Tema u fokusu

Ajdin Brković CEO MonetizeAd: Moj radni dan je počeo prije pet godina i još uvijek traje


Bosanskohercegovačka kompanija koja na polju affiliate marketing i digitalnog marketinga na tržištu naše zemlje još uvijek nema konkurenciju, koja je za samo pet godina od osnivanja pa do danas, prešla put od dva pa do skoro 550 zaspolenih, otvorila poslovnice u Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Albaniji, Mađarskoj i Turskoj, okitila se poslovnim priznanjima kao što su Rising star i Certifikat bonitetne pouzdanosti, sa svojim digitalnim platformama MonadPlug, MonadLead, MonadSearch i MonadGames, dva interna brenda u razvoju i fabrikom za proizvodnju i distribuciju domaćih proizvoda svoj razvojni put nastavlja i usmjerava ka svjetskom tržištu. Riječ je o MonetizeAd, mladoj kompaniji, koju vode i u kojoj rade mladi, obrazovani i perspekivni ljudi, a čiji uspjeh svjedoči značaj i potencijale digitalnih tehnologija i velike mogućnosti za ostvarivanje poslovnih uspjeha, koje ovaj sektor pruža. Za Poslovne novine, govori jedan o njenih osnivača i CEO kompanije – Ajdin Brković.

MonetizeAd je mlada kompanija koja je za kratko vrijeme ostvarila veliki rast i može se reći da je začetnik digitalnog marketinga u Bosni i Hercegovini. U čijoj glavi i u kojem momentu se javila ideja za osnivanje jednog ovakvog biznisa?

“Ideja o osnivanju kompanije nije postojala oduvijek, više je to bila želja da se napravi jedna pozitivna priča u Bosni i Hercegovini i da se što više naših prijatelja zadrži u državi. Osnivanje kompanije je samim tim rezultat dugogodišnjeg prijateljstva i rada, nastalo je više kao potreba, nego način realizacije te ideje. S obzirom na to da je rezultat zajedničkog marljivog rada i povjerenja stečenog kroz prijateljstvo bio naglo širenje poslovanja, moj partner Mersad Vejzović i ja morali smo osnovati kompaniju. Nakon toga, prirodnim slijedom događaja, još uvijek vođeni istom idejom koju smo imali i ranije, počeli smo zapošljavati ljude iz neposrednog okruženja. Danas prelazimo broj od 550 zaposlenih sa konstantnim rastom, i planiramo u narednom periodu udvostručiti taj broj. Što se tiče rasta kompanije, bitno je napomenuti konstantno tehničko unapređivanje naših sistema za koje je zadužen moj partner i naš tehnički direktor Mersad Vejzović. Taj korak ispred koji uvijek držimo nam omogućava da se lakše adaptiramo i prebrodimo izazove u industriji koja se konstantno mijenja. Iako isprva nije bila ideja, danas je MonetizeAd ideja jedne složne i društveno korisne zajednice koja je prožeta lojalnošću i povjerenjem, a s tim naravno dolaze i poslovni uspjesi.”

Kako su izgledali Vaši prvi koraci u vođenju vlastitog biznisa?

“Vrlo rano smo se počeli zanimati za računare, pa je ta ljubav prema računarima rasla kroz igrice. Nakon nekog vremena počnete razmišljati kako da zarađujete radeći ono što volite i tako su ideje krenule od prodaje servera za gaming, affiliate marketinga do MonetizeAd-a. Počeci kao i u svakom poslu, pa tako i u digitalnom marketingu izgledaju jako skromno gledajući to sa strane, međutim ohrabrenje smo pronalazili u činjenici da je Internet najpoštenije mjesto za nadmetanje. U digitalnom svijetu ne postoje razlike nametnute fizičkim preprekama, predrasudama i budžetom, bili smo sigurni u sebe i svoje znanje i spremni da se nosimo sa svim izazovima. Jako brzo smo shvatili da to što dolazimo iz male i nerazvijene zemlje nije prepreka, a odrastanje u BiH i sve što ono nosi smo iskoristili kao dodatnu motivaciju.”

Kakvo je vaše viđenje situacije što se tiče digitalnog marketinga u Bosni i Hercegovini, s bobzirom na to da neko vrijeme niste imali konkurenciju, da li se to promijenilo? Kako uopšte predviđate budućnost digitalnog marketinga u Bosni i Hercegovini?

“Nažalost, vrijeme u kojeme nemamo konkurenciju još traje, iako smo ponosni na tu činjenicu, voljeli bismo da je u Bosni i Hercegovini imamo što više. Situacija u Bosni i Hercegovini generalno što se tiče digitalnog marketinga i domaćih kompanija je još uvijek na početnom nivou. Mislim da potencijal još uvijek nije prepoznat od velikih kompanija dok male kompanije i pojedinci svoje usluge i proizvode sve više promovišu online. Transformacija još uvijek traje, i zahtijevaće neko vrijeme dok se velike i trome domaće kompanije uključe u digitalni marketing. Budućnost digitalnog marketinga u našoj zemlji vidim u mladima, prije svega iz razloga koji sam već naveo, a to je što Internet pruža jednake mogućnosti svima a i radi slobode koju mogu uživati odnosno nomadskog načina rada. Zasad je sve na pojedincima i manjim fleksibilnim kompanijama, ali nadamo se promjenama na bolje.”

Kao što ste se već spomenuli, primjetna je velika zainterisanost mladih ljudi za IT sektor i digitalne tehnologije. Koliko je značajna uloga domaćih IT kompanija u zadržavanju stručnih kadrova u Bosni i Hercegovini?

“Domaće IT kompanije rade izvrstan posao u zapošljavanju i obrazovanju mladih ljudi. Nerijetko mladi pored završenog fakulteta iz potpuno drugih struka pohađaju kurseve i odlučuju se za prelazak u IT. Trenutno, fokus domaćih IT kompanija je na outsourcing-u, nadam se da će u budućnosti te kompanije sa domaćim proizvodima riskirati na svjetskom tržištu jer mislim da smo i više nego kompetentni da unovčimo naše znanje mnogo bolje. Iako privatni sektor radi na ostanku, mislim da izostaje podrška vlasti koja je podstaknuta neznanjem i to je tema o kojoj se trenutna vlast treba pozabaviti. Oporezivanje freelancera bih naveo kao jedan izuzetno dobar primjer totalno pogrešnog pristupa koji za rezultat može donijeti njihovo iseljavanje ili izmještanje njihovih prihoda, tako da i razumni oporezivi dio država gubi. Dugoročna strategija bi bila definitivno rad na obrazovnom sistemu, njegovom restruktuiranju i unapređenju kako bi naši kadrovi bili kompetentni na tržištu rada.”

Kakav savjet od Vas može dobiti neko ko ima dobru ideju i potencijal za pokretanje vlastitog biznisa, ali ne i hrabrost da se otisne u te vode? Šta biste savjetovali mladim ljudima koji imaju poduzetnički duh?

“Savjete bih podijelio iz ličnog iskustva, najbitnije je da okupite lojalnu i gladnu ekipu istomišljenika ili čak jednog. Istražite ono čime se želite baviti, konsultujte se sa nekim ko to već radi i pratite trendove. Budite iskreni prema sebi i procjenite vaše slabosti i snage. Nakon toga se morate pomiriti sa činjenicom da je svaki korak naprijed lekcija iako vas možda vrati dva koraka unazad ali da samo konstantno kretanje dovodi do uspjeha. I za kraj bih im poželio puno sreće.”

Svaki dobar lider mora imati uz sebe uspješan tim. Ko su ljudi čije savjete slušate i koji su Vaši kriteriji prema kojima birate saradnike?

“Moji bliski suradnici su ujedno i moji najbolji prijatelji što im je u početku bila jedna od najvažnijih kvalifikacija. Lojalnost je „broj jedan“ kriterij pri odabiru prijatelja, a samim tim kroz prijateljstvo se razvija povjerenje. Uspješnost našeg tima se mjeri u tome da je fluktuacija kadrova na vodećim pozicijama nepostojeća i da pored poslovnih održavamo i prijateljske, slobodno bih mogao reći i porodične veze.”

Pretpostavljam da radni dan osobe koja je na poziciji menadžera, ne završava u 17h. Kako izgleda jedan Vaš uobičajeni radni dan?

“Radni dan na poslu koji volite i u koji ulažete sebe nema kraja, moj radni dan je započeo prije 5 godina i jos uvijek traje. Iako danas „radim“ dosta manje nego prije jer su moje obaveze preuzete od strane našeg core tima, dosta više doprinosim kolektivu kroz optimizaciju procesa poslovanja. Nakon što sam prebacio svakodnevne obaveze upravljanja određenim poslovima dobio sam priliku da naše poslovanje posmatram iz druge perspektive. Trenutno radim na diversifikaciji poslovanja MonetizeAd-a, optimizaciji iskorištavanja infrastrukture i optimizaciji postojećih procesa u svim biznisima kojim se kompanija bavi.”

Uspjesi i postignuća daju motivaciju i želju za dalji rad i napredovanje. Gdje vidite sebe kao menadžera, a gdje svoju kompaniju za deset godina?

“Za deset godina se vidim sa istim ljudima oko mene, a MonetizeAd vidim kao globalni brend. Nadam se i da ćemo biti lideri u novim tehnologijama što se tiče marketinga i da ćemo digitalni marketing učiniti dostupnim i pristupačnim svima uz pomoć umjetne inteligencije.”