Trgovina

U prve tri sedmice akcije “Zaključavamo cijene” ušteda na korpi od 40 proizvoda oko 35 KM


U prve tri sedmice akcije “Zaključavamo cijene” koju su dogovorili Federalno ministarstvo trgovine i Udruženje poslodavaca FBiH ušteda na korpi od 40 proizvoda iznosi oko 35 KM.

Akcija je počela 15. decembra 2023. godine i trajat će do 15. marta ove godine, a učešće trgovina je na dobrovoljnoj osnovi.

Iz Federalnog ministarstva trgovine ističu da je za prve tri sedmice Protokol o načinu provedbe akcije “Zaključavamo cijene” potpisalo 31 trgovačko društvo koje pokriva oko 1.450 maloprodajnih objekata gdje se akcija provodi.

Trgovine su izabrale mogućnost zaključavanja cijena za određenih 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda. Manjim trgovačkim subjektima omogućeno je da učestvuju u akciji sa minimalno 20 sniženih artikala.

Prema analizi Fedralnog ministarstva trgovine prethodnih i ‘”zaključanih’” cijena ušteda u trgovačkim lancima je od 4 posto do 29,8 posto.

U trgovačkim društvima koji imaju veći broj proizvoda prijavljenih u ovoj akciji ušteda je u prosjeku 34,7 KM, a u trgovačkim društvima koja su prijavila manji broj proizvoda ušteda je prosječno 16,3 KM.

Između ostalog, “zaključana” je cijena dječijih pelena broj 3 (66 komada) i iznosi 21,85 KM.

Ranija redovna maloprodajna cijena ovog proizvoda bila je od 21,95 KM do 32 KM. Razlika ranije maloprodajne cijene i “zaključane cijene” je 10,15 KM, a procentualno 31,72 posto.

“Zaključana” cijena polubijelog hljeba iznosi 1,65 KM. Ranija redovna maloprodajna cijena ovog proizvoda bila je 1,65 KM i 1,95 KM.

Razlika ranije maloprodajne cijene i “zaključane cijene” ide do 0,3KM, a procentualno i do 15,40 posto.

Također, zaključana cijena školjke jaja (30 komada) M klase iznosi 9 KM, dok je ranija redovna maloprodajna cijena ovog proizvoda iznosila od 9 KM do 10,5 KM.

Razlika ranije maloprodajne cijene i “zaključane cijene” je oko 1,5KM, a procentualno 14,30 posto.