeh, između ostalog, posvećenost inovacijama, kao i kvalitetu i sigurnosti proizvoda i usluga koje nudimo našim klijentima.

Obscale d. o. o. Srebrenik je inovativna kompanija osnovana 13. maja 2019. godine. Djeluje u skolopu nekoliko različitih oblasti: Scale Development (odjel za razvoj softverskih rjesenja), Scale Lead (Performance Marketing Affiliate Network platforma)  i Pharm Scale (Fitofarmaceutska proizvodnja). U odjelu Pharm Scale posjedujemo prestižne certifikate poput GMP, ISO 22000, HACCP i HALAL, što dokazuje našu posvećenost kvaliteti i sigurnosti naših proizvoda.

Grupacija Obscale trenutno broji 143 zaposlenika, koji rade u različitim sektorima. Kroz naše raznolike proizvode i usluge, nastojimo ispuniti zahtjeve širokog spektra klijenata, te izgraditi dugoročne i pouzdane poslovne odnose.”

Kakvi su Vaši  poslovni planovi u tekućoj godini kad su u pitanju nova tržišta, investicije, zapošljavanja itd.?

Prije svega, planiramo strateški važno širenje našeg  tržista na Aziju i Ameriku. Kad su u pitanju investicije, planiramo proširenje proizvodnog pogona u odjelu Pharm Scale, vezano za dodatke prehrani na 125.000 gotovih proizvoda dnevno. Zatim planiramo pokretanje proizvodnje za kozmetičke preparate sa kapacitetom 50.000 gotovih proizvoda dnevno, kao i proširenje pogona za proizvodnju fitofarmaceutskih proizvoda na 250.000 proizvoda dnevno.

Osim proširenja proizvodnih kapaciteta, planiramo i nova zapošaljavanja još 120 radnika u odjelu prodaje, zatim 25 marketing menadžera, kao i 25 programera.”

Spemenuli ste širenje na tržište Azije i Amerike. U kolikoj mjeri pratite svjetske trendove?

Naš tim neprestano nastoji pratiti najnovije trendove i inovacije u industriji, kako bismo osigurali da naša kompanija uvijek bude u korak s tržištem. Primjer tome je redovito sudjelovanje našeg tima na “Affiliate World” konferencijama koje se održavaju u Dubaiju, Barceloni i Bangkoku. “Affiliate World” je globalno priznata konferencija koja okuplja više od 250 kompanija i 4.500 sudionika iz cijelog svijeta, fokusirajući se na affiliate i e-commerce marketing.

Također,  veliku važnost pridajemo usavršavanju i edukaciji naših zaposlenika. U kombinaciji s našom posvećenošću kvaliteti i sigurnosti proizvoda, svi  ovi faktori omogućuju Obscale d.o.o. da ostvari značajan rast i uspješno se pozicionira na tržištu.

Koji je glavni moto u radu Vaše kompanije i na kojim principima temeljite poslovnu strategiju?

“Naš glavni moto u radu je “Inovacija, kvaliteta i suradnja”, koji odražava našu posvećenost konstantnom razvoju, usavršavanju i održavanju visokih standarda u svim aspektima poslovanja. Vjerujemo da je ova filozofija ključna za postizanje dugoročnog uspjeha, zadovoljstva klijenata i izgradnje pouzdanih poslovnih odnosa.

Poslovnu strategiju temeljimo  na stavljanju potreba naših klijenata u središte našeg poslovanja i pružanju visokokvalitetnih proizvoda i usluga, kao i na inovacijama i tehnološkom razvoju, te razvoju ljudskih resursa, održivosti i društvenoj odgovornosti.

Koji ključni aspekti čine Vašu kompaniju idealnim izborom za saradnju?

“Prije svega to je fleksibilnost poslovnih modela, jer naša kompanija uspješno kombinira različite poslovne modele, uključujući poslovanje s krajnjim korisnicima (BTC) i poslovanje s drugim tvrtkama (BTB). Ova fleksibilnost omogućuje nam prilagodbu na različite potrebe naših klijenata i širok spektar tržišnih uvjeta. Već sam spomenuo visoke standarde kvalitete i sigurnosti, kao i inovacije i praćenje svjetskih trendova u našem sektoru, kako bismo našim klijentima pružili najbolja moguće rješenja.

Istaknuo bih i  naš tim koji se sastoji od stručnjaka s bogatim znanjem i iskustvom u različitim industrijama i disciplinama. Isto tako od velike važnosti je i naša izvrsna korisnička podrška našim klijentima. Naš tim je uvijek dostupan za pomoć i savjetovanje, te se trudimo pružiti brza i učinkovita rješenja za sve upite i probleme naših klijenata.

Počeli ste prije četiri godine sa radom. S kojim izazovima se danas suočavate u poslovanju?

“Iako su naši resursi u početku bili ograničeni, naš pristup  poslu se nikada  nije promijenio. Ustrajnost, predan rad i neprestana inovacija, bili su temeljni principi na kojima smo gradili našu kompaniju. Kroz vrijeme, uspjeli smo razviti poslovanje s 105 zaposlenika i klijentima širom svijeta, dok smo zadržali iste vrijednosti koje su nas pokrenule na samom početku.

Danas, se suočavamo se s različitim izazovima u poslovanju kad je u pitanju konkurencija, pronalaženje i zadržavanje talentiranih zaposlenika, stalne promjene u oblasti regulativa i zakonodavstva, kao i održavanje visokih standarda kvalitete.

Unatoč svim izazovima, nastavljamo slijediti naše temeljne vrijednosti: ustrajnost, predan rad i neprestana inovacija. Vjerujemo da će nam ovaj pristup omogućiti da prevladamo prepreke i nastavimo rasti kao kompanija.”

Da li ste kao menadžer uspjeli ostvariti planirane ciljeve?

“Uspjeli smo ostvariti mnoge od  ciljeva, što je rezultiralo rastom i napretkom naše kompanije, kao i zadovoljstvom naših klijenata i zaposlenika.

Međutim, postizanje svih ciljeva nije uvijek moguće, posebno u dinamičnom i konkurentnom poslovnom okruženju u kojem djelujemo. Neki ciljevi možda nisu ostvareni zbog neočekivanih prepreka ili promjena na tržištu. U takvim situacijama, odgovornost mene kao  menadžera je da prepoznam i prilagodim se tim promjenama, te redefiniram ili postavim nove ciljeve kako bismo osigurali dugoročni uspjeh naše kompanije.

Dakle, iako nismo ostvarili apsolutno sve zacrtane ciljeve, važno je naglasiti da smo postigli značajan napredak i ostvarili mnoge od njih.

Kakvi su Vaši daljnji poslovni planovi  razvoja kompanije?

“Planiramo nastaviti širenje naše prisutnosti na globalnoj razini i želimo proširiti našu ponudu proizvoda i usluga kako bismo  ispunili  sve zahtjeve naših klijenata, istovremeno prateći najnovije trendove i inovacije u industriji. Planiramo povećati ulaganja u istraživanje i razvoj, kako bismo unaprijedili naše proizvode i usluge i razvili nove tehnologije i rješenja koja će pridonijeti našoj konkurentskoj prednosti. Također, nastavit ćemo ulagati u edukaciju i usavršavanje naših zaposlenika, te privlačiti i zadržavati talente koji će doprinijeti našem rastu i razvoju. U skladu s našom vizijom, nastavit ćemo raditi na poboljšanju naše poslovne prakse s naglaskom na održivost i društvenu odgovornost. Uz ove prioritete, naša daljnja vizija razvoja kompanije usmjerena je na postizanje dugoročne uspješnosti i održivog rasta, dok nastavljamo pružati vrhunske proizvode i usluge našim klijentima, te održavamo izvrsno radno okruženje za naše zaposlenike.”