Tema u fokusu

Dario Mandić: Svjetsko priznanje za vrhunski kvalitet “Leda vode”- Grand Gold Quality Award


Najprodavanija domaća prirodna izvorska voda na tržištu Bosne i Hercegovine, “Leda Voda”, koja je ujedno i najbrže rastući brend u ovoj oblasti za svoj vrhunski kvalitet dobila brojna priznanja tokom godina kako u zemlji, tako i u inostranstvu.

Iza ovog izuzetnog uspjeha brenda „ Leda voda“ stoji vizionarska strategija i veliki trud zaposlenih u kompaniji Lukas TP Nakić d.o.o. iz Širokg Brijega, koji je akvizirao ovaj brend izvorske vode 2014. godine.

Prema riječima Daria Mandića, direktora Leda d.o.o. Široki Brijeg, brend „Leda voda“, osnovan je 2007. godine i prva je priznata prirodna izvorska voda u Bosni i Hercegoviniod strane Agencije za sigurnost hrane.

Lukas TP Nakić d.o.o. iz Širokog Brijega jedan je od najvećih uvoznika i distributera u BiH za široki raspon namirnica i proizvoda za domaćinstvo od renomiranih europskih i regionalnih proizvođača. Zbog čega ste se odlučili na akviziciju brenda „Leda vode“?

„Nakon godina poslovanja u veleprodaji i distribuciji, odlučili smo proširiti svoj portfolio i u proizvodnji. Spletom okolnosti ukazala nam se prilika za akvizicijom “Leda vode”, koju smo u konačnici 2014. godine i realizirali. Ona je u našem gradu i našem okruženju, što nam je bilo od izuzetne važnosti u tom trenutku. Tako, veliki procvat “Leda voda” počinje od 2014. godine zahvaljujući akviziciji brenda od strane poduzeća Lukas TP Nakić iz Širokog Brijega“.

 “Leda voda” je za vrhunski kvalitet dobila brojna priznanja. Koje su najvažnije specifičnosti ove vode?

“Voda Leda je izuzetne kvalitete, o čemu svjedoče i mnogobrojne analize odgovarajućih instituta. Ova voda po svojim karakteristikama spada u sam vrh kvalitete izvorskih voda i prepuna je minerala i bioloških svojstava. Prva je priznata prirodna izvorska voda od strane Agencije za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine. Krajem 2018. godine Leda dobiva i priznanje od Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske i nakon toga 2019. imamo ulazak Leda vode na Hrvatsko tržište.

Posebno nam je drago priznanje iz prošle godine s najprestižnijeg natjecanja Monde Selection – Međunarodnog instituta za kvalitetu – prirodna izvorska voda Leda osvojila je najviše svjetsko priznanje za kvalitetu proizvoda Grand Gold Quality Award.

Ovo je jedini izvor za kojega se može ustvrditi da doista nastaje prirodnim padom voda s gorskih vrhova, čak i s preko dvije tisuće metara visine. Na tom putu do bočice, Leda je iz srca planina i masiva dijela Bosne i Hercegovine pokupila sve vrijedne minerale i mineralne sastojke. 

Zato u procesu punjenja voda Leda nije ničime tretirana, ništa joj se ne oduzima niti dodaje, ostaje autentična, čista, bistra i hladna sa stalnom temperaturom izvorišta od 8 °C.“

Koliko iznose godišnji kapaciteti punionice i koja su ciljna tržišta za ovaj brend?

„Trenutni kapaciteti su zadovoljavajući, s tim da od 2014. godine idemo sa stalnim ulaganjima u postrojenja i opremu i iz godine u godinu bilježimo konstantno povećanje kapaciteta proizvodnje.

Osim tržišta Bosne i Hercegovine, važna su nam i tržišta susjednih zemalja: Hrvatske, Srbije i Crne Gore.“

Možete li reći nešto o opremljenosti punionice i u kojim pakovanjima „Leda voda“ stiže na tržište?

„Punionica “Leda vode” je kupljena vlastitim sredstvima i opremljena visoko moderniziranom linijom za punjenje prirodne izvorske vode, mineralne vode i bezalkoholnih pića. Postrojenje je projektirano i instalirano prema svjetskim standardima i normama, a oprema koju poduzeće koristi potječe od renomiranih svjetskih proizvođača.

Prirodna izvorska voda Leda puni se u staklenoj (0,25l i 0,75l) i PET ambalaži (0,25l, 0,5l, 1,0l, 1,5) te PET ambalaži od 5l i galonima od 18,9 litara.

Unutar samog pogona nalazi se laboratorij u kojem se obavlja svakodnevna mikrobiološka i fizička kontrola gotovog proizvoda kao i svakodnevno praćenje izvora vode.”

Lukas TP Nakić d.o.o. iz Širokog Brijega rangiran je među brzorastućim kompanijama u BiH, posebno kad je u pitanju tržište voda. Koji faktori su, prema Vašem mišljenju, doprinijeli brzom rastu Vaše kompanije?

„Da bi bilježili rast trebate konstantno biti predani poslu i ulagati značajna sredstva u modernizaciju proizvodnih pogona, marketinške aktivnosti i ljudske resurse.“

Možete li dati ocjenu o poslovanju Lukas TP Nakić 2023. godini i da li je ostvaren poslovni rast u odnosu na 2022. godinu?

„Premašili smo sve planove vezane za 2023. godinu i imali rekordne prihode kao i rekordan profit. Rekordan rast zabilježili smo i u prodaji vode i prodaji svih ostalih brendova koje zastupa naša grupacija. Naš konzervirani program Trend je lider u Bosni i Hercegovini u kategoriji konzerviranih riba i konzervirano voće i povrće.“

Na koje ostvarene poslovne uspjehe ili realizovane projekte i investicije u 2023. godini ste kao kompanija najviše ponosni ?

„Ciljeve smo ostvarili a najviše smo ponosni što smo u 2023. imali akviziciju Tilea iz Kiseljaka, proizvodnju gazirane prirodne mineralne vode i gaziranih bezalkoholnih pića s okusima.

Također smo ponosni na izvoz, jer prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje u Bosni i Hercegovini u 2023. godini drugi smo najveći izvoznik prirodne izvorske vode u državi, što je za ovako kratak period za nas veliki uspjeh.“

Koji su Vaši najvaćniji planovi za 2024. godinu i planirate li nova zapošljavanja?

„U 2024. obilježavamo 35 godina odkad je firma Lukas TP Nakić registrirana i planiramo nastaviti stalni trend rasta u cijeloj našoj grupaciji i naravno zaposliti još novog kadra. Kao što smo spomenuli akvizicijom Tilea Kiseljak idemo u modernizaciju i širenje proizvodnje iste. Krajem 2023. smo ušli na tržište Crne Gore s brendovima, Leda, Tilea i Trend, a cilj nam je u 2024. godini proširiti udio na tržištu Crne Gore i Hrvatske u kojoj imamo konstantan rast od ulaska na njeno tržište. Najvažniji cilj nam je ostati najprodavanija domaća prirodna izvorska voda na tržištu Bosne i Hercegovine.“