Auto

Macan postavlja nove standarde: prvi potpuno električni SUV iz Porschea


Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan kreće u svoju drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku. Kroz svoj progresivni, bezvremenski dizajn, karakteristične Porsche performanse, domet na velikim udaljenostima i visoku svakodnevnu praktičnost, novi Macan 4 i novi Macan Turbo imaju za cilj da u potpunosti ispune zahtjeve kupaca Porschea koji biraju SUV. „Podižemo Macan na potpuno novi nivo – sa izuzetnim e-performansama, novim Driver Experience i veoma impresivnim dizajnom”, rekao je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG, povodom svjetske premijere u Singapuru.

„Naš cilj je ponuditi najsportskiji model u svom segmentu sa potpuno električnim Macanom,” kaže Jörg Kerner, potpredsjednik linije proizvoda Macan. Porsche isključivo koristi najnoviju generaciju PSM elektromotora s trajnom pobudom na prednjoj i stražnjoj osovini kako bi postigao odličnu efikasnost i omogućio optimalnu ponovljivost izlazne snage. Sami brojevi označavaju vrhunske e-performanse: U kombinaciji sa Launch Control, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS) povećane snage, dok Macan Turbo ima do 470 kW (639 KS). Maksimalni obrtni moment je 650 i 1.130 Nm. Ovo garantuje odlične vozne performanse. Macan 4 ubrzava s mjesta do 100 km/h za 5,1 sekundu, dok Macanu Turbo treba samo 3,3 sekundi. Ova dva modela postižu maksimalnu brzinu od 220, odnosno 260 km/h.

Nova Premium Platform Electric sa arhitekturom od 800 volti
Električni motori crpe energiju iz litijum-jonske baterije u podvozju, bruto kapaciteta od 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95 kWh. VN baterija je centralna komponenta novorazvijene Premium Platform Electric (PPE) sa arhitekturom od 800 volti, koju je Porsche prvi put koristio u novom Macanu. Izlaz istosmjerne struje punjenja je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto u roku od približno 21 minute na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje. Na stanicama za punjenje od 400 volti, visokonaponski prekidač u bateriji omogućava punjenje baterije tako što efektivno dijeli bateriju od 800 volti na dvije baterije, svaka sa nazivnim naponom od 400 volti. Ovo omogućava posebno efikasno punjenje, bez dodatnog VN pojačivača, do 135 kW. Punjenje naizmjenične struje do 11 kW moguće je u kućnim zidnim kutijama.

Do 240 kW energije može se oporaviti putem elektromotora tijekom vožnje. Integrated Power Box (IPB) takođe doprinosi efikasnosti novih Macan modela, istovremeno štedeći na težini i prostoru. Inovativni i kompaktni IPB kombinuje tri komponente – ugrađeni punjač s naizmjeničnom strujom, visokonaponski grijač i DC-DC konvertor. Kombinovani WLTP domet je do 613 km u Macan 4 i do 591 km u Macan Turbo.

Sportske proporcije i linije poput kupea
Zahvaljujući oštrijim proporcijama i DNK Porsche Design-a, novi Macan modeli izgledaju dinamično i dominantno. „S potpuno električnim modelom Macan predstavljamo prvi Porsche koji prelazi na električni pogon iz već uspostavljenog identiteta proizvoda”, izjavljuje Michael Mauer, potpredsjednik Style Porschea. „Novi Macan je jasno prepoznatljiv po identitetu brenda kao dio porodice proizvoda Porschea. Klasične Porsche proporcije su dodatno razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog vozila. Ovo je dodatno pojačalo sportski, moderan i dinamičan izgled Macana. Dizajn jasno daje do znanja: Macan ostaje sportski automobil u svom segmentu, čak i u električnom obliku.”

Plitki nagib haube i snažno izražena krila daju osnovnom SUV-u, koji je dugačak 4.784 mm, širok 1.938 mm i visok 1.622 mm, dinamičan izgled čak i kada miruje. Novi Macan opremljen je točkovima do 22 inča sa stepenastim postavljanjem guma. Međuosovinsko rastojanje, koje je 86 mm duže od prethodnog modela (2.893 mm), nadoknađeno je kratkim prevjesima sprijeda i pozadi. Prednja svjetla su podijeljena na dva dijela: ravna gornja svjetlosna jedinica sa dnevnim svjetlima u četiri tačke ugrađena je u krila i naglašava širinu automobila. Glavni modul prednjih svjetala s opcionom matričnom LED tehnologijom smješten je nešto niže na prednjem kraju. Karakteristični Porsche flyline čini cjelinu sa ravnim zadnjim staklom. U kombinaciji sa vratima bez okvira sa karakterističnim bočnim lopaticama, rezultat je elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena daju stražnjem dijelu mišićav izgled. Porsche logo sada se nalazi u središtu skulpturalne 3D svjetlosne trake.

Aktivna i pasivna aerodinamika za veći domet
Porsche kombinuje svoj DNK dizajna sa aerodinamikom optimizovanom za domet. Zahvaljujući Porsche Active Aerodynamics (PAA) sa aktivnim i pasivnim elementima i koeficijentom otpora od 0,25, novi Macan je jedan od najjednostavnijih SUV vozila na tržištu – sa pozitivnim efektima na domet i potrošnju energije. PAA sistem uključuje prilagodljivi zadnji spojler, aktivne poklopce za hlađenje na prednjim usisnicima zraka i fleksibilne poklopce na potpuno zatvorenom podvozju. Zračne zavjese ispod modula prednjih svjetala i nisko spuštenog prednjeg kraja optimiziraju protok zraka. Pozadi, bočne ivice koje se odvajaju i rebrasti difuzor obezbeđuju aerodinamičku efikasnost.

Dva prtljažnika i povećan unutrašnji prostor
Novi Macan je SUV orijentisan na performanse sa visokim nivoom praktičnosti za svakodnevnu upotrebu, s visokokvalitetnom opremom i prostranom konfiguracijom. Elektrifikacija je dovela do povećanja prostora prtljažnika u Macanu. Ovisno o modelu i ugrađenoj opremi, kapacitet iza stražnjeg sjedišta je do 540 litara (tovarni režim rada). Osim toga, tu je i „prednji prtlažnik”, drugi prtljažni prostor ispod haube s kapacitetom od 84 litre. To je 127 litara više od prethodnog modela. Ako se naslon zadnjeg sjedišta potpuno preklopi, kapacitet stražnjeg prtljažnika se povećava na 1.348 litara. Maksimalni kapacitet vuče od 2.000 kg zaokružuje izuzetno praktične kvalitete novog Macana.

Ovisno o modelu i ugrađenoj opremi, vozač i suvozač sada sjede do 28 mm niže nego prije, dok putnici pozadi sjede do 15 mm niže s povećanim prostorom za noge. Unutrašnjost je nedvosmisleno Porsche: širina kokpita ističe se integrisanim crnim panelom. Dizajn centralne konzole u usponu pojačava utisak niske pozicije u vozilu koja je fokusirana na performanse. U isto vrijeme, veliki prozori daju lagan i prozračan osjećaj unutrašnjem prostoru. Pored modernih digitalnih korisničkih interfejsa, tu su i odabrani analogni kontrolni elementi – na primjer, na ventilacionim otvorima i komandama klima uređaja. LED svjetlosna traka integrirana je u promišljeno dizajniranu ukrasnu traku kokpita i vrata. Djeluje i kao ambijentalno osvjetljenje i kao komunikacijsko svjetlo. U zavisnosti od situacije, pruža informacije ili upozorenja – kao što su pozdravi, procesi punjenja ili u kombinaciji sa sistemima za pomoć vozaču. Oprema u novom Macanu omogućava visok stepen prilagođavanja.

Porsche takođe ima za cilj da koristi više ekoloških materijala u svojim automobilima. Dio takvih materijala koristi se u odabranim dijelovima u unutrašnjosti potpuno električnog Macana.

Iskustvo vozača: visoka računarska snaga i povezivost
Macan je opremljen ekranom najnovije generacije i konceptom rada sa do tri ekrana, uključujući samostojeći 12,6-inčnu instrument tablu zakrivljenog dizajna i centralni displej od 10,9 inča. Po prvi put, putnik takođe može da vidi informacije, podesi podešavanja na sistemu Infozabave ili da strimuje video sadržaj dok se automobil vozi preko sopstvenog opcionog ekrana od 10,9 inča. Po prvi put, Porsche Driver Experience uključuje i head-up displej sa tehnologijom proširene stvarnosti. Virtuelni elementi kao što su strelice za navigaciju su vizuelno neprimjetno integrisani u stvarni svijet. Slika se prikazuje vozaču na udaljenosti od 10 metara i odgovara veličini displeja od 87 inča.
Sistem Infozabave nove generacije baziran je na Android Automotive OS-u. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom Macanu podiže performanse računara na novi nivo. Na primjer, glasovni asistent „Hej Porsche” predlaže rute, uključujući zaustavljanje punjenja, brzinom munje. U novom Porsche App Centru, putnici mogu direktno pristupiti popularnim aplikacijama nezavisnih provajdera i instalirati ih direktno u novi Macan.

Prvi Macan sa upravljanjem zadnje osovine i dvoventilskim amortizerima
Porsche je razvio Macan sa oštrim fokusom na ključnu Porscheovu dinamiku vožnje i karakterističan osjećaj upravljanja. „Zahvaljujući svom posebno sportskom položaju sjedišta i niskom centru gravitacije, kao i impresivnoj dinamici vožnje i preciznosti upravljanja, novi Macan pruža pravi osjećaj sportskog automobila,” objašnjava potpredsjednik linije proizvoda Jörg Kerner.

I Macan 4 i Macan Turbo imaju pogon na sva četiri točka. Dva elektromotora se kontroliraju preko energetske elektronike gotovo u realnom vremenu. Elektronski kontrolisan Porsche Traction Management (ePTM) radi oko pet puta brže od konvencionalnog sistema pogona na sva četiri točka i može da reaguje na proklizavanje u roku od 10 milisekundi. Osim toga, raspodjelom pogona na sva četiri točka upravlja odabrani program vožnje. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), elektronski kontrolisana blokada diferencijala na zadnjoj osovini, takođe doprinosi vuči, stabilnosti u vožnji i bočnoj dinamici modela Macan Turbo.

Modeli Macan sa vazdušnom suspenzijom – takođe standardno za Turbo – opremljeni su elektronskom kontrolom amortizacije Porsche Active Suspension Management (PASM). Ovo se takođe može kombinovati sa suspenzijom sa čeličnim oprugama kao opcija. PASM sad sadrži i amortizatore sa dvoventilskom tehnologijom. Zahvaljujući ekspanzivnijoj karti amortizera, ovo rezultira širim spektrom između udobnosti i performansi. To čini razlike između programa vožnje još opipljivijim.

Po prvi put, Macan ima opciono upravljanje zadnjom osovinom, sa maksimalnim uglom upravljanja od pet stepeni. Omogućava kompaktan krug okretanja od 11,1 metar u gradskom saobraćaju i pri manevriranju, a istovremeno omogućava izuzetnu stabilnost u vožnji pri većim brzinama, uz umjesno potpomognuto dosljedno i precizno upravljanje prednjom osovinom po kojem je marka poznata.