Tema u fokusu

Dragan Vučić, Olymp sport Banja Luka: I u biznisu postoji liga prvaka


„Sve je krenulo od ljubavi prema zdravom načinu života, zdravoj prehrani i bavljenju sportom, pa je vlasnik Dejan Tubić odlučio da, pored fitness posla kojim se bavio već i ranije, pokrene Olymp sport. Njime smo krenuli u ovu našu uspješnu priču i postali lideri u biznisu zdrave sportske prehrane i suplementacije“, predstavlja, ukratko, Olymp sport Banja Luka izvršni direktor Dragan Vučić u intervjuu za Poslovne novine i dodaje: 

„Već 12 godina smo vlasnici franšize za Protein si i lideri u fitness opremi. Iz godine u godinu naša priča piše nove, lijepe i pozitivne stranice u ovoj industriji i širimo se u sve kanale prodaje, kako preko naših devet shopova, preko najjače web prodaje, tako i u retailu kod naših partnera, ali i u HORECA i fitness svijetu. Danas radimo sa preko dvije hiljade partnera ili, kako kažu, kupaca i klijenata, i ta brojka iz dana u dan zajedno s nama raste.“

Ne plašimo se izazova

Koji su temeljni principi, poslovni i ljudski, na kojima Olymp Sport funkcionira i koji su ga doveli na poziciju gdje je sada? Šta je to što daje najbolje rezultate i što Vas izdvaja od sličnih kompanija u našoj zemlji?

„Prije svega, velika i iskrena ljubav prema ovom poslu, ako se može i nazvati poslom jer to postaje način života, a potom iskrenost prema našim klijentima. Važan je i jako dobar tim ljudi na svim pozicijama, kao i redovne inovacije. Također, što je jako bitno, a izdvaja nas od drugih, jeste educiran tim koji imamo. Ti ljudi nisu samo prodavci, to su, prije svega, savjetnici, kojima nikako nije jedini i prvi cilj prodati proizvod, nego posavjetovati klijenta, a klijentu ostaviti izbor. Naravno, važna je i naša dostupnost od 0 do 24.“

Koliko je bilo teško (ili lako) dospjeti na listu brzorastućih kompanija, ako uzmemo u obzir vrlo specifičnu ciljnu skupinu kojoj se obraćate?

„Kako sam već naveo, iskrena posvećenost i ljubav prema ovom poslu, kao i prepoznavanje svjetskih trendova, kombinirano sa dobrim i jakim timom ljudi doveli su do ovih rezultata.“

Koji su najveći izazovi sa kojima se, kada govorimo konkretno o poslovanju i uvjetima poslovanja u našoj zemlji, susreću kompanije poput Vaše?

„Nema nekih izazova sa kojima se nismo nosili do sada, pa ih se ne bojimo, ali ljudski potencijal koji odlazi iz naše zemlje brine svakog normalnog i moralnog poslodavca, pa tako i nas. Ljudi mogu sve. Ja volim reći: „Ono što ne može čovjek, mogu ljudi!““

Saradnja sa sportskim savezima

U poslovanju i građenju brenda za kompanije poput Vaše, važna su sponzorstva pojedinaca, ekipa ili sportskih događaja? Koliko Vi ulažete u tu vrstu promocije?

„Taj dio nam je u poslovanju jako bitan i pridajemo veliku važnost svim sportskim događanjima, kako ekipnim, tako i individualnim. Odazivamo se svaki put i ovim putem pozivam i druge kompanije da to rade što više.“

Surađujete li sa sportskim savezima u našoj zemlji i postoji li uopće takva vrsta interesa sa bilo čije strane?

„Surađujemo redovno sa sportskim savezima, kako nogometnim i rukometnim, tako i vaterpolo i nekim drugim.“

Koliko je stvarno važno za poslovanje, i pored nespornog kvaliteta, biti sveprisutan?

„Kako se mijenjaju trendovi, odnosno prehrambene navike i način života, čemu nas je najviše naučila situacija sa COVID-om, želimo da naše proizvode potrošači mogu naći u svakom dijelu zemlje i na to smo jako ponosni.“

Edukacija kao prioritet

Neznanje je uzrok svih problema na Planeti. Šta Vi konkretno radite i može li se uopće išta uraditi po pitanju bolje informiranosti ljudi o štetnosti i koristima korištenja različitih suplemenata? Čini se da nam nedostaje relevantnih informacija.

„Jako puno ulažemo u marketing, u naše društvene mreže, pomažu nam i naši brojni amabasadori, koji ujedno čine našu obitelj ovako velikom i sretnom. Naši potrošači, preko svih danas dostupnih kanala komunikacije, postaju sve više educirani i svjesniji važnosti ovih  proizvoda i generalno brige o zdravlju.“

Zanima me mora li izvršni direktor firme koja se bavi distribucijom proteina, dodataka prehrani i sličnih proizvoda biti dobro informiran o tim proizvodima, njihovim prednostima i manama?

„Ja sam, na primjer, iz Klasa d.d. Sarajevo prešao u ovu industriju i svakako da sam trebao da učim dodatno o proizvodima s kojima ranije nisam imao doticaja. Iskren da budem, a i da se našalim, malo je ova industrija brža od mene, ali stižem i redovno se educiram.“

Osim online shopa i vlastitih, rekla bih old fashion trgovina, koji su to još kanali kojima distribuirate i promovirate svoje proizvode?

„Naši se proizvodi danas mogu naći kod svih trgovaca u BiH, neki od njih su Konzum, Mercator, Bingo, Tropic, Nameks, Đurić, Amko, Hifa Petrol, Petrol BiH, Belamionix, CM, DM, Power…“

Brojna zastupništva

Koje sve brendove zastupate, za koje ste ekskluzivni zastupnik?

„Proteini si su naša glavna franžiza kad su u pitanju prehrana i suplementi, pa samim tim i brendovi USN, Olimp i Nutrend. Tu je i Green Cola iz Grčke, brend zdravih gaziranih pića bez kalorija i šećera. U fitness opremi zastupamo Matrix, DHZ, SportsArt, ForLife…“

Imate li Vi svoj omiljeni proizvod iz palete proizvoda koju distribuirate?

„Svi su mi k’o djeca, ali ako moram izabrati to je onda L Carnitine drink 750 ml – magnezij.“

Vođenje brige o vlastitom tijelu i zdravlju i kod nas postaje nešto što bismo mogli nazvati općom kulturom. Stižete li Vi vježbati?

„Nisam ranije vježbao radi velikih obaveza i generalno okruženja, ali ovdje i da nećeš – moraš. Tako da – da, već sam duže redovan u treningu i napokon malo više brinem i o vlastitom zdravlju.“

Uzmemo li u obzir da su proizvodi koje distribuirate uglavnom namijenjeni sportašima i ljudima koji vode aktivan život, je li logično očekivati da je i konkurencija u toj oblasti sportska – korektna i lojalna?

„Sva konkurencija je uvijek dobra, daje nam više prostora da budemo kreativniji i još bolji, a i veći je merak pobijediti više ekipa, nego nekolicinu. Važno je da se na kraju zna tko je za ligu prvaka“.