Svake godine više od hiljadu izlagača iz preko 50 zemalja iz cijeloga svijeta okupi se na najvećoj svjetskoj smotri namještaja. Sajam namještaja i unutrašnjeg uređenja u njemačkom gradu Kelnu traje četiri dana i izazov je predstaviti se na njemu te izložiti oku i ocjeni javnosti sve ono što se u prethodnom periodu u nekoj kompaniji stvaralo.
Ogoliti se na određen način rijetko je ugodno, ali je uvijek hrabro i izazovno. Samo hrabri i svjesni svojih kvaliteta spremni su napraviti veliki iskorak naprijed. I stati na crtu najboljima među najboljim.
Bosanskohercegovački brend Qsit čiji portfolio čine stolice, dio je onih hrabrih i spremnih da se istaknu.
Biti svoj i drugačiji
Mladi, kreativni tim na čelu sa vlasnikom i direktorom kompanije Arminom Mehićem, spreman je svoje proizvode izložiti u arenu zvanu Sajam namještaja Keln, mjesto gdje izlažu najbolji brendovi na svijetu. Za Poslovne novine razgovarali smo o predstojećem sajmu, mjestu bh. namještaja na globalnoj sceni, važnosti lobiranja i nagradama.
Ovo je Vaše prvo pojavljivanje kao izlagača na jednom ovakvom sajmu. Kakva su očekivanja?
“Ovo je prvo izlaganje sa našim brendom Qsit. Za nas je veliki izazov, ali ujedno i čast biti dio takvog projekta.
IMM smatramo odličnom prilikom da naš brend prikažemo na najbolij način, te ostvarimo konekcije na ino tržištu.”
Jeste li do sada posjećivali Sajam u Kelnu, kakvi su dojmovi, kako to sve izgleda, onako, iz prve ruke?
“S obzirom na desetogodišnje godišnje iskustvo u ovoj industriji, imao sam priliku izlagati više puta na ovom sajmu. Tokom sajma osjetite čar i ljepotu ove industrije. Uvijek iskoristim priliku da prepoznam novitete na tržištu i slične implementiram na našim proizvodima. Ovaj izlazak na sajam ima najveće značenje za moju karijeru jer ovaj put prezentujem sopstveni brend.”
Izlažete li na Sajmu proizvode koje su kupci već imali prilku vidjeti ili spremate nešto potpuno novo?
“Stolica predstavlja najkompleksniji proizvod u industriji namještaja. Samim tim je veoma izazovno dizajnirati nešto drugačije i odvojiti se od konkurencije. Mišljenja sam da naš brend posjeduje jedinstven stil i da se razlikuje od ostalih kroz sam dizajn i izbor tkanina. Izlagat ćemo modele koji su definitivno potpis našeg brenda i koji do sada nisu viđeni na inotržištu.”
Koliko su u svijetu velikog biznisa sa namještajem važne veze, poznanstva, lobiranja? Kako to sve zajedno funkcionira?
“Kao i u svim drugim branšama, konekcije predstavljaju iznimnu važnost. Sama prodaja se dosta oslanja na preporuke i marketing aktivnosti koje čine veoma bitan segment poslovanja.”
Koliko Qsit prati svjetske trendove? Je li formula uspjeha pratiti ih ili pak biti svoj, poseban i drugačiji i na taj se način izdvojiti iz mase?
“Qsit svakako ide u korak sa svjetskim trendovima, ali se trudi da zadrži svoj jedinstveni stil kako bi se istaknuo na ovom tržištu. Pored jedinstvenih proizvoda, naš tim pruža svim klijentima konsultacije prilikom kupovine kao i tehničku podršku za projektovanje.”
Cijenimo konkurenciju
Mnogi naši proizvođači namještaja napravili su velike uspjehe na svjetskim tržištima upravo sa stolicama. Kako to objasniti?
“Bosanskohercegovačke kompanije su poznate kao kvalitetni proizvođači namještaja te smo najnapredniji na Balkanu u ovoj industriji. Ono što je nedostajalo jeste da se preuzme odgovornost i rizik stvaranja jednog brenda. Ove rizike su preuzeli na sebe brendovi kao što su Artisan i Gazzda i pokazali svjetskom tržištu našu sposobnost za brending.”
Poštujete konkurenciju i odajete priznanje, što je prava rijetkost.
“U bilo kojem poslu od velike je važnosti osjetiti podršku ljudi, to znači da ste na pravom putu. Nemam problem da pohvalim bilo koga ko ima dobar proizvod. Neizmjerno cijenim tuđi rad i trud jer znam da je put do uspjeha katkad jako težak i zahtijeva mnogo zalaganja.”
Kako teče i može li se uopće opisati cijeli kreativni proces nastanka jedne stolice – od ideje do njenog smještanja uz neki stol, prozor ili šank?
“Stolica čini sastavni dio našeg životnog prostora, nebitno da li je to dom ili naše radno okruženje. Sam proces stvaranja stolice ovisi o njenoj namjeni te iziskuje dosta vremena i planiranja kroz razvoj. Ujedno je bitno da se spoje kvalitet, udobnost i dizajn kako bi proizvod bio kompletiran.”
Koliko su nagrade na sajmovima ili izložbama važne u industriji u kojoj Vi poslujete i otvaraju li uvijek vrata velikim poslovima?
“Svaka nagrada ima psihološki efekat za bilo koji posao i samim tim nagrađuje firmu ili pojedinca za uloženi trud.
Nagrada ne znači istovremeno prodaju proizvoda, ali itekako nas usmjerava da nastavimo sa svojim vizijama.”
Šta bi se trebalo posložiti, konkretno u našoj zemlji, da bi se ovdje održao i uspio održavati kroz godine jedan ozbiljan sajam namještaja, za početak bar na regionalnom nivou?
“To je pitanje na koje već dugo tražim odgovor, a nisam imao vremena da se posvetim ovom izazovu. U suštini, posjedujemo sve aspekte održavanja jednog profesionalnog sajma namještaja, ali sam mišljenja da se još niko iz industrije nije posvetio ovakvom projektu. Smatram da će to biti moj sljedeći izazov i nadam se da ćemo se na ovu temu uskoro ponovo vratiti.”