Tema u fokusu

Transportna kompanija HA-TRANS iz Odžaka prepoznatljiv brend i u Europi


Transportna kompanija u privatnom vlasništvu HA-TRANS d.o.o. Odžak, koju je 2001. godine osnovala porodica Hadžidedić, nakon  22 godine uspješnog rada postala je prepoznatljiv brend kako u BiH, tako i van granica naše zemlje.

Da su u HA-TRANS-u visoko podignuli ljestvicu u poslovanju, najbolje pokazuju brojni korisnici njihovih usluga, koji su kroz višegodišnju saradnju prepoznali kvalitet pruženih  usluga, kao i profesionalnost, dostupnost i fleksibilnost u radu zaposlenih. 

Prema riječima Amira Hadžidedića, direktora HA-TRANS d.o.o. Odžak, u intervjuu za Poslovne novine, od osnivanja su fokusirani na transport različitih vrsta tereta širom Europe.

U godinama koje su iza nas, najviše smo prometovali na relaciji Bosna i Hercegovina – Švicarska, te Bosna i Hercegovina – Njemačka. Imamo poslovnicu i u Hrvatskoj, pa je tako i određeni broj voznih jedinica registriran u toj državi“, kaže Hadžidedić.

Recite nam nešto više o uslugama koje pružate na tržištu?

“Posjedujemo 20 voznih jedinica koje prometuju u svim zemljama Zapadne Europe. Vršimo usluge prijevoza u standardnim ceradama – poluprikolicama kao i u mega – poluprikolicama. Sva vozila posjeduju XL Code, ADR opremu za prijevoz opasnih materija, te pokretne rolo krovove. U okviru kompanije imamo i vlastiti servis za popravku motornih vozila. Trenutni broj uposlenika je 30, a posebna poslovna jedinica u okviru kompanije je i Fashion Shop Outlet – jedinica usmjerena na nabavku i prodaju robe, koja također egzistira u Odžaku.”

Koje projekte planirate realizovati ili ste već započeli njihovu realizaciju u 2023.?

“Već krajem prošle godine počeli smo planirati izgradnju benzinske pumpe sa pratećim objektima i automatske praonice za putnička i teretna motorna vozila. Realizaciju smo započeli – kupili smo zemljište i devastiranu benzinsku pumpu, a u fazi smo izrade projektne dokumentacije i dobijanja svih potrebnih dozvola. Do kraja ove godine očekujemo i završnu fazu, a to je početak izgradnje benzinske pumpe i pratećih objekata. S obzirom na to da već imamo vlastiti servis, pumpa i praonica će zaokružiti našu potrebu da za svoja vozila imamo sve na jednom mjestu. Planiramo i povećanje naših voznih jedinica, kao i proširenje poslovnog objekta u kojem se nalazi naša poslovna jedinica Fashion Shop Outlet.”

Kakva je Vaša poslovna strategija i po čemu se razlikujete od konkurencije?

“Transport kao privredna grana u Bosni i Hercegovini bilježi povećan broj registriranih kompanija – firmi i vozila koja obavljaju međunarodni prijevoz roba, pa se odličnim pokazala naša usmjerenost na rad sa lokalnim kompanijama. Od samih početaka radili smo na sklapanju dogovora o saradnji sa firmama sa područja općine Odžak i drugih, nama lokalno bliskih firmi, koje su imale potrebe izvoza/uvoza. Mislim da je ta lokalna povezanost sa firmama koje se bave drugim granama privrede omogućila i naš i njihov rast, te doprinijela jačanju i lokalne zajednice, ali i naše zajedničke prepoznatljivosti i profesionalnosti u radu van granica naše države. Istakao bih i da se od konkurencije razlikujemo po fleksibilnosti, dostupnosti i brzini rješavanja transporta za sve korisnike naših usluga. Kvalificirani vozači s dugogodišnjim iskustvom, te njihov profesionalan pristup poslu i svakom klijentu, svakako da su još jedna važna stavka u našem razlikovanju od konkurencije.”

Zlatko Mijatović, ministar privrede Kantona Sarajevo uručio je direktoru Hadžidediću priznanje koje potvrđuje brzi rast kompanije, na nedavno održanoj konferenciji “Brzorstuće kompanije u BiH” u organizaciji Poslovnih novina.

Rangirani ste među brzorastućim kompanijama u BiH. Možete li reći koji faktori su doprinijeli  da postanete prepoznatljiv brend?

“Kao i u svim branšama i svim firmama, niz je faktora koji su uticali na to da smo nakon 22 godine rada postali prepoznatljiv brend. Rasli smo iz godine u godinu, pri čemu ne mislim samo na dobit i finansijske mogućnosti, već i na činjenicu da su svi zaposlenici – počevši od mene kao direktora, pa do vozača sa najmanje radnog staža u našoj kompaniji – radili na usavršavanju i podizanju kvalitete našeg rada. Vjerujem da je kontinuitet ključni faktor svakog napretka, a mi smo najzadovoljniji zbog činjenice da smo kontinuitet u radu i rastu uspjeli postići i održati. Nakon nas, zaposlenika HA-TRANS-a, važan faktor su svakako i korisnici naših usluga, koji su prepoznali naš kvalitet, trud, dostupnost i naše prilagođavanje njihovim potrebama, te kroz višegodišnju saradnju i nama omogućili da rastemo.”

Koji su najveći problemi s kojima se suočavate u branši?

“Kada je riječ o problemima u našoj branši, mislim da svi uglavnom nailazimo na iste, bez obzira na iskustvo i godine rada. Prije svega bih istakao nezainteresiranost nadležnih institucija da saslušaju probleme firmi i radnika u transportu, te donesu adekvatne odluke, koje će nama olakšati u radu, a državi donijeti profit i etablirati je na transportnoj karti Europe. Interni problem je svakako manjak kvalitetnih radnika – obim posla se povećava iz godine u godinu, broj klijenata raste, pa samim tim i naša potreba za povećanjem broja radnika. Po cijenu toga da nekada i odbijemo nekog klijenta, ne zapošljavamo radnike samo da bismo povećali potrebni broj, već gledamo da to zaista budu osobe koje će ispunjavati naše i uslove naših klijenata.” 

U kolikoj mjeri ste ostvarili ciljeve koje ste kao menadžer planirali?

“Ostvarivanje ciljeva je, rekao bih, trajna kategorija. Jer, ukoliko se ne radi na konstantnom postavljanju ciljeva i težnji da se oni barem većinom ostvaruju, ne može postojati ni napredak. Svjestan sam da kao direktor, glavni menadžer, znam postaviti i visoke ciljeve, ali je to isključivo zbog toga što želim da svi radimo, više se trudimo i pokušamo ostvariti što bolje rezultate. Mislim da se to pokazalo kao dobar način rada i u globalu, nakon 22 godine rada kompanije HA-TRANS mogu reći da sam zadovoljan postignućima.”