Tema u fokusu

Bošnjak-Commerce iz Viteza: Sa vlastitim proizvodom ECONET napravili evropski brend


Zahvaljujući konstantnom ulaganju u rast i razvoj, kao i u modernizaciju tehnologije Bošnjak-Commerce d.o.o. Vitez, koji se bavi proizvodnjom i prodajom građevinskog materijala, postao je prepoznatljivo ime kako u BiH, tako i u zemljama  Europske unije.

Njihov zaštitini znak je proizvodnja fasadne mrežice za koju posjeduju europski ETA certifikat i CE znak za mrežicu 145 i 160 grama.

Prema riječima Marte Bošnjak, izvršne direktorice Bošnjak-Commerce startovali su sa trgovinom građevinskim materijalom 2001. godine, a 2013. pokrenuli su vlastiti pogon za proizvodnju fasadne mrežice, što je danas primarna djelatnost poduzeća. U intervjuu za Poslovne novine govori:

“Nositelji smo Europskog Certifikata ETA, kojim smo uvršteni u vodeće proizvođaće toplotno-izolacijskih materijala u ovom dijelu Europe s našim proizvodom ECONET. Tim certifikatom omogućena nam je orijentacija izvozu, tako danas ostvarujemo izvoz veći od 80% od ukupnih proizvodnih kapaciteta. Dakle ciljno tržište su nam zemlje EU, a trenutno imamo klijente u šest Europskih zemalja. Poduzeće zapošljava 40 radnika“.

Koje investicije biste izdvojili kao važne?

„Neko smo tko se trudi stalno vršiti modernizaciju postojeće opreme, tako smo u 2023. godini nabavili mašinu u vrijednosti 200.000 KM, kojom je znatno poboljšan proizvodni proces. U 2024. godini nastavljamo sa modernizacijom proizvodnje, do sada smo kupili dvije nove mašine, a planirana je kupovina još dvije mašine do kraja ove godine. Tim investicijama ćemo našu produktivnost i kvalitetu naših proizvoda podignuti na još jedan veći nivo čime, ćemo se približiti velikim Europskim proizvođačima.“

Bošnjak-Commerce rangiran je među brzorastućim kompanijama u BiH. Koji faktori su doprinijeli brzom rastu Vaše kompanije?

„Smatram da su stalna ulaganja u rast i razvoj, te modernizaciju tehnologije jako bitni faktori kojim se  poduzeću omogučava rast  poslovanja. Ali pored toga, kao najvažniji faktor bih svakako izdvojila odnos prema zaposlenicima, kupcima i dobavljačima kao i optimalne zalihe.“

Kakvi su rezultati poslovanja u ovoj godini?

„U 2023. godini smo ostvarili pozitivno poslovanje i zavidnu dobit, tako da smo svakako zadovoljni postignutim rezultatima. Iako naše poslovanje ima sezonski karakter rada i malo je nezahvalno još uvijek govoriti o ostvarenim rezultatima u 2024. godini, samo u prvih pet mjeseci ove godine postigli smo rast od 12,8% u odnosu na prošlu godinu. A naša očekivanja za 2024. godinu je rast od oko 25% u odnosu na 2023.

Najviše smo ponosni na to što smo uspjeli opravdati kako svoja, tako i očekivanja tržišta i kupaca, kao i na to što smo stvorili brend koji je svojom kvalitetom prepoznatljiv kako na inozemnom, tako i na domaćem tržištu. Do sada smo uspjeli ostvariti ciljeve koje smo imali, ali  uvijek se teži ka boljem.“

Kakva je daljnja vizija razvoja  kompanije?

„Kao što sam i rekla planiran je rast od  25% u odnosu na prošlu godinu, a prioritet nam je dodatno poboljšati postojeće poslovanje i povećati svoje proizvodne kapacitete, čime bismo dobili prostora za širenje mreže kupaca na još nekoliko EU zemalja. Pored toga cilj nam je osigurati još povoljnije uvjete za naše zaposlene.“