Tema u fokusu

Dario Rozić, izvršni direktor Deceuninck za BiH: Inovativnost, kvaliteta i održivost kao temelj za uspjeh


Deceuninck, jedan od tri vodeća svjetska proizvođača PVC profila za prozore i vrata, u Bosni i Hercegovini posluje od 2007. godine, a u Hrvatskoj od 2004. U svibnju ove godine, otvoren je novi proizvodno-poslovni pogon u Donjoj Bistri nadomak Zagreba, što je ujedno i najveća tvornica za laminiranje PVC profila u ovom dijelu Europe, a investicija je vrijedna gotovo 7 milijuna eura.

Sjedište tvrtke je u Belgiji, a Deceuninck danas posluje u 90 zemalja svijeta s više od 3700 zaposlenih. Ulaganja u regiji potvrđuju važnost Adriatic tržišta za cijelu grupaciju. Vizija Deceunincka je graditi održive domove i sukladno tome, posebnu pažnju, uz kvalitetu proizvoda i partnerski odnos sa svojim partnerima, posvećuje održivosti kao strateškoj odrednici poslovanja. Što se tiče poslovnih aktivnosti u BiH, Deceuninck do kraja ove godine planira u svoje sustave profila implementirati iCOR platformu, prvi modularni sustav na svijetu koji omogućuje kombiniranje okvira s različitim izvedbama krila.

U intervjuu za Poslovne novine  Dario Rozić, izvršni direktor Deceuninck za BiH kaže da su ove investicije važan iskorak za daljnji rast i razvoj tvrtke na europskom tržištu.

„Investicija u novi proizvodno-poslovni pogon u Hrvatskoj omogućit će daljnje povećanje proizvodnih kapaciteta, veću efikasnost, ali i bržu i kvalitetniju isporuku prema više od 500 partnera u Europi.  Bosna i Hercegovina je također iznimno važno tržište za Deceuninck i veliki dio proizvoda iz našeg pogona u Živinicama izvozimo na hrvatsko tržište, ali i na tržište EU. Prošle godine uspješno smo završili tranziciju na novi sistem profila prozora Elegant, a do kraja ove godine, implementacijom sistema Grando, planiramo u potpunosti zamijeniti stare profile novima s inovativnom platformom iCOR, prvim modularnim sustavom na svijetu koji omogućuje kombiniranje različitih krila i okvira“, istaknuo je Rozić.

Zahvaljujući odličnim poslovnim rezultatima Deceunick je rangiran u TOP 100 bh.  kompanija po prihodu ostvarenom u 2022. godini u kategoriji malih kompanija. Kakva su Vaša očekivanja do kraja 2023.?

„Prošla godina bila je izazovna za cijelu industriju. Ali, unatoč tome poslovali smo uspješno što potvrđuju i rezultati na razini cijele Deceuninck Grupacije, evropskog  lidera u proizvodnji  prozorskih profila od  PVC-a, koja je u 2022. godini ostvarila ukupno 974,1 milijuna eura prihoda. Što se tiče poslovanja Deceunincka u Bosni i Hercegovini, u prvih šest mjeseci 2023. bilježimo rast poslovnih Prihoda, te isti trend očekujemo i do kraja ove godine.”

Šta prema Vašem mišljenju predstavlja temelj uspjeha kompanije i po čemu se razlikujete od konkurencije?

„Temelj uspjeha Deceunincka je posvećenost kvaliteti, inovaciji, dizajnu, te održivosti. Deceuninck je u mnogim segmentima predvodnik trendova na tržištu, a posebno kada govorimo o dizajnu i inovacijama u proizvodnji profila. Stoga, možemo reći da svi naši proizvodi zadovoljavaju premium standarde. Posebnu pažnju posvećujemo održivosti i primjenjujemo najbolje prakse s ciljem smanjenja CO2. Između ostalog, imamo i vlastiti pogon za recikliranje u Belgiji, gdje reciklirajući stare prozore dobivamo sirovinu za novi proizvodni ciklus. Dakle, osim hvatanjem na mjestu nastanka, emisije CO2 smanjujemo i kroz recikliranje proizvoda.“

Možete li nešto više  reći o vrstama usluga koje pružate, kao i proizvodima koje nudite na tržištu i koji Vaši proizvodi su među najtraženijim?

„Naša tvrtka se ponosi raznovrsnim portfeljem proizvoda, s fokusom na visoku kvalitetu, ekološku odgovornost i inovacije. Glavni dio poslovanja koji čini oko 85 posto naših prihoda, usmjeren je na proizvodnju PVC profila za prozore i vrata, proizvedeni su prema najvišim ekološkim standardima. Posebno bih istaknuo Phoenix liniju proizvoda – prvi sustav PVC profila, koji je izrađen potpuno od recikliranog PVC materijala, koji smanjuje naš ekološki otisak i potvrđuje našu predanost održivosti. Uz to, kontinuirano ulažemo u  razvoj novih tehnologija kako bismo ostali korak ispred u industriji, kao što je ThermoFibra tehnologija s neprekinutim nizovima staklenih vlakana. Umjesto tradicionalnih čeličnih ojačanja, koristimo ojačanja od staklenih vlakana, što značajno smanjuje potrošnju energije i doprinosi očuvanju okoliša.

Dodatno, posvećeni smo dizajnu i inovacijama. Naši Elegant profili osvajaju prestižne međunarodne nagrade za dizajn, uključujući German Design Award, Red Dot Design Award i German Innovation Award. Iako se veći dio našeg poslovanja koncentrira na PVC profile za prozore i vrata, naš portfelj također obuhvaća proizvodnju podnih i zidnih obloga, roleta, sustava za zaštitu od sunca i zaštite od pogleda, te fasada.“

Recikliranje ste u Deceuninck-u započeli u 2021. godini. Kakve su Vaše daljnje ambicije na ovom planu?

„Da, tada smo pustili u rad pogon za recikliranje u Diksmuideu u Belgiji, kada je kroz ovo postrojenje uspješno reciklirano čak 17.400 tona profila. Naša ambicija ide korak dalje i cilj nam je reciklirati čak 45.000 tona profila u budućnosti, što odgovara  količini od 2.700.000 prozorskih profila. Kroz ovu inicijativu, sprječavamo da ovi materijali završe na odlagalištima ili u spalionici, čime značajno doprinosimo zaštiti okoliša i smanjenju emisija CO2 za 90.000 tona godišnje. Proces recikliranja zahtijeva znatno manje energije nego proizvodnja “novog” PVC materijala i time  ne samo da spašavamo materijale od nepotrebnog uništenja, već im također pružamo novi život. Ovo je samo jedan od načina na koji nastojimo ostvariti pozitivne promjene u industriji i zajednici, te nastavljamo biti primjer održivog poslovanja za druge.“

Da li ste ostvarili sve planirane ciljeve i koji su danas najveći  izazovi  u poslovanju?

„Mislim da sam na dobrom putu da ostvarim svoje ciljeve i ambicije. Preda mnom je još mnogo posla, ali i edukacije i usavršavanja, što je iznimno važno u svakoj profesiji. Što se tiče izazova, dijelimo ih s ostalim industrijama, a to su prije svega pomanjkanje sirovina i energenata na svjetskom tržištu, što stvara neizvjesnost u lancima opskrbe. Drugi izazov je nedostatak kvalificirane radne snage, što utječe na proizvodne procese.“

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja u narednom periodu?

„Naša ambicija je kontinuirano rasti i unapređivati sve aspekte proizvodnje i poslovanja u cjelini, te biti perjanica unutar Deceuninck grupacije. U proizvodnim procesima, želimo doseći najvišu moguću razinu efikasnosti i kvalitete, te tako biti sinonim za izvrsnost. Što se tiče  naših kupaca, krajnji cilj je pružiti uslugu, standard i servis kakav ne mogu dobiti na tržištu, te općenito biti tržišni lider po kvaliteti, brzini isporuke i inovaciji. Dodatno, iznimno smo posvećeni i zadovoljstvu naših zaposlenika kroz osiguravanje poticajnih radnih uvjeta. Želimo biti prvi izbor poslodavca u regiji za sve koji žele rasti zajedno s nama.“