Tema u fokusu

tershouse coworking prostor u Sarajevu kreira idealno radno okruženje za kompanije i pojedince u BiH


Inspirisan berlinskim coworking prostorima i proizašao iz potrebe za jačanjem poslovne zajednice u BiH u segmentu umrežavanja firmi i pojedinaca, kao i razvoja njihovog biznisa, 2019. godine nastao je tershouse d.o.o., jedinstven coworking prostor u Sarajevu.

U kolikoj mjeri uspješno posluju, najbolje pokazuje podatak da je danas tershouse d.o.o. Sarajevo najveći coworking prostor u BiH koji se prostire na 580 metara kvadratnih i na listi je 100 najboljih coworking prostora u EU prema istraživanju Ridestorm Magazina.

U intervjuu za Poslovne novine Nermin Šehić, CEO tershouse d.o.o. Sarajevo, najavio je nove sjajne projekte koje planiraju realizovati u narednom periodu.

“Za tershouse je 2023. godina izuzetno značajna, jer ove jeseni otvaramo vrata našeg novog poslovnog prostora veličine 2000 m2 na adresi Kolodvorska 12, u Sarajevu, koji će bit nadogradnja dosadašnjeg tershouse-a u svakom smislu, kako fizičkom, tako i konceptualnom. Moto je ‘ista ideja, veće mjerilo, bolji prostor’. Također, ove godine radimo intenzivno na razvijanju sestrinske firme koja se zove betastudio i koja nudi napredna softverska rješenja za internacionalne, ali i domaće klijente”, istaknuo je Šehić.

Šta je bio motiv za otvaranje jedne ovakve kompanije u Sarajevu?

“Kompanija tershouse osnovana je u oktobru 2019. godine, nekoliko mjeseci prije početka pandemije COVID-19. Ideja za otvaranje ovakve vrste prostora došla je spontano, a iz mnogobrojnih posjeta coworking prostorima u Berlinu. Berlinski coworking prostori odišu saradnjom, prisnom komunikacijom, te otvorenošću koja vlada između ljudi koji pomažu jedni drugima. Stvorila se potreba da se to pokuša oživjeti u Sarajevu i ideja je bila da se napravi neki prostor koji će koliko-toliko oživjeti taj neki naš eko sistem koji je nedostajao. Sarajevo zaista za to ima potencijala, jer je grad koji ima i kulturu i koji ima sve što je neophodno da bude na nivou većih evropskih gradova. Tershouse je nastao sa željom da se Sarajevu ponudi coworking prostor gdje bi kultura saradnje i zajednice bila prvi i osnovni adut za članove. Firma tershouse trenutno broji 11 zaposlenih. Naša coworking zajednica broji preko 180 članova, a sarađujemo sa mnogobrojnim partnerima na različitim projektima.

Koja je glavna misija kompanije tershouse?

Rekao bih da je glavna tershuose misija kreiranje idealnog radnog okruženja za sve kompanije i pojedince u BiH. Ujedno, podstičemo ih na poslovni rast samom činjenicom da se konekcije puno brže prave u ovakvom dinamičnom i raznolikom okruženju, što doprinosi razvoju biznis eko sistema u BiH. Sa našim znanjem stvaramo nove vrijednosti jačanjem poslovnog ekosistema u domenu svih područja modernog poslovanja.”

Koje su prednosti korištenja tershouse coworking space za klijente?

Sa 180 kvadratnih metara radnog prostora i 67 sjedećih mjesta, te preko 240 kvadratnih metara prostora za event space i konferencijske sale, tershouse klijentima nudi privatnu oazu mira u kojoj mogu sa lakoćom ostvariti postojeće i nove poslovne poduhvate. U našem inovativnom okruženju transformiramo kulturu kompanija klijenata i razvijamo njihovo poslovanje.
Sva naša članstva uključuju pristup internetu 500/500 mb/s, bez troškova unaprijed, fleksibilan zakup, veliki popis pogodnosti, pojednostavljenu logistiku i pristup zajedničkoj mreži. Ujedno pobrinut ćemo se za prijem, čišćenje, IT, poštanske usluge, kuhinju i potrepštine i još mnogo toga o čemu klijenti ne moraju razmišljati. Uz coworking, postoji više od samog rada! Riječ je o zajednici i o tome da klijenti budu dio nečeg puno većeg!

Koje još vrste usluga pružate korisnicima i kakav je njihov značaj?

“Osim iznajmljivanja radnog prostora također nudimo usluge iznjamljivanja i organizacije evenata u našem event space-u, kao i snimanje audio i video podcast-a. Trudimo se da u svakom momentu pružimo profesionalnu uslugu svojim klijentima, ali koja u isto vrijeme nosi vrijednosti naše zajednice. Bavimo se i uvezivanjem ljudi u širokom dijapazonu- od nabavke kontakta, do organizacije community evenata na koje dovodimo razne eksperte u svrhu razmjene znanja. U tershouse-u, freelanceri, male firme i remote uposlenici čine zajednicu, dajući poticaj za njegovanje socijalizacije i umrežavanje u konkurentnim bh. industrijama. Uz ‘cirkulisanje’ startup aktivnosti, coworking prostor je mjesto za zapošljavanje koje podstiče povećanje poslovanja. Na globalnoj razini, pomažemo jedni drugima da rastu i to je ono što jako strastveno želim vidjeti još više u budućnosti.

Kako biste ocijenili poslovanje tershouse u protekloj godini?

“Najbolji dokaz našeg uspješnog poslovanja u 2022. godini jeste činjenica da krajem tekuće godine selimo u novi, veći prostor i planiramo zadržati istu filozofiju rada. Također, rast tima je uvijek neosporna činjenica o uspješnom poslovanju. Htio bih istaći i činjenicu da smo u ovom periodu imali dupli porast u održavanju evenata u našem prostoru. To nam je ujedno bio i izazov, ali i dobar pokazatelj rasta, naročito, kada klijenti nastavljaju saradnju sa nama, što je ujedno odraz i kvalitete poslovanja.

Tershose spada u rang brzorastućih kompanija u BiH. Koji faktori su doprinijeli brzom rastu Vaše kompanije?

“Firma je doživjela sjajan rast od samog početka, pogotovo uzevši u obzir da smo prostor otvorili u najnezahvalnijem mogućem periodu za ovu branšu, a to je pred sami početak pandemije COVID-19. Faktori koji su doprinjeli ovom rastu su definitivno dobro isplaniran prostor i mogućnost brze prilagodbe, što se potvrdilo u periodu pandemije kada smo najveće prihode imali od organizacije online i stream evenata.
Ne mogu da ne spomenem i naš profesionalan, vrijedan i veseo tim, kao jedan od najvažnijih faktora rasta jer oni, zajedno sa našim communityem, svakodnevno doprinose našem uspjehu.

Šta odlikuje Vašu poslovnu strategiju?

“Naša poslovna strategija jeste da nudimo prostor u kojem nastaju saradnje. Uvezujemo pojedince sa drugim pojedincima i kompanijama, kompanije sa drugim kompanijama, organizujemo community evente koji su tematizirani i u skladu sa interesima naše zajednice i sve to pakujemo u ugodno osmišljen prostor koji potiče produktivnost.
Trudimo se da našoj zajednici pružimo različite kanale komunikacije, koji će podstaći njihov rast i uspjeh i neumorno radimo na tome da to sve što više skrojimo po njihovim pojedinačnim potrebama.”

Prošli ste put od freelancera do uspješnog poduzetnika. Kakva su Vaša iskustva i koji su danas najveći izazovi u poslovanju?

“Da, najveći izazov u poslovanju danas jeste to što je coworking industrija nerazvijena u BiH, ako uopšte možemo govoriti o njenom postojanju. Na primjer, mi i dalje imamo problema da drugima, koji nisu u dodiru sa ovom branšom, objasnimo čime se to tačno bavimo. Također podrška za start up-e na državnom nivou je nepostojeća, tako da i ovo ne olakšava kretanje ka našim vizijama i ciljevima. Startup ekosistem u Sarajevu je ekosistem u ranoj fazi. Iako je u nastajanju, nedostaju mu sredstva ulaganja iz ugla skaliranja. Bez odgovarajuće baze za skaliranje poslovnog modela, teško je imati startup koji vodi do ekspanzije. Tershouse objedinjuje prakse čiji je primarni cilj podržati uspjeh startupa i potaknuti ili čak popraviti trenutni ekosistem u BiH. Stvaramo načine za garantovanje rasta firmi, koje imaju vlastite proizvode, imaju vlastite spinoff-ove i imaju institucionalnu podršku iza modela.

Kakvi su Vaši planovi za daljnji razvoj kompanije?

“Naš plan je da tershouse-a bude centralno mjesto spajanja svih faktora lokalnog ICT ekosistema, kroz kreiranje uspješnih poslovnih priča, konekcije i umrežavanje, te ispoljavanje kreativnosti kroz raznovrsne evente koje organiziramo. A sve to na ugodnom mjestu uz produktivan rad, ali i dobru atmosferu “za samo svratiti” i popiti kafu. U budućnosti tershouse planira širiti svoje usluge i djelatnosti. Imamo u planu otvaranje multimedijalnog studija, kao i akceleratorskog programa za start-upe i još mnogo toga.