Tema u fokusu

Adnan Osmanagić, RSG Media: Spremni smo i zainteresirani za širenje naše mreže


RSG Media je jedinstven medijski koncept na našem tržištu,kompaktna medijska grupacija nastala na potrebi jačanja produkcijskih i komercijalnih potencijala u oblasti radijske industrije u našoj zemlji. Bili bi ovo definicija i opis koji sami po sebi ne bi značili mnogo. Ali, situacija je potpuno drugačija ako kažemo da su dio RSG Medije tri, možda najvažnija, radijska emitera u Bosni i Hercegovini – RSG radio, Radio Antena Sarajevo i Radio MIX. Društvo im „pravi“ Netra, Agencija za produkciju i marketing.

„Posebno smo ponosni  na naš Media servis koji djeluje kao produkcijski dio agencije Netra i koji je zadužen za produkciju informativnih sadržaja. Sedmično ih producira više od dvije stotine u različitim formatima“, kaže za Poslovne novine prvi čovjek ove sjajne medijske priče, Adnan Osmanagić.

Vrijednost X faktora

Postoje li (bar dugoročno) planovi za eventualno širenje mreže ili je ovo okvir u kojem nastavljate svoje poslovanje?

„Ovaj veliki produkcijski potencijal sigurno može odgovoriti potrebama puno većeg broja radijskih stanica. Mi u RSG media grupaciji smo spremni i zainteresovani za daljnje širenje mreže.“

Iznimno ste, kao grupacija, uspješni. Postoji li, u oblasti u kojoj poslujete, univerzalni recept za uspjeh?

„Vjerujem da je to takozvani X faktor. Pored stručnosti, posvećenosti i vjere u posao koji radite, X faktor je ono što pravi razliku između prosječnog i odličnog.“

Je li ta sjajna interakcija koju ste stvorili sa slušateljima i čiji puls osluškujete svakodnevno učinila Vaše radio stanice tako slušanima i dijelom recepta za uspjeh? Jeste li pravili neke analize na toj razini?

„Možda je upravo kvalitetna interakcija sa slušateljima jedan od elemenata koji pokazuju posjedovanje tog famoznog X faktora. Kvalitetna interakcija podrazumijeva puno povjerenja, poštovanja i razumijevanja između nas i slušatelja, što je moguće samo ako i mi njih  slušamo, pažljivo i iskreno. To je dvosmjerna ulica; onoliko koliko uložite, toliko ćete dobiti.

Mi u naš odnos ulažemo gotovo 32 godine i zato smo ubjedljivo najjača radijska grupacija u Bosni i Hercegovini. Prema posljednjim istraživanjima agencije Ipsos, RSG radio je uvjerljivo najslušaniji urbani radio u BiH u kategoriji slušatelja starosne dobi od 10-74  godine (svi), dok je naš radio MIX najslušaniji radio u BiH u kategoriji slušatelja 19-49 godina.“

Bez podilaženja

Na koji ste način, u vrlo čudnom vremenu u kojem živimo, uspjeli bez podilaženja najnižim strastima i interesima kod ljudi, postići tu sjajnu ravnotežu slušanosti i relevantnosti?

„Svakako da ovakve rezultate koji imaju kontinuitet u posljednjih više od 20 godina, nije bilo moguće postići bilo kakvim podilaženjima. Na taj način bismo izgubili naš najveći kapital – povjerenje, vjerodostojnost i poštovanje.“

Koja je bila nit vodilja pri formatiranju Vaših radio stanica?

„Kao direktor, pristup formatu naših radio stanica uvijek je bio vođen jasnom vizijom i strategijom koja se temelji na razumijevanju naše publike i njihovih potreba. Nit vodilja bila je stvoriti jedinstveno iskustvo za slušatelje, nudeći sadržaj koji je relevantan, inovativan i prilagođen njihovim interesima. Uvijek smo težili tome da se istaknemo kroz kvalitetan program.“

Konkurencija na tržištu je iznimno velika. Je li uvijek lojalna, kada govorimo o medijima?

„Konkurencija na medijskom tržištu je vjerovatno, kao i u drugim oblastima, u pravilu motivirajuća, ali svakako često i nelojalna. Mi se trudimo zadržati visoke profesionalne standarde vjerujući da dugoročni uspjeh, između ostalog, leži u etičnom ponašanju i poštivanju konkurencije.“

Slušanost i relevantnost su uzrok i posljedica

Kakva je situacija sa Vašim stanicama – potencira li se zdrava konkurencija ili partnerstvo?

„I jedno i drugo. Partnerstvo je, po prirodi vlasničke strukture i zajedničkih resursa, logičan odnos unutar grupacije, a zdrava konkurencija je prisutna u smislu individualnog profesionalnog dokazivanja.“

Koliko se, kao vlasnik, uključujete i utječete na formiranje i filtraciju sadržaja, neovisno da li govorimo o vijestima ili izboru muzike?

„Moja pozicija unutar grupacije je dvojaka. Osim što sam vlasnik pravnih lica koja čine RSG media grupaciju, ja sam i generalni direktor RSG radija. Moji primarni interesi su, logično, vlasnički, a konekcija sa programom je isključivo na poziciji direktora. Kao direktor učestvujem u dogovaranju i kreiranju muzičkog formata i programske strategije. Ni direktno ni indirektno ne učestujem u realizaciji programa, niti u filtraciji bilo koje vrste sadržaja. Osim što je to profesionalno nedopustivo, bilo bi i praktično nemoguće.“

Šta je, kada govorimo o oglašivačima, važnije da radio stanica ima – visoku slušanost ili visoku relevantnost?

„Slušanost i relevantnost imaju uzročno-posljedičnu vezu. Relevantnost je uzrok, a slušanost posljedica.“