Novosti

Prodaja Pevexa zakomplikovana


Zakomplicirala se prodaja Pevexa koju su pokrenuli većinski dioničar Pavao Vujnovac i njegov partner Mario Radić.

Vujnovac i Radić zajedno drže većinski paket od 53,26 posto dionica Pevexa: Vujnovac posjeduje 36,62 posto, a Radić osobno i s tvrtkom Filir 16,64 posto. Inicijalni poziv za preuzimanje Pevexa uprava i vlasnici poslali su nedavno na desetak adresa.

Kako Danica otkriva, poziv da pošalju ponude dobili su, među ostalim, njemački div Obi, slovenski Merkur, francuski Leroy Merlin, britanski Kingfisher i turski Koc. No, dio kompanija odustao je od nadmetanja i povukao se iz procesa.

Poznat je i razlog. Drugi najveći dioničar, bivši predsjednik uprave Pevexa Jurica Lovrinčević, koji osobno i preko tvrtke Dicentra drži 23,22 posto, odustao je od prodaje svojeg udjela. To je, kako otkriva izvor blizak kompaniji, “ohladilo” potencijalne kupce.

Premda je u početku bilo komunicirano drugačije, Lovrinčević ipak ne želi prodavati svoje vlasničke udjele i ne sudjeluje u postupku kojeg su pokrenuli Vujnovac i Radić. Javno je poznato da je Lovrinčević, nakon što su ga naprasno smijenili, ostao u lošim odnosima s Radićem i Vujnovcem.

Dio jačih investitora, naime, želi apsolutnu vlasničku kontrolu u Pevexu koja se može postići udjelom većim od 75 posto.
Bez Lovrinčevićevih dionica to se ne može postići, pa u ovoj fazi postupka ne žele sudjelovati u procesu preuzimanja. Hoće li se Lovrinčević predomisliti, ovog je časa teško reći.

Dugo se spekuliralo o razlozima smjene i razlazu Lovrinčevića i Radića, dugogodišnjih partnera koji su nakon svađe morali dijeliti zajedničku imovinu: udjele u vlastitim tvrtkama i dionice Pevexa.
Dobro upućen izvor iz Pevexa kaže kako je sve “puklo” jer je Radić previše uvukao politiku u Pevex.

Radić je član Domovinskog pokreta koji se razišao s Miroslavom Škorom, a Lovrinčević je ostao blizak Škori.
Radiću je pak zamjerao što interese Pevexa počesto podređuje interesima Domovinskog pokreta, priča sugovornik.

Pevex je lani prihodima prednjačio u segmentu tzv. neprehrambene trgovine s ostvarenih više od dvije i pol milijarde kuna.
Ova kompanija je prošle godine imala rast od 11 posto.