Tema u fokusu

Berina Bajrović, izvršna direktorica EUROPA d.o.o. za hotelijerstvo i turizam Sarajevo: Hotel Europe je mjesto gdje se spajaju historija, luksuz i izvanredna usluga


Svojim neprevaziđenim gostoprimstvom i uslugom, luksuzom i elegancijom prostora, tradicijom koja je građena 140 godina, Hotel Europe postao je sinonim za vrhunski smještaj, kulturno naslijeđe i izvanrednu uslugu, a njegov ugled je neprocjenjiv dio bogate baštine Bosne i Hercegovine. Historija Hotela Europe se ispreplitala sa najvažnijim događajima i epohama koje su oblikovale Sarajevo, a na tom putu hotel je bio domaćin brojnim poznatim ličnostima, umjetnicima, političarima i putnicima iz čitavog svijeta. Da li se u poslovanju može osloniti samo ili pretežno na tradiciju i stečeni ugled, Berina Bajrović, izvršna direktorica Europa d.o.o. za hotelijerstvo i turizam Sarajevo, u razgovoru za Poslovne novine, kaže:

“Iako tradicija ima svoju važnost, hoteli moraju pratiti savremene standarde i očekivanja gostiju, tako da održavanje ugleda i uspješno poslovanje zahtijevaju kontinuirane napore. Ugled se gradi na temelju kvalitete usluge i zato osoblje treba biti obučeno i posvećeno pružanju izvrsne usluge kako bi zadovoljili goste. Ulaganje u ljudske resurse i konstantno educiranje direktno dovodi do zadovoljstva gostiju, a samim time i ugleda. Zato su redovita obuka i motivacija zaposlenika od suštinskog značaja.  Dalje, ključno je praćenje povratnih informacija gostiju i reagiranje na njih. Sačuvati ugled dugotrajnog hotela zahtijeva stalne napore i prilagodbe, ali s pravilnim upravljanjem i ulaganjem u kvalitetu i usluge, to je izvodljivo i može rezultirati dugoročnim uspjehom. Od velike je važnosti posvećivanje potrebne pažnje zaposlenicima, jer je odnos menadžmenta prema zaposlenicima direktno povezan sa njihovim odnosom prema gostima. Hotelijerstvo kao ljudski intenzivna industrija ima veliki zadatak motivirati svoje zaposlenike, kako bi se njihovo zadovoljstvo i kvaliteta rada odrazila na sve njihove usluge.”

Uprkos konkurenciji koja nije za potcijeniti, uspjeli ste ostvariti brzi rast. Kako se postiže veća konkurentnost na tržištu?

„Hotel Europe u Sarajevu se ističe kao jedan od najboljih hotela na tržištu iz više razloga. Bogata historija i tradicija ovog arhitektonskog dragulja pružaju neprocjenjivo iskustvo koje spaja prošlost i sadašnjost. Gosti ovog hotela doživljavaju luksuz na jedinstven način, boraveći u prostoru koji kombinuje eleganciju i modernost. Svojim besprijekornim gostoprimstvom i visokokvalitetnom uslugom, Hotel Europe postavlja standarde za sve druge. Osoblje koje je posvećeno udovoljavanju svim potrebama gostiju i koje im pruža osećaj topline i pažnje tokom boravka, nezaboravne kulinarske poslastice koje sežu od lokalnih specijaliteta do internacionalnih jela, uz vrhunski smeštaj sa spektakularnim pogledom na Sarajevo, ovaj hotel pruža sve što gosti mogu poželjeti. Njegova lokacija u srcu Sarajeva gostima olakšava istraživanje grada i uživanje u lokalnim atrakcijama. Hotel Europe je jednostavno mjesto gde se spajaju historija, luksuz i izvanredna usluga, čineći ga najboljim hotelom na tržištu Sarajeva. Trudimo se prilagođavati usluge gostima na temelju njihovih želja i potreba, konstantno ulažemo u tehnologiju za poboljšanje iskustva. Redovno educiranje zaposlenika kao i posvećenost istima nam također pomaže u konkuretnosti.”

Kakve goste najviše privlači Hotel Europe?

„Hotel Europe privlači raznoliku publiku, uključujući ljude iz svih krajeva svijeta. Osim putnika koji traže luksuz i udobnost, ovaj hotel privlači ljubitelje kulture, historije i umjetnosti. Njegova posebna draž ogleda se u spoju prošlih vrednosti i savremenog komfora, privlačeći putnike iz svih dijelova svijeta koji žele da iskuse duh Sarajeva i uživaju u gostoprimstvu. Hotel Europe je više od mjesta za boravak, to je iskustvo koje ostavlja neizbrisiv trag u srcima gostiju.“

Bosna i Hercegovina se suočava sa odlivom radne snage. Koji su načini da se pronađe i zadrži kvalitetan kadar?

„U rješavanju ovog problema ključno je primjeniti niz strategija. To uključuje ponudu konkurentnih plata i beneficija, kontinuiranu podršku profesionalnom razvoju zaposlenika, stvaranje pozitivnog i podržavajućeg radnog okruženja, omogućavanje fleksibilnosti, promociju korporativne društvene odgovornosti, saradnju s obrazovnim institucijama radi privlačenja novih talenata, uspostavljanje jasnih karijernih staza unutar organizacije, razmatranje programa za zadržavanje, te redovnu komunikaciju s zaposlenicima u cilju boljeg razumijevanja njihovih potreba i perspektiva. Praćenje tržišta rada i konkurencije takođe je od suštinskog značaja kako bi se održala konkurentnost u privlačenju i zadržavanju stručnjaka. Ulaganje u ljudske resurse i razvijanje međuljudskih odnosa s osobljem u sektoru hotelijerstva igra ključnu ulogu u postizanju uspješnosti i konkurentnosti. U ovom dinamičnom sektoru, osoblje je srce i duša svakog hotela. Prva ključna komponenta ulaganja u ljudske resurse jeste pažljiv odabir i regrutacija talenata koji odražavaju vrijednosti i viziju hotela. Nakon zaposljenja, nužno je pružiti im kontinuiranu obuku i razvoj kako bi se osiguralo da su u koraku s najnovijim trendovima i standardima u industriji. Osim toga, kreiranje stimulativnog i podržavajućeg radnog okruženja ključno je za motivaciju i zadovoljstvo zaposlenika. To uključuje postavljanje jasnih karijernih staza i prilika za napredovanje unutar hotela, kako bi vidjeli svoju budućnost unutar organizacije. Osim toga, pravilna komunikacija s osobljem, uključujući redovne povratne informacije i otvorenu komunikaciju, poboljšava međuljudske odnose i doprinosi pozitivnom radnom okruženju.“