Tema u fokusu

Agencija Kliping BH d.o.o. Sarajevo: Važnost medijske analize


Piše: Sean Ćorović, direktor kompanije Kliping BH

Medijske analize pružaju uvid u učinkovitost marketinga i PR aktivnosti, daju mogućnost da se bude u toku sa trendovima i shvati percepcija potrošača, te nude smjernice kako efikasno upravljati reputacijom brenda, ali isto tako daju pregled medijske pokrivenosti klijenta u poređenju sa konkurencijom.

Medijske analize pružaju uvid u učinkovitost marketinga i PR aktivnosti, daju mogućnost da se bude u toku sa trendovima i shvati percepcija potrošača, te nude smjernice kako efikasno upravljati reputacijom brenda, ali isto tako daju pregled medijske pokrivenosti klijenta u poređenju sa konkurencijom

Kada govorimo o sektoru PR-a, tj. odnosa s javnošću, onda ne možemo a da ne spomenemo važnost analiza medijskih objava. Bilo da se radi o marketinškoj, brending ili promotivnoj kampanji, ono što je svima potrebno jesu mjerljivi rezultati. Ti rezultati, ustvari, predstavljaju evidenciju o spominjanju brenda/aktivnosti klijenta u svim tipovima medija, uključujući i društvene mreže. Kada ove rezultate sublimiramo, oni klijentima pokazuju efektivnost i ishod poduzetih inicijativa.

Dobar pres kliping – dobra analiza

Medijske analize se rade na osnovu pres klipinga. Upravo su pres kliping i medijske analize dvije glavne usluge iz ponude agencije Kliping BH, tržišnog lidera na polju praćenja i analize medijskog sadržaja u Bosni i Hercegovini. Tim uslugama ova agencija pomaže klijentima da ostanu angažirani, a istovremeno ih ohrabruje da se dodatno trude i ostvaraju bolje rezultate.

U svijetu pres klipinga kažemo da je sami pres kliping kao rudarenje gdje dobijete sirovi materijal, dok je analiza medijskih objava sumarni izvještaj koji vam daje objedinjene podatke za jasnu sliku medijske pokrivenosti vaše organizacije. Pored toga, omogućava vam da ostanete u toku sa trendovima u industriji i steknete konkurentsku inteligenciju.

Generalno, medijske analize se izrađuju na osnovu klipinga i sastoje se od obrade raznih tekstualnih i vizuelnih elemenata objava i podataka o medijima. Ovakve vrste izvještaja mogu biti vitalni element u demonstriranju vidljivosti i imidža klijenta, i to na objektivan, transparentan i razumljiv način.

Svaka objava u medijima je dobra ili loša reklama

U današnjem brzom poslovnom svijetu, svima nam je važno biti u toku s onim što se govori o kompaniji, proizvodima i industriji. Kako stvari ne bi krenule nizbrdo, analiza naklonjenosti medija, prema kojoj medijska objava može biti pozitivna, neutralna ili negativna, je vrlo značajna jer može pravovremeno ukazati na krizne situacije. Ona govori o tome kako vas ciljana publika doživljava kroz medijski posredovane informacije. U slučaju negativnog publiciteta, ako imate pravovremenu informaciju, možete situaciju ublažiti ili potpuno „popraviti“. Također, pomaže da se identificiraju mediji na koje je potrebno fokusirati više napora, mogu se pratiti rezultati i uspjeh komunikacijske strategije te planirati naredni koraci.

Vrlo često analiza naklonjenosti medija bude spojena i sa analizom koja procjenjuje ukupnu vrijednost neplaćenih medijskih objava (AVE analiza). Svaka objava u medijima je sama po sebi reklama, dobra ili loša, a AVE analiza pokazuje koliko biste platili taj medijski prostor.

Vrlo važno je i to što naši klijenti dobijaju analiziranjem medijskih objava uvid u odnos koji je određeni brend mogao uspostaviti sa širim spektrom publike i mogućnost da se uoči veza između brenda i tržišta. Naročito su velike korporacije one koje imaju potrebu da, kad god donesu novu poslovnu odluku o svojoj usluzi ili proizvodu, saznaju njen neposredni utjecaj na tržište.

Medijske analize su, kao i sam pres kliping, pogodne za razne sektore – kako za start-up kompanije, mala i srednja preduzeća, tako i za velike kompanije, neprofitni sektor, vladine i javne organizacije te agencije za odnose s javnošću.

Provjera uspjeha komunikacijskih strategija

Medijske analize pomažu našim klijentima da otkriju vrijedne uvide o trendovima u industriji, istaknu svoje uspjehe i steknu razumijevanje aktivnosti svojih konkurenata.

U biti, medijske analize predstavljaju odlično sredstvo za provjeru uspjeha komunikacijskih strategija, otvaraju prostor za njihovo poboljšanje te čine svojevrstan temelj za donošenje i/ili prilagođavanje niza strateških odluka, kao i za planiranje, postavljanje i nadzor ciljeva.

Agencija Kliping BH d. o. o. specijalizirana je za praćenje medija u Bosni i Hercegovini (štampa, TV, radio, internetski portali i društvene mreže), izradu analiza medijskih objava, mystery shopping, korištenje alata za pretvaranje govora u tekst te istraživanje tržišta.

Kao član najveće grupe media monitoring agencija u južnoj i srednjoj Europi – Newton Media SEE – Kliping BH je u mogućnosti svojim klijentima ponuditi praćenja medija i medijskih analiza iz BiH, zemalja regiona (Hrvatska, Srbija, Slovenija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Albanija, Kosovo) te određenih evropskih zemalja (Češka, Poljska, Slovačka, Mađarska, Bugarska).