Tema u fokusu

Saša Mojević: Fructa Trade iz Dervente investira u širenje mreže KORT marketa


Kompanija Fructa Trade d.o.o. iz Dervente imala je u posljednjoj dekadi jedan od najbržih poslovnih uspona na teritoriji BiH i danas je izrasla u privrednog giganta u sektoru prehrambene proizvodnje i prodaje.

Za razliku od 1995. godine, kada su započeli poslovanje sa samo tri uposlenika, danas imaju više od 2000 radnika i posluju u 55 maloprodajnih objekta pod nazivom „KORT marketi“  u više od 35 gradova i opština na području BiH.

Saša Mojević, generalni direktor Fructa Trade d.o.o. Derventa za Poslovne novine kaže da su u prošloj godini ostvarili poslovni rast u odnosu na 2022. godinu.

„Iako poslujemo na tržištu koje ima različite poslovne izazove i u 2023., kao i u prethodnim godinama, ostvarili smo rast svih pokazatelja. Brzom i stalnom rastu kompanije najviše je doprinijelo dobro planiranje i ciljano investiranje u širenje maloprodajne mreže KORT marketa i drugih segmenata poslovanja. Pored navedenog, značajno je da naša kompanija sve što zaradi, dalje investira u otvaranje novih maloprodajnih objekata, novih proizvodnih pogona i otvaranje novih radnih mjesta, što sve ukupno doprinosi rastu kompanije“,  istaknuo je Mojević.

Na koje ostvarene poslovne uspjehe ili realizovane projekte u 2023. godini ste kao kompanija naviše ponosni?

„Mogu reći da je 2023. godina, kao i nekoliko prethodnih, bila teška i izazovna za poslovanje kako na našem tržištu, tako i na tržištu EU, a i šire. Pored svih teškoća sa kojima se susrećemo u radu, ponosni smo što smo održali kontinuitet rasta u svim godinama od osnivanja do danas, i to planiramo i dalje. Jedan od izraženijih problema bh. privrede u proteklih par godina je odlazak mladih ljudi u inostranstvo i značajno smanjenje tržišta rada, Međutim, i u ovom pogledu smo uspjeli zadržati postojeće zaposlenike i ostvariti poslovni rast, tako da svake godine zapošljavamo sve veći broj ljudi. To ukazuje da smo na dobrom putu i da smo i u ovakvim okolnostima poželjan poslodavac, na šta smo, takođe, ponosni.“

Koje sve vrste usluga pružate i koja su vam ciljna tržišta?

„Fructa Trade d.o.o. Derventa se bavi sa nekoliko djelatnosti koje su kompatibilne i nadopunjavaju se. Između ostalog, bavimo se proizvodnjom prehrambenih proizvoda koje plasiramo na tržište BiH i zemalja u okruženju, zatim prodajom i distribucijom sopstvenih proizvoda, potom maloprodajom robe široke potrošnje (KORT marketi), što je najveći segment u okviru društva, a bavimo se i ugostiteljskom djelatnosti, kroz sada već prepoznatljive kafe-restorane KORT.“

Šta biste istaknuli kao najvažnije vrijednosti i zašto klijenti trebaju odabrati baš Vašu kompaniju za saradnju?

„Naša kompanija je domaća kompanija, sa domaćim kapitalom i radnicima. Najznačajniji segment u kompaniji gdje je najviše zaposlenih i koji ostvaruje najveći prihod je maloprodaja KORT marketi, tako da smo usmjereni na to da usluge i proizvodi koje nudimo na tržištu budu visokog kvaliteta i sa prihvatljivom cijenom za kupce. Trudimo se, i čini nam se da uspijevamo, da naši marketi budu arhitektonski, vizuelno i tehnološki na svjetskom nivou, da asortiman robe i usluga bude raznovrstan sa akcentom na kvalitetu. Smatramo da je to jedini način na koji se može opstati na tržištu i imati rast iz godine u godinu, jer kupci kao korisnici usluga i robe koje nudimo tržištu najbolje ocjenjuju da li smo na pravom putu ili ne. Za sada, s obzirom na to da imamo stalni rast prihoda i stalno širenje KORT marketa, čini se da od naših kupaca dobijamo visoke ocjene.“

Da li ste uspjeli ostvariti sve ciljeve koje ste planirali ?

„Svake godine postavljamo visoke ciljeve i trudimo se da ih i ostvarimo. Nekada je godina prekratka da se ostvare svi zacrtani ciljevi, ali suštinski smo zadovoljni jer uspijevamo da ostvarimo, ako ne sve, onda najznačajniji dio postavljenih ciljeva.“

Koje značajne projekte ili investicije planirate realizovati u 2024. godini?

„U 2024. godini nastavljamo sa realizacijom poslovnih planova, čije je osnovno obilježje daljni rast kompanije, nova investiranja u maloprodajne objekte, širenje mreže KORT marketa, povećanje kapaciteta i modernizacija proizvodnje, te proširenje našeg tima zapošljavanjem novih ljudi. Strateški plan je da KORT marketi posluju u svim dijelovima BiH, s toga ćemo nastaviti sa još više entuzijazma i bržim tempom otvaranje novih marketa. Svakako, u širenju maloprodajne mreže nećemo zaboraviti ni postojeće objekte koji se svake godine modernizuju, kako bi naše usluge bile uvijek na visokom nivou i kako bismo zadovoljili očekivanja i najzahtjevnijih kupaca.“

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja za 2024., kao i  kakva je Vaša vizija daljnjeg razvoja?

„Fructa Trade je od osnivanja do danas prošla put od jedne male firme do, možemo danas slobodno reći, jedne od značajnih kompanija na našem tržištu. Danas imamo razgranatu mrežu maloprodajnih objekata, proizvodnih pogona, širok asortiman sopstvenih proizvoda i  zapošljavamo 2.000 radnika. Iz godine u godinu bilježimo poslovni  rast, što nam predstavlja podsticaj da nastavimo dalje, ali istovremeno nameće nam odgovornost da naše poslovanje bude još bolje, kvalitetnije i efikasnije. Svjesni smo svoje odgovornosti u smislu da je već 2000 porodica naših zaposlenika vezano za naše poslovanje. Osim toga, veliki broj domaćih proizvođača sarađuje sa nama i plasira svoje proizvode kroz KORT maloprodajnu mrežu. U narednom periodu ćemo nastaviti sa investiranjem, novim zapošljavanjem i razvojem kompanije. Osim širenja maloprodajne mreže, u narednom periodu ćemo dodatno posvetiti pažnju stvaranja vrhunskih uslova rada za sve zaposlene radnike, te na taj način dati svoj doprinos zaustavljanju odliva stanovništva. Dakle, naša vizija je dalji razvoj i unapređenje poslovanja Fructa Trade u svim segmentima.“