Tema u fokusu

Ismet Sijerčić, Promo Tours Sarajevo: Recept za uspjeh su trud, rad i poštenje, ali i sreća 


Nije teško postići rezutate ako radite puno, ako radite pošteno i korektno. Naša firma ima niz dugogodišnjih korporativnih ugovora sa multinacionalnim kompanijama. Naš kvalitet prepoznaju i kompanije u zemlji i cijene našu posvećenost i korektnost kada traže agenciju za bilo koju vrstu turističke usluge, kaže za Poslovne novine Ismet Sijerčić, vlasnik i prokurist firme Promo Tours koja se našla na listi brzorastućih kompanija u našoj zemlji.

Sve prednosti porodičnih firmi

Čemu najviše možete zahvaliti za takav uspjeh? 

Prije svega, tu je kvalitet usluga koje mi nudimo. Važan je korektan odnos i poštenje prema klijentu. Iza svakog uspjeha stoji veliki rad, mi smo ponosni i na našu dobru saradnju sa dobavljačima. Na njih se bez problema oslanjamo jer na vrijeme plaćamo svoje obaveze prema njima, a iza nas je i dugogodišnje iskustvo. Naša je intencija da Promo Tours postane porodična firma u pravom smislu riječi, u kojoj će bh. kompanije prepoznati kvalitet i tradiciju. Trenutno, pored mene kao vlasnika i prokuriste, u firmi radi moj brat koji vodi finansije i moja kćerka koja je direktorica. Sin u Zagrebu završava studij digitalnog marketinga i očekujemo da nam se i on pridruži. Nama se, dakle, stavljanje na listu brzorastućih kompanija nije „dogodilo“. Iza toga stoji 23 godine postojanja firme, trud, rad i velika posvećenost svih uposlenih.

Imate li neki savjet za one koji tek započinju s poslom?

Ja sam oduvijek pomagao svima koji su mi se obraćali za savjet, posebno ako se to ticalo poslovanja travel agencija. Najvažniji savjet u svakom poslu je Ne troši ono što nisi zaradio i Troškove poslovanja gledaj na godišnjem nivou. U ovom je poslu važno i voljeti ljude, treba znati raditi posao koji se započne, važno je imati kratkoročni i dugoročni plan razvoja i onoga o čemu ljudi malo govore – treba imati sreće.

Da bi se uz sve ovo postigao uspjeh, mora se imati kvalitetna usluga, mora se biti korektan i pošten i jako su važni dobri dobavljači u svim segmentima posla.

Problem nelojalne konkurencije

Koju od usluga koje Vaša agencija nudi Vaši klijenti najviše traže?

Teško je odgovoriti na to pitanje u jednoj ili dvije rečenice. Traži se sve iz domena turističkih usluga. Traže se transferi, avio karte, rezervacija i nalaženje hotelskog smještaja, rentanje automobila, organizacija ljetovanja i zimovanja, doručaka, svečanih ručkova i večera, kao i catering usluga. Radimo prijevoz autobusima na svim relacijama, organizaciju evenata, team buildinga, simpozija i sastanaka. Promo Tours je profesionalni organizator kongresa (posebno iz medicine) gdje sa organizacijom krećemo i po pola godine, nekad čak i godinu, prije samog događaja. U takvim situacijama radimo sve – web stranicu, on line prijave i registracije, potvrde registracija i naplatu kotizacija, pripremu i štampanje akreditacija, programa, ulaznica, plakata, promociju kongresa na društvenim mrežama, promoviranje kongresa u regiji. Na nama je i organizacija registracijskog deska za vrijeme kongresa, priprema expo izložbe (sponzora kongresa), kontaktiranje pozvanih predavača i organizacija njihovog putovanja, rezervacija smještaja u hotelima, transferi aerodrom – hotel – aerodrom, organizacija tehničke pripreme i realizacije u salama sa tehnikom i prijemom predavanja. Organizujemo kafe pauze i obroke za vrijeme trajanja kongresa, svečane večere sa muzičkim programom, večere za predavače, kao i kupovinu prigodnih poklona za pozvane predavače. Radimo organizaciju društvenih događaja i izleta – razgledanje grada, cjelodnevne izlete i slično. Organizujemo štampanje certifikata te distribuciju propagandnih plakata i programa učesnicima. Uz sve to, pratimo finansijske tokove kongresa.

Imate zanimljiv pristup poslu i Vaši su “proizvodi” drugačiji. Je li, prema Vašem mišljenju, za posao dobro ili loše nepostojanje kvalitetne konkurencije?

Poštena i kvalitetna konkurencija je u svakom poslu važna jer nas tjera da budemo bolji. Problem je nelojalna konkurencija, agencije koje se pojave, naprave štetu i ugase se. Štete znaju biti velike jer nas klijenti ponekad uspoređuju s njima, pa trošimo energiju na dokazivanje da nismo svi isti.

Imamo lijepu zemlju

Imaju li firme poput Vaše problem sa nedostatkom educirane radne snage i kako rješavate tu vrstu problema?

Naravno. To su teško rješivi problemi i zbog toga mislim da je budućnost poslovanja u porodičnim kompanijama.

Šta Vi kao poduzetnik možete učiniti ili činite, što će zaustaviti odlazak mladih ljudi iz naše zemlje?

Ne mislim da sam prava adresa za postavljanje takvog pitanja jer je Promo Tours mikro firma. Moj je utjecaj u okviru moje porodice koja upravlja firmom. Moja kćerka je studirala i radila vani od svoje osamnaeste godine i vratila se u svoju zemlju. Sin će se vratiti uskoro i sa sestrom nastaviti voditi agenciju. Ja se nadam da će ljudi prepoznati ljepotu ove naše zemlje. Kada su mene jednom pitali da li bih išao vani, ja sam njih pitao Gdje da idem pored ovako lijepe zemlje, sa divnim planinama, rijekama i ljudima?

Imaju li firme poput Vaše pomoć vlasti?

Ministarstvo okoliša i turizma Federacije Bosne i Hercegovine snažno je podržalo ugostiteljsko, prijevozničko i turističko poslovanje u vrijeme korone i finansijski pomoglo da firme opstanu. Klanjam se takvom potezu ministarstva i ministrice Edite Đapo. Uvijek ću biti zahvalan na njihovoj hrabrosti da nam pomognu i nikad to neću zaboraviti.