Tema u fokusu

Goran Horvat, direktor Miral PVC d.o.o.: Očekujemo rast prihoda od 10 do 15% do kraja godine


Više od dvije decenije kompanija Miral PVC iz Velike Kladuše bavi se proizvodnjom PVC i aluminijske stolarije, a danas posluju na 13,000 metara kvadratnih sa više od 140 zaspolenih. Vrlo brzo po osnivanju izašli su na evropsko tržište, a posvećenost kvalitetu je dovela do toga da više od 80% proizvodnje izvoze u zemlje Evropske unije. O tome kako je tekao proces izaska kompanije na ovo tržište, Goran Horvat, direktor Miral PVC d.o.o., u razgovoru za Poslovne novine kaže:

„Proces izlaska Miral PVC d.o.o. na tržište Evropske unije bio je izazovan, ali i iznimno nagrađujući. Prvi korak bio je detaljno istraživanje tržišta. Analizirali smo potražnju za našim proizvodima, konkurenciju, te zakonodavstvo. Kako bismo udovoljili europskim standardima i zahtjevima, morali smo prilagoditi naše proizvode i proizvodne procese, što uključuje ispunjavanje tehničkih normi, dobivanje certifikata, kao i prilagodbu ambalaže za pakovanja i obuku za CE norme. Sljedeći korak bio je uspostavljanje distribucijskih kanala. Naime, u suradnji s partnerima i distributerima u Evropskoj uniji, uspostavili smo mrežu koja nam je omogućila dostizanje ciljanih kupaca. Ovo je uključivalo pregovore, potpisavanje ugovora i osiguravanje logističke podrške za brzu i osiguranu dostavu robe.I na kraju,kontinuirano pratimo promjene u regulacijama, konkurenciji i potrebama kupaca, te prilagođavamo naše poslovanje kako bismo ostali konkurentni i ispunili očekivanja tržišta.“

Da li ste se u poslovanju sa klijentima iz Evropske unije susreli sa nekim dobrim poslovnim praksama koje bi se mogle implementirati u Bosni i Hercegovini?

„Da, susreli smo se i navešću nekoliko primjera. Klijenti iz Evropske unije često postavljaju visoke standarde kvalitete za proizvode i usluge. Implementacija strogih kontrola kvalitete može pomoći u poboljšanju konkurentske prednosti na tržištu u Bosni i Hercegovini, a isto tako osigurati zadovoljstvo kupaca. Sljedeći je održivost i ekološka svijest. Evropska unija ima stroge regulacije o zaštiti okoliša. Integriranje održivih praksi u poslovanje, kao što su recikliranje, smanjenje otpada, postaje sve važnije i u Bosni i Hercegovini. Takve prakse ne samo da pridonose očuvanju okoliša, već mogu doprimijeti i privlačenju ekološki osviještenih kupaca. Klijenti iz Evropske unije često traže inovativne proizvode i usluge. Ulaganje u istraživanje i razvoj, kao i praćenje najnovijih tehnoloških trendova, može pomoći bosanskohercegovačkim tvrtkama da ostanu konkurentne i privuku zahtjevne kupce. Važno je istaći da EU tržište naglašava transparentnost u poslovanju i visoke standarde etike. Poštivanje zakona, pravilnika i korporativnih etičkih normi ključno je za izgradnju povjerenja kod kupaca. Transparentno poslovanje može poboljšati reputaciju tvrtke i privući nove poslovne partnere. Također, investiranje u obuku i razvoj zaposlenika često je visoko cijenjeno. Tvrtke u Bosni i Hercegovini mogu profitirati ulaganjem u edukaciju svojih zaposlenika kako bi unaprijedile njihove vještine i znanje te time povećale produktivnost i konkurentnost.“

Svaki menadžer mora imati kvalitetan tim saradnika. Prema kojim kriterijima birate svoje saradnike i koje kvalitete moraju imati?

„Odabir kvalitetnih saradnika ključan je za uspješno vođenje tima i postizanje poslovnih ciljeva. Kriteriji za odabir saradnika i kvalitete koje tražim u potencijalnim članovima tima mogu se razlikovati ovisno o konkretnim potrebama i zahtjevima posla, ali opći kriteriji i kvalitete koje smatram važnima su stručnost i znanje, motivacija i posvećenost, timski duh, komunikacijske vještine, samostalnost i samoincijativa.“

Koji su specifični izazovi s kojima se susrećete u poslovanju?

„Specifični izazovi mogu varirati ovisno o industriji i lokalnim okolnostima, ali neki od otežavajućih faktora s kojima se tvrtke u sektoru PVC-a i građevinske industrije često suočavaju jesu konkurentne cijene, rok dobave materijala, konkurencija uvoznih materijala koje se koriste u proizvodnji stolarije, promjene regulacija i zakonskih standarda, a najveći izazov je pronalazak kvalificirane radne snage.“

Koja su rješenja po pitanju privlačenja kvalitetne radne snage?

„Kako bi privukli kvalitetnu radnu snagu, tvrtke u Bosni i Hercegovini često moraju ulagati u inovacije, razvoj talenata i stvaranje privlačnih radnih okruženja. Ovo može zahtijevati značajna ulaganja i promjene u poslovnom pristupu. Unatoč tim izazovima, postoje strategije koje tvrtke mogu primijeniti kako bi privukli i zadržali kvalitetnu radnu snagu. To uključuje ulaganje u obrazovanje i razvoj radnika, usklađivanje s tržišnim standardima plaća i beneficija te stvaranje privlačnih radnih uvjeta. Također, važno je surađivati s lokalnim obrazovnim institucijama kako bi se osiguralo da obrazovni sustav proizvodi radnu snagu koja odgovara potrebama tržišta rada.“

Kada biste morali izdvojiti nešto po čemu ste prepoznatljivi ili što je zaštitni znak kompanije Miral PVC d.o.o., šta bi to bilo?

„Ono što bi moglo biti zaštitni znak kompanije Miral PVC d.o.o. je naša predanost kvaliteti proizvoda i usluga. Miral PVC d.o.o. je poznat po proizvodima visoke kvalitete, kao što su PVC i ALU proizvodi za građevinsku industriju. Kontinuirao ulažemo u kontrolu kvalitete kako bi naši proizvodi ispunili ili premašili standarde i očekivanja kupaca.  Kupci su usredištu našeg poslovanja, nastojimo razumjeti njihove potrebe i pružiti rješenja koja ih zadovoljavaju. Izgradili smo reputaciju pouzdane tvrtke koja brine o svojim kupcima. Naša prisutnost na lokalnom tržištu u Bosni i Hercegovini može biti zaštitni znak. Imamo duboko ukorijenjen odnos s lokalnim klijentima i partnerima, što nam omogućava bolje razumijevanje tržišta i potreba. Miral PVC d.o.o. je dugoročno pouzdana kompanija koja stoji kao pouzdan partner za mnoge klijente. Naša sposobnost isporuke visokokvalitetnih proizvoda na vrijeme i u skladu s dogovorima pomogla nam je izgraditi povjerenje i dugoročne poslovne odnose.“

Kakve su Vaše prognoze poslovnih rezultata do kraja godine?

„Ostvarili smo značajan napredak i postigli većinu ciljeva koje smo postavili za ovu godinu. Naši poslovni rezultati do sada su bili zadovoljavajući, taj trend bi se trebao nastaviti do kraja godine, tako da čekujemo da ćemo ostvariti rast prihoda od 10-15% do kraja godine.“

Kakvi su planovi Miral PVC d.o.o u narednom periodu?

„Miral PVC d.o.o. ima ambiciozne planove za naredni period, usmjereni na rast i razvoj. Jedan od ključnih ciljeva nam je proširenje kapaciteta proizvodnje i smanjenje roka čekanja gotovih proizvoda našim partnerima i kupcima. Naša vizija je biti moderna, prilagodljiva i stabilna tvornica PVC i ALU stolarije koja teži ka stvaranju mreže zadovoljnih kupaca te postajanju vodeće kompanije u ovoj branši na našem i širem području.“