E-automobil postaje klimatski prijatelj tek nakon 65.000 kilometara, pod uvjetom da se puni takozvanom zelenom strujom. Ako ga pokreće struja dobivena iz, recimo, ugljena, početak beneficija se pomiče na 90.000 km.
Izračunalo je to Udruženje njemačkih inženjera (VDI) za izvješće objavljeno u ponedjeljak, koje je obuhvatilo emisiju štetnih plinova u cijelom procesu, od iskopavanja sirovina, preko proizvodnje baterija i njihovog transporta iz Azije.
“Električna i hibridna vozila izlaze na tržište s ekološkom hipotekom zbog resursno intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije, jer se danas proizvodnja baterija gotovo isključivo nalazi u Aziji”, rekao je predsjednik VDI-ja Joachim Damasky.
“Električna i hibridna vozila još se probijaju u dugoročnom obračunu”, dodao je Damaski.
Prema njegovim riječima, učinkovitije recikliranje sirovina – litija, nikla i kobalta – može sniziti granicu povoljne eksploatacije u Njemačkoj.
Nadalje, nužan je daljnji razvoj klimatski neutralnih izvora energije, kao i ekološki manje štetnih baterija.
“Elektromobilnost postaje istinski prihvatljiva za klimu s manjim ekološkim otiskom kroz zeleniju proizvodnju baterija i sirovina”, rekao je Damaski.