Tema u fokusu

Zeka-Comerc: Stasali u grupaciju sa 450 radnika i 28 poslovnih jedinica


Cilj menadžmenta Zeka -Comerc d.o.o. iz Gračanice, koja se bavi prometom robe široke potrošnje, prometom nafte i naftnim derivatima, transportom i ima sopstveni proizvodni metalni pogon je izgraditi prepoznatljiv brend kako na domaćem tržištu, tako i na tržištu EU, te postati broj jedan u BiH kada je riječ o bau centrima.

U tome su u velikoj mjeri uspjeli, jer su od firme osnovane 1995. godine sa samo jednim uposlenim radnikom, danas stasali u grupaciju sa 450 radnika i 28 poslovnih jedinica, sa godišnjim prihodom i profitom koji ih svrstava u velike i brzorastuće kompanije u BiH.


Prema riječima direktorice Nejle Aljić, svih 28 godina poslovanja ove kompanije bilježe stalan rast broja uposlenika, prihoda i profita.

„Naša firma na samom početku nije bila ništa više do kiosk radnja sa jednim uposlenim radnikom, pa tako ni sama prodaja nije pokazivala velike cifre. Tadašnja zaliha robe iznosila je oko 900 KM sa 15 do 20 artikala, dok smo danas dosegli cifre od 33 miliona KM i 40.000 artikala što govori da, bez obzira na razne prepreke, naša firma uspijeva da napreduje“, istaknula je Aljić.

Spomenuli ste razne prepreke u poslovanju. Kako je Zeka-Comerc poslovao u proteklom periodu?

“Možda je nevjerovatno, ali 2021. i 2022. smatramo najznačajnijim godinama poslovanja, s obzirom na to da smo od ukupno deset bau centara u BiH, njih pet otvorili u roku od te dvije godine. Tako da te dvije godine našeg poslovanja, zaslužuju zaista veliku ocjenu obzirom na našu poslovnu ekspanziju i uloženi trud svih zaposlenih. Kada su problemi s kojima se suočavamo u poslovanju u pitanju, smatram da su manje više slični problemima koje imaju ostali bh. privrednici: odliv radne snage, nedovoljno podsticaja za privredu, kao i nepovoljni uslovi za razvoj privrede.”

Kakvi su finansijski rezultati poslovanja Vaše kompanije u 2022. i da li je ostvaren rast u odnosu na 2021. godini?

“Prihod kompanije u 2021. godini iznosio je 51 milion KM, dok je u 2022. godini narastao na 68 miliona KM, što pretstavlja povećanje za 25,7%.
Neto dobit u 2021. iznosila je 4,04 miliona KM, a u 2022. godini 4,4 miliona KM, što znači da je došlo do povećanja za 8,55%.”

Kojim se sve djelatnostima danas bavite?

“Zeka-Comerc danas ima razvijen transport u Bosni i Hercegovini sa osamdeset voznih jedinica, četiri bau centra na području Tuzlanskog, dva na području Unsko-Sanskog kantona, te bau cenar u Zenici i Bijeljini, kao i dva bau centra u Sarajevu. Uz transport i bau centre, naša kompanija ima i dvije benzinske pumpe u Gračanici i Zenici, kao i sopstveni proizvodni metalni pogon. Osim poslovanja unutar BiH, Zeka-Comerc posjeduje transport i u Sloveniji sa dvadeset kamiona. Zeka bau centri rađeni su prema evropskim standardima, odnosno konceptu Let´s Do It prodajnih objekata, sve uz pomoć poslovnog partnera austrijske kompanije „3e“ sa kojom Zeka-Comerc posluje 11 godina”

Kako biste ukratko objasnili, šta predstavlja viziju razvoja Zeka-Comerc?

“Vizija naše kompanije je razumjeti potrebe naših kupaca i omogućiti im kupovinu u kojoj će pronaći sve za svoj dom na jednom mjestu. Odnosno, želimo omogućiti svakom članu jedne porodice da u našem bau centru pronađe nešto za sebe, bez obzira na životnu dob i različite ukuse. Zbog toga se godinama trudimo da naš asortiman bude raznovrstan, što zaista i jeste.”

Koje sve vrste proizvoda kupci mogu naći u Zeka bau centrima?

“U našem raznovrsnom asortimanu u deset Zeka bau centara u BiH kupci mogu naći: građevinski materijal i suhu gradnju, auto i moto opremu, sanitarije i vodo materijal, željezariju i okove, materijal za grijanje, alate i mašine, boje i lakove, vrtni asortiman, bijelu i AV tehniku, rasvjetu i elektromaterijal, dekoraciju, igračke, školski pribor, posuđe i još mnogo toga….”

Šta je suština Vaše poslovne strategije i šta je u fokusu kompanije?

“Što se poslovne strategije tiče, naša kompanija se razvija prema planu da Zeka bau centri budu prisutni u svakom većem gradu Bosne i Hercegovine. Zaista mnogo toga nam je važno, od razumijevanja kupaca do situacije na tržištu… Mnogo toga utiče na brzinu tog procesa, a jedan od najvažnijih faktora jesu naši uposlenici. Važno nam je obezbijediti dovoljno kvalitetne radne snage na svim poljima poslovanja, a akcenat uvijek stavljamo na dovoljno edukovano i obučeno osoblje kako u prodaji, tako i u administraciji društva. Smatram da to i jeste jedan od najvažnijih faktora za izradu dobre poslovne strategije i to nam je trenutno u fokusu.”

Zeka-Comerc je rangiran među brzorastućim kompanijama u BiH. Koji faktori su doprinijeli brzom rastu Vaše kompanije?

“Mislim da je odlučujući faktor bio to što smo znali na pravi način i u pravo vrijeme započeti nove projekte. Čak i kada je tržište djelovalo nepogodno za nove prilike, mi smo odlučili da idemo ka realizaciji naših planova te da iskoristimo i izvučemo najbolje iz onoga što tržište nudi a smatram da smo sve to odradili zaista uspješno.”

Da li ste kao menadžerica uspjeli ostvariti sve planirane ciljeve?

“Generalno sebi postavljam visoke ciljeve, a od toga je optimalno 70% uspješno ostvareno u prethodnih nekoliko godina. Mislim da je to zaista zadovoljavajuće u ovom trenutku, ali i općenito. kada su naši ciljevi u pitanju.”

Kakvi su Vaši planovi i očekivanja u 2023. i kakva je vizija razvoja kompanije u narednim godinama?

“Trenutno radimo na tome da unutar postojećih bau centara razvijemo dobru mrežu prodaje, kao i da dostignemo nivo da svi naši bau centri imaju evropski standard. U narednih nekoliko godina planiramo otvoriti nove objekte, obzirom da je naš cilj da u svim većim gradovima u BiH postoji barem jedan Zeka Bau centar.”