Žene u biznisu

Lamija Hajrulahović: Sve veći interes žena u BiH za automobile brenda Audi, posebno  za Audi A3 i Audi Q3


Porsche BH je kroz zastupništvo marke Audi jedan od glavnih pokretača automobilskog tržišta u BiH, a zahvaljujući promišljenom plasiranju modela s oba kraja ponude u 2023. godini postigli su nove prodajne rekorde.

Sa skoro 500 prodanih automobila Audi je značajno nadmašio ostale premium marke, pri čemu je Audi A4 nosilac ovog velikog poslovnog uspjeha u prošloj godini.

Prema riječima Lamije Hajrulahović, marketing menadžera za brendove Audi u kompaniji Porsche BH, glavni aduti koji su doprinijeli ovom njihovom poslovnom uspjehu su, prije svega, personaliziran pristup i posvećenost potrebama klijenata, široka paleta proizvoda i pristupačni modeli finansiranja u saradnji sa Porsche Leasingom.

Prije dvije godine ste se pridružili kompaniji Porsche BH, lideru u autoindustriji, kao marketing menadžer za brend Audi. Možete li reći kakva su Vaša iskustva i koji je Vaš recept za uspjeh na poslovnom planu?

„Protekle dvije poslovne godine su bile pune izazova, ali i odličnih poduhvata, prilika za učenje i razvijanje. Ono što je neizostavni sastojak u receptu za uspjeh jeste ljubav prema svom poslu, uz koju se lako savlada svaka prepreka. Uz to, ova pozicija zahtijeva kombinaciju strateškog razmišljanja, kreativnosti i temeljitog poznavanja tržišta i ciljne publike. Iz marketinške perspektive, razumijevanje brenda i njegovih vrijednosti je ključno kao i vođenje komunikacije, koja odražava te vrijednosti na način koji privlači klijente i stvara osjećaj pripadnosti tom brendu. U autoindustriji, izuzetno je važno biti otvoren za inovacije i prilagodljiv dinamičnom poslovnom okruženju.“ 

O kakvim poslovnim rezultatima u prethodnoj godini možemo govoriti, posebno kad je u pitanju brend Audi?

„U prethodnoj godini, kompanija Porsche BH ostvarila je zaista izvanredne poslovne rezultate, čineći 2023. godinu najuspješnijom godinom poslovanja za nas.

Posebno se istaknuo brend Audi, koji je od početka 2023. godine zauzeo poziciju broj jedan među premium brendovima u Bosni i Hercegovini. Ostvarili smo izvanredne rezultate prodaje koji su potvrdili povjerenje kupaca u kvalitetu i inovacije koje Audi nudi.

Ostvareni rezultati su dokaz predanosti i rada našeg tima i kontinuiranog napora da pružimo vrhunski proizvod i iskustvo našim kupcima. Zahvalni smo našim prodajnim i servisnim savjetnicima koji su prvi na liniji i najzaslužniji za postignute fantastične rezultate.“

Koje novitete automobila ste predstavili u 2023. godini i koji je, prema Vašem mišljenju, bio najtraženiji model automobila na tržištu i zbog čega?

„Prethodnu godinu smo započeli sa predstavljanjem Audi e-tron GT, vozilom koje je savršen spoj sportskog karaktera, udobnosti i održivosti. Sa e-tron GT, Audi demonstrira koliko električna mobilnost može biti fascinantna i privlačna. Kupe sa četvero vrata kombinuje emotivan dizajn sa moćnim performansama – tako, zavisno od modela, njegovi električni motori isporučuju 350 kW (476 KS) ili 440 kW (598 KS), čime u oba slučaja ovo vozilo nudi vrhunske performanse. Domet do 487 kilometara po WLTP standardu je omogućen baterijom i njenim neto kapacitetom od 85 kWh. Uz izvanredni Audi etron GT, novitet koji je stigao 2023. godine je i Q8 e-tron – model koji je postigao izvanredne uspjehe u svojoj izvedbi motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, sada je dobio svoju električnu izvedbu. Zahvaljujući većem kapacitetu baterije i većoj snazi punjenja, ovaj model može preći do 577 kilometara sa samo jednim punjenjem (*zavisno od vremenskih uslova).” 

Kakav je interes kupaca za kupovinu električnih modela automobila?

„Ponosni smo na činjenicu da je naša kompanija, Porsche BH, pionir u električnoj mobilnosti u Bosni i Hercegovini. Samim tim, osjećamo odgovornost da našim klijentima pružimo adekvatne informacije ne samo o električnim Audi modelima, nego o elektromobilnosti uopćeno i mogućnostima koje nam pruža.

Bilježimo pozitivan trend interesa, ali i prodaje električnih automobila, međutim, susrećemo se sa izazovima po pitanju pravnih regulativa poput instalacije punjača, plaćanja carina i raznih dodatni troškova. Sa našim intenzivnim testnim vožnjama sa modelima Audi Q4 i Audi e tron pokušavamo Audi klijentima približiti elektromobilnost i predstaviti budućnost koja je progresivna i električna.

Interes kupaca za električne modele automobila kontinuirano raste, što svjedoči o promjenama u svijesti o održivosti i ekološkoj odgovornosti. Električni automobili postaju sve privlačniji zbog svoje ekološke prihvatljivosti, nižih operativnih troškova i naprednih tehnoloških karakteristika, koje poboljšavaju iskustvo vožnje poput tihe vožnje i bolje ubrzanosti.“

Novi električni modeli marke Audi izazvali su divljenje dizajnom i performansama, ali mnogi  ljubitelji Audi brenda i dalje biraju tradicionalne modele poput Audi A4? 

„Audi A4 godinama predstavlja standard klase. U 2023. godini je upravo ovaj model ostvario veliki uspjeh. Vrlo promišljenom ponudom akcijskog modela Audi je na našem tržištu ponudio najpristupačniju premium limuzinu, a kupci su to vrlo brzo prepoznali. Upravo sa fantastičnom akcijskom cijenom od 69.900,00 KM smo približili premium segment i klijentima kojima do sada Audi nije bio jedna od opcija. Potražnja za ovim modelom i dalje ne jenjava. Stoga smo obezbijedili dodatne primjerke modela, te nastavljamo sa ovom kampanjom i u prvom kvartalu 2024. godine.”

U kolikoj mjeri su dame u BiH zainteresovane za kupovinu automobila brenda Audi i za koje modele su najviše zainteresovane?

“Tradicionalno autoindustrija je često percipirana kao sfera namijenjena muškarcima. Međutim, moderna stvarnost pokazuje da sve veći broj žena postaje aktivnim sudionicima na tržištu automobila, bilo kao kupci, vozači ili profesionalci u industriji. S obzirom na širenje svijesti o jednakosti spolova i evoluciju društvenih normi, autoindustrija se transformira u inkluzivno okruženje koje privlači ljude bez obzira na spol. Ova promjena ukazuje kako se industrija prilagođava različitim interesima i potrebama svojih potrošača.

Sretna sam i ponosna da u Audiju, globalno, žene čine 16% što je izrazito velik omjer s obzirom na to da se radi o automobilskoj industriji. Audi AG u svojim rukovodećim strukturama također potvrđuje ovaj trend. Na čelu kompanije s četiri prstena se nalazi žena, gospođa Hildegard Wortmann, koja u svim rukovodećim strukturama upravo prenosi taj trend: sve više žena na rukovodećim pozicijama kod principala. Veliko mi je zadovoljstvo izjaviti da žene u BiH pokazuju sve veći interes za automobile brenda Audi, posebno za modele kao što su Audi A3 i Audi Q3, koji su poznati po elegantnom dizajnu, praktičnosti i performansama.”

Brend Audi kontinuirano uvodi inovacije i prilagođava se novim trendovima i zahtjevima tržišta. Koje značajne novitete namjeravate realizovati u 2024. godini?

„U 2024. godini planiramo implementirati niz značajnih noviteta, uključujući uvođenje naprednih tehnoloških rješenja u vozilima, unapređenje digitalnog iskustva kupaca i proširenje opcija personalizacije proizvoda. U 2023. godini smo bh. javnosti prezentovali redizajnirane modele Audi Q7 i Q8, a u ovoj godini nas očekuje mnoštvo noviteta marke sa četiri prstena. Na ljeto nam stiže redizajn dobro poznatog modela Audi A3 i novi fascinantni Q6 e-tron sa odličnim performansama. Tu nije kraj širenju ponude. Krajem godine nam stižu potpuno novi Audi Q3 i Q5 sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, modeli za koje smo sigurni da će impresije javnosti biti izuzetno pozitivne.”

Šta Vaši klijenti mogu očekivati od otvaranja novog Audi salona u Blažuju, koje je planirano 1. jula ove godine?

“Novi prodajno-servisni centar Porsche Inter Auto BH  imat će površinu 5.611 m2, a prostire se na zemljištu površine oko 24.000 m2, s tim da je u narednim godinama planirano proširenje objekta i otvaranje novih radnih mjesta. Unutar ovog kompleksa naši klijenti mogu očekivati da će novi Audi salon biti opremljen po posljednjim Audi standardima, sa naglaskom na održivost i usmjerenost ka klijentu, što ga svrstava u jedan od najmodernijih auto salona u našoj državi.”

Prema Vašem mišljenju, da li će brend Audi i u 2024. godini nastaviti sa trendom  poslovnog rasta?

“Očekujemo kontinuirani poslovni rast u 2024. godini, kako u prihodima, tako i u dobiti. Procenat rasta će zavisiti od dinamike tržišta i uspješne implementacije naših strategija, ali smo optimistični glede ostvarenja pozitivnih rezultata. Nastavit ćemo sa kontinuiranim predanim radom sa sigurnošću da će naši klijenti prepoznati kvalitet, sigurnost i odlične performanse vozila u našoj ponudi. Očekuje nas izazovna godina, ali uz predan rad, upornost i odlučnost, možemo pretvoriti izazove u prilike i ostvariti napredak koji će nas inspirisati.”