Tema u fokusu

Fedja Vuković, generalni direktor Orbico BiH: Ostvarili smo rast prometa od čak 74% u prvoj polovini 2023.


Vodeći distributer brojnih brendova Orbico d.o.o. obilježio je u prošloj godini značajan jubilej 25 godina uspješnog poslovanja na tržištu BiH, gdje osim distribucije, pruža i cjelovite usluge marketinga, brend menadžmenta, merchandisinga i logistike (3PL).

Kao član Orbico Grupe, koja je najveći distributer u Evropi, danas Orbico u BiH ima 422 zaposlena i ostvaruje promet od 144 miliona KM, a na tržištu su prisutni u dvije kategorije proizvoda, FMCG i Beauty.

Prema riječima Fedje Vukovića, generalnog direktora Orbico BiH, u intervjuu za Poslovne novine, izuzetno su ponosni na dvadesetpetu godišnjicu njihovog poslovanja u BiH.

„To je za nas vrlo značajan jubilej i činjenica da već četvrtinu vijeka pružamo usluge našim partnerima. Mi smo dio Orbico Grupe, najvećeg distributera u Evropi koji posluje u 24 zemlje i postoji preko 30 godina. Orbico Grupa je u 2022. godini ostvarila promet od 3 milijarde eura. Naših 7.500 zaposlenih u svim zemljama su nam omogućili da distribuiramo naše proizvode na preko 143.000 prodajnih mjesta. Naša misija je da gradimo partnerske odnose sa našim principalima i kupcima, kako bismo omogućili potrošačima da kupe svoje omiljene proizvode“, istaknuo je Vuković.

Tokom 25 godina uspješnog poslovanja izgradili ste i izuzetno uspješne partnerske odnose sa brojnim svjetskim kompanijama. Recite nam nešto o tome?

„Vrlo smo ponosni na dugogodišnja partnerstva sa nekim od najvećih multinacionalnih kompanija za koje nudimo usluge distribucije, poput Procter&Gamble, BAT, Shell, Kellogg’s, SC Johnson, Heinz, Bolton grupacija, Duracell, Mattel i mnogim drugim. Pored prodajne i marketinške platforme koju nudimo našim principalima, Orbico BiH isto tako nudi usluge logističke platforme kompanijama poput BAT, Carslberg, Chep, Tesa,….

Orbico Beauty je naša sestrinska, virtualna firma koja je također leader u distribuciji beauty proizvoda na teritoriju BiH i surađuje sa najvećim multinacionalnim kompanijama poput Coty, Estee Lauder, Claris, Shiseido, Puig, Wella i mnogi drugi. Pored usluga distribucije, Orbico Beauty upravlja maloprodajnim objektima poput MAC i Fabu Spot, gdje potrošači mogu uvijek pronaći svoje omiljene brandove.“

Orbicova mreža distributivnih centara i skladišnih prostora u BiH je zaista na najvišem tehnološkom nivou. Recite nam nešto više o uslugama koje pružate?

“Orbico BiH ima svoje distributivne centre u Sarajevu, Banja Luci i Tuzli, te podružnice u Mostaru i Bihaću. Naše najmodernije skladište koristi softver za optimizaciju procesa u skladištu (WMS), praćenje i optimizaciju ruta (TMS) kako bismo osigurali efikasnu sedmičnu isporuku proizvoda na 7.000 prodajnih mjesta. Upravljamo sa 20.400 m2 skladišnog prostora, a sve naše proizvode isporučujemo u roku 24/48h, sopstvenim voznim parkom od 140 vozila.

Orbico BiH nudi punu uslugu distribucije, logistike, planiranje i realiziranje marketinških aktivnosti do merchandising-a proizvoda na polici. Imamo partnere kojima smo full service provider, a isto tako partnere za koje radimo samo usluge distribucije za cijelo tržište ili određene kanale prodaje. Vrlo smo ponosni na činjenicu da surađujemo direktno sa preko 7.000 prodajnih mjesta u BiH, tako da možemo odgovoriti svim potrebama naših partnera.“

Zahvaljujući izvrsnim poslovnim rezultatima, kompanija Orbico BiH našla se na rang-listi „100 najvećih u BiH“ prema ostvarenom prihodu u prošloj godini. Koji faktori su doprinijeli tom uspjehu?

„Orbico BiH je jedan od najvećih distributera na našem tržištu i prošle godine smo ostvarili promet od 144 miliona KM. Mislim da su našem uspjehu najviše doprinijeli naši zaposleni. Imali smo 422 člana naše Orbico porodice u 2022 godini koji su svojim trudom, zalaganjem i profesionalnosti ostvarili rast prometa od 12% u jednoj vrlo izazovnoj godini. Takav rezultat ne bi uspjeli ostvariti bez timskog rada i angažmana svakog od naših zaposlenih. Vrlo sam ponosan što imam priliku da budem dio tog tima i vjerujem da ćemo nastaviti da postavljamo nove rekorde svake godine.“

Da li ste i u prvoj polovini 2023. postavili rekorde u poslovanju?

„Prva polovina 2023 godine je također bila rekordna za nas. Ostvarili smo rast prometa od čak 74% i očekujemo da će se trend nastaviti do kraja godine. Siguran sam da će Orbico BiH značajno skočiti na ljestvici „100 najvećih u BiH i regionu.“

Koji su danas najveći izazovi u poslovanju i da li ste uspjeli ostvariti planirane ciljeve?

„Mislim da dobar menadžer nikada ne uspije ostvariti sve ciljeve, jer u suprotnom ti ciljevi nisu bili dovoljno izazovni. Smatram da uvijek treba raditi na unapređenju, prije svega samog sebe, a zatim cijelog tima. Jedan od ciljeva koje sam uspio ostvariti i na koji sam vrlo ponosan je činjenica da smo okupili najbolji tim profesionalaca u BiH, koji mogu samostalno  odgovoriti bilo kojem izazovu. Naš najveći izazov je da se moramo kontinuirano prilagođavati našem tržištu i potrošačima i  predvidjeti buduće trendove. Potrošačke navike se brzo mijenjaju u BiH i distributeri moraju istom brzinom prilagođavati svoje poslovanje.“

Kakvi su Vaši poslovni planovi za narednu godinu, kao i kakva je Vaša daljnja vizija razvoja Orbico BiH?

“Naši planovi za 2023. godinu su da nastavimo agresivan rast i da uduplamo naš promet. Vizija Orbica BiH je ista kao i vizija Orbico Grupe: želimo biti preferirani partner našim principalima i kupcima.”