Tema u fokusu

Marinko Tomić, generalni direktor: EuroExpress brza pošta je 15 godina uvijek ispred


Poslovanje su prije 15 godina započeli sa 20 zaposlenih i deset vozila. Danas kompanija EuroExpress brza pošta zapošljava preko 800 radnika, posjeduju vozni park sa više od 400 vozila i ima 30 poslovnica širom naše zemlje.

U momentu osnivanja kompanije EuroExpress brza pošta, rukovodio sam se potrebama tržišta te sam iskustvo, radne navike i disciplinu koje sam stekao dugogodišnjim radom u inostranstvu želio da primijenim na naše područje, kaže za Poslovne novine Marinko Tomić, vlasnik i generalni direktor ove sjajne poslovne priče.

O savladavanju izazova

Kao što ste naveli, poslovanje ste započeli sa 20 zaposlenih i deset vozila, a danas nakon 15 godina imate preko 800 zaposlenih, više od 400 vozila i 30 poslovnica što dovoljno govori o uspješnosti kompanije EuroExpress brza pošta. Kakve su Vaše vizije za narednih 15 godina?

“Naša kompanija je vodeći brend na tržištu, prepoznati smo kao apsolutni lider u našoj zemlji u djelatnosti preuzimanja i dostave pošiljaka te s ponosom možemo reći da smo broj jedan izbor naših korisnika. U sljedećih 15 godina, s velikom sigurnošću mogu reći da ćemo za naše korisnike i dalje biti najpoželjniji partner koji pruža sveobuhvatna rješenja u području kurirske djelatnosti. Ostajemo dosljedni našem sloganu “Uvijek ispred”, jer smo uvjereni da je ključ uspjeha u postavljanju standarda i pomjeranju granica unutar naše djelatnosti. Nastavićemo ulagati u istraživanje i razvoj kako bismo unaprijedili našu tehnologiju, procese i usluge te na taj način tačno prepoznali potrebe naših korisnika, a u cilju pružanja najboljih mogućih rješenja za njihove potrebe.”

Vaša kompanija je primjer kako se predanim radom i trudom može uspjeti na našim područjima. Vjerujemo da ste se na putu do uspjeha susreli sa mnogim izazovima. Koji su bili najveći i kako ste ih savladali?

“Pokrenuti privatni biznis u jeku svjetske ekonomske krize i odlučiti se za poslovanje u nestabilnim uslovima našeg tržišta bio je pravi izazov. Bez jasne strategije, stručnog i kvalitetnog kadra i, prije svega, konstante u visokom kvalitetu usluga ne bismo postigli uspjeh kakav danas imamo. Jedan od većih izazova svakako je bilo poslovanje u periodu pandemije koronavirusa koji smo uspješno savladali tako što smo na vrijeme preduzeli sve neophodne preventivne mjere u cilju zaštite, prvenstveno naših zaposlenih, a samim tim i korisnika usluga. Potom je sve kompanije zadesila globalna kriza uzrokovana nestašicom sirovina, materijala i energenata zbog čega smo bili primorani da korigujemo postojeće cijene naših usluga, kako bismo sačuvali visok kvalitet usluge. S ponosom mogu istaći da kroz dosljedno pružanje usluga vrhunskog kvaliteta gradimo odnose i na taj način stvaramo zadovoljne i lojalne klijente. Naš stručno obučen tim zajedno s našim klijentima gradi kompaniju koja se ističe vrhunskim poslovanjem.”

O posvećenosti i uspjehu

Većina uspješnih ljudi ima neki tajni sastojak u receptu za uspjeh. Možete li nam reći koji je Vaš?

“Istina je da univerzalnog “recepta” nema, ali potrebno je prije svega vjerovati u uspjeh i hrabro koračati naprijed. Za postizanje uspjeha neophodna je dobra organizacija kojom se optimizuje poslovanje, predani rad i trud, upornost, motivisanje zaposlenih i, najvažnije od svega, timski rad. Porodične vrijednosti, znanje, kvalitet, timski rad i posvećenost su vrijednosti koje nas vode kroz svakodnevnu komunikaciju sa našim korisnicima te tako oblikuju naš rad i način pružanja usluge. Naša posvećenost kvalitetu usluge omogućuje nam da prepoznamo potrebe naših korisnika i pružimo im ne samo ono što očekuju, već i da nadmašimo njihova očekivanja.”

Koji biste savjet dali osobama koje žele pokrenuti vlastiti biznis?

“Za pokretanje poslovanja ključna je inspirativna ideja koja pokreće sve ostalo. Bez nje je uspjeh teško postići. Zbog toga je važno biti kreativan i pažljivo razmotriti sve aspekte prije nego što se zakorači u poslovni svijet. S obzirom na mnoge ideje koje su danas prisutne na tržištu, ključno je imati jedinstvenu ideju koja će vas izdvojiti od konkurenata. Pored toga, važno je biti svjestan da uspjeh nije trenutačan rezultat. Potrebno je vrijeme, strpljenje i upornost da se postigne cilj i naprave rezultati. Važno je imati realna očekivanja i biti spreman na izazove koji se mogu pojaviti na putu prema uspjehu. Hrabrost je neophodna jer bez nje nema napretka, a samo inovativni i hrabri preduzetnici mogu postići izvanredne rezultate i ostaviti svoj trag na tržištu.”

O važnosti društvene odgovornosti

Problem današnjice je pronaći kvalifikovan radni kadar. Možete li nam reći da li se Vaša kompanija susreće sa tim problemom? Spomenuli smo da trenutno imate preko 800 zaposlenih, pa Vas molim da nam kažete na koji način ih zadržavate u Vašoj kompaniji?

“Nedostatak adekvatne radne snage značajan je izazov za mnoge industrije, uključujući i našu. Svakako da se i naša kompanija susreće sa problemom koji trenutno vlada na tržištu rada gdje se ponuda i potražnja za radnom snagom nikako ne nalaze u ravnoteži. Kao kompanija neprestano težimo promjenama na bolje te slušamo povratne informacije naših radnika i aktivno radimo na unapređenju radnog okruženja i procesa. Podržavamo edukaciju i profesionalni razvoj naših zaposlenih kako bismo im omogućili sticanje novih vještina koje će im pomoći u radu. Svjesni smo izazova koji proizilaze iz nedostatka adekvatne radne snage, ali smo odlučni u pronalaženju inovativnih rješenja. Nastavićemo prilagođavati naše strategije i prakse kako bismo privukli, zadržali i stvorili visokokvalifikovane stručnjake koji će doprinijeti kvalitetu naše usluge.”

U septembru ste jedan od panelista na konferenciji Green Revolution. Koje korake je EuroExpress brza pošta poduzela da zaštiti životnu sredinu?

“Svjesni problema vezanih za klimatske promjene, zagađenje vode, zemljišta i vazduha nastojimo da u našem poslovanju promijenimo navike u pravcu smanjenja pritiska na životnu sredinu. Koraci koje smo preduzeli kako bismo se odgovorno ponašali prema životnoj sredini su to da smo prestali sa upotrebom štampanih tovarnih listova i prešli na digitalne novitete. Preduzeli smo niz koraka u sprječavanju bespotrebnog korištenja papira. Unaprijeđujemo komunikacije putem digitalnih kanala i nastojimo da primijenimo ekološka rješenja za naš vozni park. Takođe, imamo u planu donirati novčana sredstva za ekološke organizacije koja će biti od značaja kako za njihov rad, tako i za našu okolinu. Važno je naglasiti da su ovo samo početni koraci i da nastojimo proširiti svoje ekološke inicijative u budućnosti. Nadamo se da će nam infrastruktura i tehnološka podrška omogućiti veću i sveobuhvatniju aktivnost u zaštiti životne okoline.”

Za kraj bismo voljeli da nam kažete kako ste obilježili 15. rođendan EuroExpress brze pošte?

“Povodom obilježavanja 15. rođendana naše kompanije nismo željeli da pravimo raskošnu proslavu kakva se očekuje od jednog tako značajnog jubileja nego smo se odlučili da sredstva usmjerimo na dugogodišnje zaposlene kojima smo uručili prikladne poklone za lojalnost, predani rad i trud te im se na taj način zahvalili za zajednički postignuti uspjeh. Kao društveno odgovorna kompanija tradicionalno smo pružili pomoć i humanitarnim organizacijama i uručili značajnu novčanu donaciju za tri najbolja studenta četvrte godine Saobraćajnog fakulteta kako bismo im pružili podršku za dalje usavršavanje. Za naše korisnike organizovali smo rođendansko darivanje i najsrećnijim dobitnicima uručili vrijedne nagrade. Ovim darivanjem željeli smo iskazati zahvalnost svojim korisnicima na ukazanom povjerenju jer smo zahvaljući njima sve ove godine lideri u kurirskoj djelatnosti.”