Žene u biznisu

Ana Ćavar, osnivačica i CEO Bonjour.ba: Pomirili smo relevantnost i brojke


Naša sugovornica stoji iza najšarmantnije i usuđujemo se reći, najelegantnije priče bosanskohercegovačkih medija. Ako već niste, što je malo vjerovatno, posjetili portal Bonjour.ba, onda je vrijeme.

A njegova je vlasnica baš poput njega – draga, blistava, šarmantna…

Sa Anom Ćavar za Poslovne novine razgovarali smo u standardima, uspjehu, inspiraciji i, dakako, o cijeni odluke „estetika ispred klikova“.

O estetici i nepodilaženju

Portal bonjour.ba pokrenuli ste prije 16 godina, reklo bi se da je to već jedan ozbiljan tinejdžer. Jeste li zadovoljni kako ste ga “odgojili” i usmjerili?

Mislim da je ovaj tinejdžer odgajao mene jednako koliko i ja njega. Volim reći da smo zajedno rasli i puno naučili jedno od drugog. Činjenica da naše članke, vizuale, videa i evente čitatelji i klijenti odmah prepoznaju te nam nerijetko kažu: “Znali smo da ste ovo vi radili, jer ovo može samo Bonjour!“ govori o tome da danas možemo biti i više nego ponosni na ono što smo uspjeli izgraditi s Bonjour.ba.

Bonjour je priča potpuno drugačija od ostalih portala u našoj zemlji. Izgleda kao da ste ga pravili samo sebi, ne mareći da li će se dopasti nekom drugom. Je li možda baš u tom nepodilaženju “širokim narodnim masama” tajna njegovog uspjeha?

Znali smo da želimo medij visoke estetike uz autorski sadržaj. Medij koji inspirira i educira. Upravo zato i jedan dio naše vizije govori o tome kako težimo biti medijski brend koji će inspirirati svaku osobu da ostvari svoje snove. To je standard ispod kojeg ne idemo i vjerujem da upravo to privlači čitatelje i klijente na Bonjour.ba jer tko bi odolio prilici da bude dio ispunjenja nečijih snova?

Foto: Sanela Zukić

O povjerenju i motivaciji

Šta zapravo Vi najviše volite na bonjour.ba, a šta vole čitatelji. Vidi li se razlika? Je li on Vaše ogledalo i je li slika Vas i Vaših čitatelja u tom ogledalu jednaka?

Ja na Bonjour.ba najviše volim svoj tim. (smijeh) Sigurna sam da je on drag i našim čitateljima, no čitatelji ipak najviše vole s nama zaviriti u ormare poznatih dama i muškaraca iz naše zemlje, otputovati na neku od skrivenih ljepota širom Bosne i Hercegovine, čuti sve o onim skoro pa neizgovorljivim sastojcima u dnevnoj i večernjoj beauty rutini, ali i čuti naše savjete kada govorimo o mentalnom zdravlju, karijeri i majčinstvu. Sve su to teme kojima smo zadobili povjerenje naših čitatelja i to povjerenje iznimno pazimo i njegujemo.

Priča o bonjour.ba je priča o tome kako se zapravo može uspjeti bez uključivanja u bespoštednu utrku za klikovima. Šta je to što je Vaš portal izdvojilo iz mase slično profiliranih?  

Od samog početka znamo da nikada nećemo pisati tekstove naslova u smislu ‘Šokirat će vas šta je ova pjevačica napravila nakon što se vratila s godišnjeg odmora’. Naši čitatelji ne žele saznati tu ‘šokantnu vijest’, a ni naše uredništvo ju ne želi pisati. Ono što je Bonjour učinilo brendom kakav je danas stane u sljedeću rečenicu: Inspirativan autorski sadržaj visoke estetike koji će svaku osobu motivirati da postane što bolja verzija sebe.

O filtriranju sadržaja

Prateći rast Vašeg portala, vrlo je vidljiv stav da se sadržaj ne objavljuje po svaku cijenu te da svaki tekst ima svoju svrhu i jasan razlog zašto je tu. Koje kriterije mora zadovoljiti neka tema ili osoba da biste rekli “OK, idemo raditi priču”?

Da, bilo je podignutih obrva kada bi naš odgovor bio da ne možemo objaviti određeni sadržaj jer ne odgovara Bonjour estetici i da, bilo je izazovno poslati takav odgovor, no danas klijenti i partneri razumiju i znaju da, da bi jedna priča bila objavljena na Bonjour, moramo dobiti kvalitetan materijal koji je u skladu s našim vrijednostima, a istovremeno i s vrijednostima naših čitatelja. Spomenula sam njihovo povjerenje koje iznimno pazimo i jedan od načina kako to radimo je upravo filtriranje kvalitetnog od nekvalitetnog sadržaja. Čitatelji nam poklanjaju svoje vrijeme, što je danas najvrjedniji resurs i želimo da nakon posjete Bonjouru osjete val inspiracije što uspijevamo upravo time što ćemo pažljivo birati kakav sadržaj im nudimo.

Sjećate li se svoga prvog klijenta koji Vas je sam nazvao sa namjerom da se oglasi kod Vas jer je procijenio da ste mu relevantna platforma za biznis? Šta biste mu danas poručili, osim, naravno, da je dobro odabrao?

Itekako se sjećam! (smijeh) Naravno, neću otkriti o kojem se brendu radi, no reći ću da i dan danas surađujemo i tek sam im nedavno otkrila da su oni bili naš prvi veliki klijent. Poručila bih im prvo da se nadam da mi mogu odgovoriti na mail do kraja ovog tjedna, a onda i ono što sam im već nekoliko puta rekla – Zajedno možemo napraviti puno toga i tek smo počeli!

O posjećenosti i relevantnosti

Koliko se razlikuje profil klijenata koji traže “najposjećenije” od onih koji traže “za mene najrelevantnije”? Mogu li se nekako relevantnost i posjećenost pomiriti?

Nije tajna da je Bosna i Hercegovina jedno izazovno tržište sa svojim specifičnostima, stoga je izazovno pomiriti relevantnost i brojke. Vjerujem da mi to uspijevamo, što potvrđuje i broj realiziranih kampanja koje napravimo kroz godinu, posebice istaknemo li da globalni brendovi nerijetko biraju da sva komunikacija za digital na području naše zemlje ide upravo preko Bonjour.ba na što smo iznimno ponosni. Govoreći o tome je li važnija posjećenost ili relevantnost, recimo to ovako – u jednoj prostoriji imate tisuću osoba koje se ne zanimaju za beauty svijet. U drugoj imate stotinu beauty entuzijastica. Vi promovirate ruž. Koju prostoriju biste odabrali za promociju svog ruža?

Morate li sa ljudima o kojima pišete dijeliti iste ili slične vrijednosti, morate li vjerovati u to što oni rade? 

Da, ako predstavljamo rad neke osobe na Bonjour.ba, mi u tom trenutku vjerujemo da ono što ta osoba radi predstavlja nešto vrijedno pažnje o čemu bi naši čitatelji htjeli znati više.

O poštivanju vlastitih standarda

Moram Vas pitati, pridržavate li se Vi savjeta koje svojim čitateljima povremeno podijelite? Živite li zdravo, trenirate li, kradete li vrijeme samo za sebe?

Apsolutno! Vjerujem da samo zadovoljne osobe koje pomiču svoje granice i trude se da budu što bolje osobe mogu kreirati sadržaj koji će inspirirati druge osobe za slične promjene. Svi koji me poznaju znaju i koliko pažnje ulažem u planiranje upravo kako bi u 24h stao i trening (Računa li se jutarnja šetnja uz podcast kao trening? Pitam za prijateljicu.) i zdravi ručak za obitelj, druženje, ali i neophodno vrijeme za sebe. Zadnjih nekoliko godina minimalno jednom godišnje organiziram nešto što moji prijatelji sada već prepoznaju kao ‘Anin self-retreat’. Period je to od dva dana gdje se izoliram negdje u prirodu ili uz more i dane provodim sama, uz svoje misli, planer, flip chart, markere i knjige. Zvuči baš uzbudljivo, ha? (smijeh) No reći ću vam da su neke moje najbolje privatne i poslovne odluke kao i najbolji projekti nastali upravo tijekom ova dva dana.

Šta radite u situaciji kada se prosto u Vama sve buni protiv saradnje, čak i plaćene, sa nekim iz bilo kojih razloga?

Reagiram. Imam već dovoljno iskustva da ako nešto u meni govori ‘ne’ da za to sigurno postoji neki razlog. Najčešće idem jasno i direktno. Pozovem klijenta, pojasnim svoje dileme i pokušamo zajedno naći rješenje. Ako ne uspijemo, s naše strane ne spuštamo standarde nego jednostavno zaključujemo da nismo dobar fit jedno za drugo i da bi suradnja u takvom slučaju sigurno bila neuspješna, stoga ju i ne započinjemo.

Foto: Sanela Zukić

O „življenju“ posla

Za nepune dvije godine portal je “punoljetan”… Kakvi su Vam planovi, kakvu ste mu sudbinu namijenili?

Ostajemo i dalje u formatu digitalnog magazina što je naš core business, no radimo i iskorake u nova polja. U ovoj godini smo započeli s eventima koji nose naziv ‘Bonjour.boutique events’ gdje uz neke sjajne brendove kreiramo iskustva za manju skupinu pažljivo odabranih uzvanika, a sve to u neočekivanim prostorima s neobičnom estetikom. Brendovi su već prepoznali ovaj format i mogu reći da ćemo u budućnosti nastaviti u ovom pravcu. Tu su i još neki formati koji su tek u nastajanju, a odnose se na druženja uživo, ali idemo to ostaviti za neki novi intervju u Poslovnim novinama.

Kada zaklopite računar na kraju radnoga dana, ostavljate li Anu, vlasnicu portala, u uredu ili je nosite sa sobom kući? Možete li odvojiti ta dva svijeta?

Odmah ću reći da ne mogu, no nemojte zamisliti Anu koja nedjeljom navečer piše mailove, radi dok je na odmoru i slično. Ne radim ni prekovremene, ni vikende, ne nosim računalo na odmor kao ni sve ono što nam je ‘ukralo’ slobodno vrijeme. Radim kada je radno vrijeme, baš kao i ostatak mog tima, no moj posao je dio mene i zato ne mogu u 16h ugasiti računalo i zaboraviti na Bonjour, jer u 17h ću napraviti jedan odličan recept za koji ću znati da moramo podijeliti s našim čitateljima, u 19h ću u šetnji vidjeti da omiljena slastičarnica ima novi okus sladoleda, a u 21h ću u knjizi pročitati nešto što će mi dati novi kut gledanja na izazov koji imam s klijentom i sve to je dio mog posla, ali i dio mene i ako mene pitate – baviti se nečim što je dio vašeg DNA početak je formule za jedan divan i ispunjen život. Mislim da sam upravo to i pročitala na jednom portalu. Znate kojem.