Lifestyle

Sophia Georgiou, OXETTE BiH: Bezvremenski nakit sa dodirom Grčke


Kada u jednu riječ spojite dvije, naprimjer grčku riječ OX (snaga, jako) i francusku ETTE, dobit ćete OXETTE ili Snažnu ženu, sjajan grčki brand iza kojeg se krije proizvodnja, distribucija i prodaja nakita, satova i modnih dodataka. OXETTE je širom svijeta izgradio snažnu poziciju.

Prvi je put predstavljen u Atini 1998. godine i u kratkom roku privukao globalnu pažnju. Delikatni komadi izrađeni su od najčistijeg srebra ukomponiranog sa 18 karatnom pozlatom, poludragim kamenjem i kristalima.

Ovaj čudesni nakit namijenjen profinjenim, dinamičnim, modernim i neovisnim ženama u Bosnu i Hercegovinu je donijela jedna lijepa i nasmijana Grkinja, a nju je u Sarajevo dovela, a šta drugo, nego ljubav.

Jedinstveno i originalno

Sophia Georgiou, sagovornica je Poslovnih novina na različite teme i o svim rado priča – biznisu i brandu kojeg voli, ljubavi, nostalgiji za domovinom i ljubavi prema zemlji koja joj je postala dom.

Nakit i satovi Oxette dio su Vaše svakodnevnice, ne samo poslovne, nego i privatne, zbog Vašega porijekla. Kako se jedna Grkinja našla na sarajevskoj adresi i kako su satovi i nakit Oxette postali, ako tako možemo reći, dio Vas?

„Došla sam sa mužem, koji je iz Bosne i koji me je faktički doveo u prelijepo Sarajevo. A ja sam, sa druge strane, odlučila da sa OXETTE donesem dio svoje kulture sa sobom. Uvijek sam bila ljubitelj ovog branda, vjerovatno zbog njegove jedinstvenosti i originalnosti. Taj osjećaj sam htjela podijeliti i sa ženama u BiH.“

Nakit Oxette nema dugu tradiciju postojanja, ali se nametnuo kao značajan faktor na svjetskom tržištu nakita, pa se brend brzo proširio u preko 25 zemalja svijeta, uključujući i našu. Šta Vi prepoznajete kao ključni faktor koji je do toga doveo?

„OXETTE je originalan i bezvremenski, a ipak savremen i moderan. Mnogi komadi su ograničenih količina, tako da se žene osjećaju i posebnim i jedinstvenim kada nose naš nakit i satove. Dakle, nije slučaj da je jedan te isti komad za sve, kao što je često slučaj sa nekim brandovima. OXETTE uistinu ističe individualnost karaktera svake žene.“

Za savremene i jake žene

Već imate trgovine u Sarajevu u Centru Aria i u Banjoj Luci. Postoji li plan širenja na druge bh. gradove ili je primarni cilj držati stabilnost postojećih prodajnih mjesta?

„U proteklih 10+ godina smo se već širili sa našim mono-brand OXETTE trgovinama. No, kako sam postala mama tako sam i drugačije posložila određene životne prioritete. Naš trenutni fokus širenja je usmjeren više u pravcu saradnje sa drugim trgovinama, pa se sada naš nakit i satovi mogu pronaći u nekoliko trgovina diljem BiH.“

Koliko je nakit važan za Vaš imidž? Imate li i Vi svoje najdraže komade koje nosite radije nego neke druge?

„Nakit je za mene uvijek bio način da izrazim svoj stil, a i svoje raspoloženje, više nego bilo koja odjeća, cipele ili drugi asesoari. Najdraži su mi komadi jakog izraza, veliki komadi ili nakit sa mineralima, odnosno dragim ili poludragim kamenjem. Od svih, najviše volim naušnice i prstenje, a ne napuštam stan bez mog OXETTE sata.“

Postoji li nešto što biste mogli nazvati profilom kupca koji kupuje/nosi Oxette nakit?

„Definitivno savremena žena jakog karaktera. Žena koja se osjeća unikatnom i stoga bira nešto posebno, a ne nešto što je vrlo uobičajeno.“

Šta Bosanci i Hercegovci najviše kupuju? Šta kupuju žene, a šta muškarci?

„Pa malo od svega, rekla bih. Žene najviše vole impresivne ogrlice, prstenje i satove, dok su muškarci skloniji kupovini satova i narukvica.“

KOMONO i UCON ACROBATICS

Primarno, Vaš posao je vezan za Oxette nakit, ali u ponudi Vaših trgovina imate i druge brendove. Koji su to i šta je o njima važno znati?

„Tako je. Pored OXETTE nakita i satova, u našoj trgovini nudimo dva zaista posebna branda. KOMONO je jedan od naj-hip i rastućih brandova naočala u svijetu. Dolazi nam iz Antwerpena, umjetničke prijestolnice Belgije. Drugi je brand eco-friendly i vrlo praktičnih i vodootpornih torbi i ruskaka UCON ACROBATICS. Ovaj brand je iz Berlina i upravo se karakteristike ovog grada vide u njemu – fresh, young, minimalistic, practical and contemporary. Sve su ovo proizvodi vrhunskog kvaliteta, ali i sa pristupačnim cijenama.“

Vaš primarno zanimanje, za koje ste se školovali, je upravljanje ljuskim resursima iz čega imate i magisterij. Šta je po Vama ključno u upravljanju ljudskim resursima u firmama poput Vaše?

„Kada vodite relativno malu firmu, najbitnije je imati dobre saradnike sa kojima funkcionišete kao pravi tim i porodica. Bitno je da pomažemo jedni drugima, da se poštujemo i vjerujemo u zajedničke ciljeve.“

Je li teško poslovati i biti likvidan u, blago rečeno, kompliciranim bosanskohercegovačkim uvjetima? Koliko se poslovna klima i odnos države prema poslodavcima razlikuju ako poredite Grčku i BiH?

„Vjerujem da uopće ne postoji razlika. Ljudi su ljudi i isti u onom što ih motiviše. Također, postoji mnogo sličnosti između kultura i običaja Bosne i Grčke.“

Šta je za uspješan biznis najvažnije?

„Najbitniji su mi ljudi sa kojima radim i, naravno, kvalitet naših proizvoda i usluga.“

Dio dobrih promjena

Kraj je godine – jeste li zadovoljni onim što ste postigli u poslovnoj 2023. godini?

„Vrlo sam zadovoljna sa ovom godinom. Osjećam da kao brand i kompanija idemo u dobrom pravcu i radujem se sljedećoj godini.“

Da se na tren odmaknemo od posla. U Bosni i Hercegovini ste već 13 godina. Kakva su bila Vaša očekivanja kada ste dolazili i jesu li se, barem neka, ostvarila?

„BiH se mnogo promijenila proteklih godina i vjerujem da se mnogo toga dobrog dešava. Iskreno, drago mi je da sam barem mali dio tih promjena sa onim što je misija našeg branda – da ističemo ljepotu žena!“

Šta Vam je u Sarajevu najdraže?

„Moji prijatelji i svi divni ljudi koje sam imala priliku upoznati.“

Nedostaje li Vam domovina i na koji način kompenzirate to nedostajanje – grčkom hranom, muzikom ili pak nečim trećim? „Osjećam se vrlo ugodno u Sarajevu, a Atinu i Grčku često posjećujem. Najviše mi nedostaje ostatak moje porodice i prijatelji.“